• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power

Misschien een beetje een domme vraag, maar wat zijn nu de voor- en nadelen van een grotere uitslag?
 
Duidelijk Tim, het lijkt me technisch ook nogal een tour om dat voor elkaar te krijgen én daarbij een betrouwbaar mechaniek te bieden.
Zoals gezegd: voor 8mm hebben we de DAP 500/900 al. (en voor de 2,3,4 mm de VOP500:-" )
 
Quattro;349708 zei:
Misschien een beetje een domme vraag, maar wat zijn nu de voor- en nadelen van een grotere uitslag?

Het effect van een rotary met het patroon van een DAP
Door de lengte van de uitslag lijkt het op een rotary, haren van een wolletje gaan dan ook echt recht liggen
Door het patroon voorkom je dat het effect alleen rechtlijnig / cirkelvormig is. Dat patroon is gelijk aan een DAP
 
Tim;349644 zei:
Dat hij vergelijkbaar (zo niet beter) is met het karakter van de Bigfoot.
Doe je daarmee de huidige eigenaren/toekomstige kopers van de Rupes niet een beetje tekort?
Of verdwijnt met de komst van de PAW900 de (mogelijk mindere) Rupes uit jullie assortiment?
 
Als het zover komt, blijven beide machines gewoon in het assortiment. Klanten kunnen zelf kiezen. Huidige eigenaren van een Bigfoot kunnen nu al die machine gebruiken en hoeven niet maanden te wachen.
 
En het is definitief!

En een computerontwerp in de kleurstelling van de Polishing Power PAW900!

900 Watt, 21 mm uitslag, 6 standen, 6" steunplaat.

Verwachte levering midden-lente. Prijsindicatie € 215,-

1548000_602087703190553_1394935862_o.png
 
Mooie machine zoals ie eruit ziet. Zeker voor het helft van het geld van de Rupes. Maar net zo goed al dan niet beter dan de Rupes. Waar zit hem dat dan in Tim? Een PAW voor rond de €215,- en een Rupes voor €425,-. Die €210,- zit vast niet alleen in de naam/ merk. Dit bedoel ik niet nadelig tegenover de PAW, maar ben wel nieuwsgierig naar hoe de PAW beter zou (kunnen) zijn.
 
Schitterend apparaat, zou hem best wel eens willen proberen.
Maar IbizaSigno stelt een zeer relevante vraag die ook al bij mij was opgekomen, ik ben benieuwd naar het antwoord.
 
Minder vaak gebruik in de zin van minder duurzaam? Dat denk ik niet. De DAP's hebben aangetoond uitermate duurzaam en betrouwbaar te zijn.

IbizaSigno;350313 zei:
Mooie machine zoals ie eruit ziet. Zeker voor het helft van het geld van de Rupes. Maar net zo goed al dan niet beter dan de Rupes. Waar zit hem dat dan in Tim? Een PAW voor rond de €215,- en een Rupes voor €425,-. Die €210,- zit vast niet alleen in de naam/ merk. Dit bedoel ik niet nadelig tegenover de PAW, maar ben wel nieuwsgierig naar hoe de PAW beter zou (kunnen) zijn.

Ik vind de stabiliteit beter / rustiger. Daar zit voor nu het voornaamste praktijkverschil in. De rest moet nog uitvoerig getest worden.

Iedereen die het leuk vindt, mag bij ons de conceptmachine uitproberen. Hij is bij ons beschikbaar.
 
Vergeet de kracht van marketing niet. De Bigfoot was de eerste excenter met grotere throw dan een standaard DAP. Daarvoor kon je enkel kiezen tussen een DAP of rotary. Zonder directe concurrentie en als je een uniek product op de markt brengt is de prijsstelling bijna vrij te kiezen. De prijs van de Bigfoot is in lijn met andere Rupes schuurmachines, of wat je bij Flex kan krijgen en daarom niet verrassend.
 
Die gaat er komen bij mij! Ik wil al een tijdje een Rupes, maar de prijs icm mijn gebruik heeft mij tot op heden tegengehouden.
 
Ben ook zeer benieuwd. Heb al even de kans gehad om de Rupes te proberen en moet zeggen dat het een zeer fijne machine is! Zou mooi zijn als de PAW evengoed al dan niet beter is. Als carclean dichter in mijn omgeving zou zijn zou ik langskomen om te testen. Het beloofd veel goeds. Maar Tim wat mij nog niet duidelijk is, is waar het prijsverschil van €210,- in zit tussen de PAW en de Rupes?
 
Wij vinden de Rupes Bigfoot ook een zeer fijne machine. De Rupes is bijvoorbeeld wel wat stiller (86 dB vs 89 dB), maar dat zou ook kunnen komen door het wattageverschil. De afwerking van de Rupes is misschien wat strakker.

Ik zal morgen eens kijken of er nog wat verschil zit in het gewicht.

Ik weet niets over het prijsbeleid van Rupes. Een Meguiar's G220 is ook € 249 en ik durf te zeggen dat de DAP900 van € 155 de betere machine van die twee is.
 
Dat is bij mij nog even een vraag Pakkie.... ik heb ook een Pro én Dap, maar zou de PAW een vervanger voor beiden kunnen zijn. Oftewel, bij extreem harde lakken waar je met Pro begint en met Dap eindigt, kan je al deze stappen dan ook doen met de PAW??