• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power

@Tim daar heb je ook wel een goed punt tussen de Meguiars en de DAP. Als het verschil enkel in de afwerking zit.. Ben benieuwd wat de specificatieverschillen zijn.
 
Ik ken beide machines nog niet van binnen, dus ik kan er weinig over zeggen.

Ik heb net wel beide machines gewogen. De Bigfoot weeg inclusief snoer 2944 gram en de PAW900 weeg 2822 gram.

@Tim! Theoretisch zou dat mogelijk zijn, maar de PAW900 kan geen volwaardige vervanger zijn voor een rotary.
 
welk is dan de beste combinatie?
Om zoveel mogelijk gecovered te hebben.

DAP & PAW
DAP & Rotary
PAW & Rotary

Mijn DAP komt soms te kort/duurt te lang eer ik resultaat behaal.
Rotary ervaring heb ik nog niet. Het blijft een hobby voor mij, dus DAP & PAW & Rotary is voor mij niet weggelegd.
 
Daar kan ik inkomen. Doch ik zie mezelf niet meteen mn DAP verkopen en een PAW & Rotary aankopen.
Ik zal mn vraag anders formuleren.

Ik zou graag mijn DAP willen behouden.
In acht houdend dat ik enkel hobbymatig werk. Welke toevoeging zou het beste zijn.
De PAW of de PRO?
 
Dat is persoonlijke denk ik. Als je je DAP wilt houden, dan denk ik dat je het best een PRO ernaast kunt houden.

Maar let op de PRO900 is bijna uitverkocht en is dan niet meer leverbaar en niet meer te bestellen. Er komt een opvolger, maar dat zal pas aan het einde van dit jaar zijn.
 
psychoboarderke;350354 zei:
Daar kan ik inkomen. Doch ik zie mezelf niet meteen mn DAP verkopen en een PAW & Rotary aankopen.
Dan inderdaaad een PRO erbij ipv een PAW.

Zelf zou ik de DAP ook niet willen missen. maar als je in de luxe omstandigheid bent dat je én een DAP, én een PRO hebt dan is de keuze alleen óf je een PAW erbij koopt. (en die afweging moet ik dus in de komende tijd gaan maken)
 
Word de nieuwe PRO900 met dezelfde behuizing geleverd als de oude en dap's of word dit een heel nieuw ontwerp?

Anders koop ik misschien nu alvast een pro omdat ik het formaat erg fijn vind om mee te werken.
 
Niet alleen geld die afweging voor jouw Johan, mij lijkt het ook wel een leuke machine voor erbij te hebben.
Hier ook een DAP en PRO900 en ooit de DAP500 gehad,...

Ondanks ik me redelijkerwijs prima kan redden met beide machines, DAP meer als de PRO, de laatste is nog niet extreem veel gebruikt. En kan bij deze nog wel een en ander leren vermoedt ik. Daarnaast vorig jaar niks machinaal gedaan, En dan lijkt me de PAW ook best wel eens makkelijk en handig voor de minder precieze Details.

Wat ik wel geleerd heb is, als ik een machine lange tijd niet heb gebruikt door drukte of iets. De machine niet zo snel meer moet gaan verkopen omdat die er anders toch maar ligt,....

Maar gelukkig hebben we nog een hele lange tijd, en komen er nog een heleboel leuke akties e.d. 8d

Edit: Krijgt de PAW900 ook een tas, of wordt voor deze machine een leuk passende koffer bedacht ?
 
Ricardo: heb je al ooit met een rotary gewerkt? Ik heb de PRO ook en hij is mooi compact natuurlijk, maar de stabiliteit/balans van een langere machine zoals bv een Flex vind ik wel prettiger werken (getest op de clinic). Bij een DAP maakt die stabiliteit niet zo heel veel uit, maar bij een agressievere rotary is een wat langere machine in mijn ogen wel wat prettiger. Ik kan me voorstellen dat de nieuwe PRO ook een vergelijkbaar lang ontwerp als de PAW gaat krijgen.

Ook al gebruik ik e.e.a. ook maar hobby-matig, bij mij gaat die PAW er gewoon bij komen. De richtprijs is natuurlijk ook niet onoverkomelijk in vergelijking met bv de Big Foot en ik zie het maar als een investering waar ik nog vele jaren plezier van kan hebben.
 
1 keer heb ik een rotary geprobeerd maar dat was geen polishing power, ik vind voor de grotere opppervlaktes een langer ontwerp wel fijner maar voor kleine hoekjes enz. vind ik het formaat dap/pro makkelijker
 
Niet vergeten dat een DAP500 met een kleine backingplate ideaal is voor kleine oppervlakken
En dat juist daarin de PAW niet uit zal blinken
 
RedCat;350398 zei:
Niet vergeten dat een DAP500 met een kleine backingplate ideaal is voor kleine oppervlakken
En dat juist daarin de PAW niet uit zal blinken

Kijk, das iemand die goed oplet! Klopt 100% Hans, kleine spots zul je nog steeds met de Dap moeten doen.
Ik kan met wat lenigheid en handigheid de Rupes op een heleboel plaatsen krijgen, maar je houd altijd plekjes waar je met een grote pad én 21mm uitslag niet bij kunt.

Mijn dap ligt nu standaard in het krat met een 3" backingplate er op, onmisbaar (voor mij dan).
 
Heb een DAP500 en 900 en een PRO900................

Maar een PAW900 kan er dan ook wel bij! :grinning: Waarom: Gewoon, omdat het kan! :ja

En machines weg doen heb ik teveel moeite mee............dus ze blijven allemaal. rofl
 
Zit in hetzelfde schuitje als Rolf.

Heb ze ook alle drie en ook de PAW is hier meer dan welkom.

Gebruik de DAP500 voor spotpads, de DAP900 voor de normale pads en de PRO900 ook voor de spotpads.
Voor de gewone pads gebruik ik de Shinex.

Heb een hekel aan backingplates verwisselen, wil gewoon de machine pakken

Tevens ben ik van plan de DAP900 te vervangen voor de V2 versie.
De huidige heeft inmiddels de nodige km's gemaakt....
Deze zal natuurlijk blijven als backup