• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys icm dap900

RaymondWeijts

Detailing rookie
27 jan 2013
24
0
Hallo,

Naar me lang te hebben ingelzen op dit forum heb ik me ook maar eens aangemeld.

Ik heb inmiddels een hele lading poorboys producten aangeschaft.
afgelopen 6 jaar altijd meguiars gebruikt en wil nu eens overstappen.

Nu is mijn vraag:

Ik heb een dap900 aangeschaft. Deze wil ik gaan gebruiken met poorboys icm monello pads.

stap 1 en 2 zijn duidelijk... (wassen en kleien)

stap3 heb ik prof polish en ssr 1 en 2 voor aangeschaft

stap 4 heb ik white diamant en blackhole aangeschaft

stap 5 heb ik ex p sealant en carnauba wax aangeschaft

welke pad gebruik ik bij stap 3 ?? en op welke stand moet de dap900 staan ingesteld ?

stap 4 zwarte pad ?? en welke stand dap900 ??

stap 5 rode pad?? en welke stand moet de dap900

Mijn auto is een a3 sportback van 2009 kleur wit met zwart panorama dak

Alle pad heb ik van monello en alle producten heb ik van poorboys.
Ik weet dat sommige het daar niet mee eens zijn en combineren meerdere merken. maar ik wil alles graag bij dit merk houden.

ik ben beneiuwd naar de reacties
 
Welkom Raymond.
Naar mijn bescheiden mening ga je een flinke klus hebben om met SSR op een Audilak perfecte resultaten te halen, maar niets is onmogelijk.
De SSR 1 en 2 en de Prof polish zou je goed moeten kunnen verwerken met de witte, groen en zwarte pad. (Lake Country-pads) de Monellokleuren zitten er bij mij nog niet zo in.
Zoek anders even op dit forum naar een post van ons gewaardeerd lid MK-us, hij heeft een overzicht gemaakt met de zgn. "pad agression scale"

Edit: klikkerdeklik
 
Maar bij iedere stap kies je toch 1 van de producten ?

Stap 3 dus SSR1/2 of prof polish

stap 4 white diamond en voor het dak black hole

stap 5 ex p sealant of carnauba

of heb ik dit verkeerd
 
Stap 3:


100723.jpg


OF 1 van deze 2:

100719.jpg


100720.jpg


Stap 4:

100901.jpg


100900.jpg


Stap 5:

100728.jpg
 
RaymondWeijts;313905 zei:
Maar bij iedere stap kies je toch 1 van de producten ?

Stap 3 dus SSR1/2 of prof polish
[h]PB: beetje afhankelijk van de correctie die je wilt/moet bereiken. SSR2 met een witte eventueel oranje pad, SSR1 een witte of lichtgroene
[/h]
stap 4 white diamond en voor het dak black hole
[h]BP: ik zou een zwarte of een blauwe pad nemen, standje 2/3
[/h]
stap 5 ex p sealant of carnauba
[h]BP: ik zou een rode of een gouden pad nemen standje 1/2[/h]

of heb ik dit verkeerd

Let op: ik heb het over de kleurcoderingen van de LC/CSS pads.
 
en wat is Lc/css pads ?? kan ik die ook vinden op de site van carclean ?
ik heb monello pads wit/oranje/geel/zwart en rood 5,5" gekocht
 
De Monello pads zijn nog niet zolang in de verkoop Raymond. LC (of Lake Country)pads is gewoon een ander merk. Omdat ik daar totnutoe mee heb gewerkt ken ik de kleuren en hun toepassingen daarvan heel goed. De kleuren van Monellopads zijn anders en die ken ik niet goed genoeg om een vergelijk te kunnen maken, vandaar dat ik het zo duidelijk erbij zet. Het al eerder voorbijgekomen overzicht van MK-us is inmiddels aangevuld met de Monellokleuren geloof ik.
 
Jammer dat je niet eerst even wat advies hebt ingewonnen m.b.t. de te gebruiken polijstmiddelen voor je Audi. Hoewel de SSR serie helemaal niet slecht is, is het niet echt het juiste middel voor de harde Audi (VAG) lakken. De Monello polijstmiddelen zijn hier nu juist uitermate geschikt voor.
 
Helemaal eens met Stimpy.

Overigens als je begint met SSR2, volgt daarna SSR1, en dan de professional polish als laatste van de polijststappen (dus steeds fijner).

Wat de kleurcode van de pads betreft: de gele is de meest agressieve, de oranje zit er net onder als ik het goed heb(anders net andersom, maar het verschil tussen beide is niet zo groot). Overigens kun je dit ook op de plastic verpakking van de pads zien: daar staat een cutting factor op vermeld, en hoe hoger de cutting factor, hoe meer je de lak 'aanpakt'. Behalve op de verpakking, kun je het ook voelen aan de pads: hoe steviger de (foam) pad, hoe hoger de cutting factor. Groen is nog een stap minder agressief, daarna wit, en daarna zwart en rood.

De zachte pads zijn prima om ook black hole/white diamond en de Ex-P aan te brengen.

Overigens, in het boekje bij de DAP staan toch ook de aanbevolen toerentallen?
 
Heb vandaag nog ff contact gehad met carclean en idd de mezzo ook maar besteld.

Dus dat word dan:

1 wasssen / drogen
2 kleien
3 mezzo
daarna ssr-1
4 white diamond
5 ex-p sealant

zo adviseren ze me het .

alleen die prof polish, zouden jullie die nog gebruiken na de ssr-1 ??
 
Dus het lijstje hierboven klopt?

mezzo --> oranje / witte pad
ssr-1 --> oranje / witte pad

white diamond / blackhole --> zwarte pad

ex-p sealant --> rode pad
 
Ik weet niet welke pads je gebruikt, maar in het geval van Kompressor pads of de CCS pads, klopt het niet. (de Monello 'Professional' pads hebben weer andere kleuren, ik ken die niet uit m'n hoofd).

Mezzo is te gebruiken op een cutting pad of polishing pad. Bij Kompressor / CCS zijn dat o.a. oranje en wit.
SSR1 is een finishing polish, dus te gebruiken op een (light) polishing pad of finishing pad. Bij Kompressor / CCS zijn dat lichtgroen of zwart. Wit zou eventueel ook nog kunnen, afhankelijk van de lak.

De glaze kun je opbrengen met een zwarte Kompressor of CCS pad. Een sealant/wax kan met een rode kompressor/ccs pad.

Voordat je begint met het polijstwerk: testspot. testspot. testspot!! Leuk al die theoriën hier en alvast je stappenplan bedenken, maar als puntje bij paaltje komt, dan kan het opeens zijn dat het echte praktijkwerk toch heel anders is dan bedacht.
Misschien voldoet mezzo+ oranje -->gevolgd door SSR1 met zwart voor een perfect resultaat. Dan ben je snel klaar. :grinning:
Maar het kan best zijn dat je op het volgende uit komt: 2 hits mezzo+oranje --> gevolgd door mezzo+ wit --> gevolgd door SSR1 op zwart. Dan ben je weer wat langer zoet en heb je misschien toch die extra hele of halve dag nodig. :confused:
De testspot moet dat uitwijzen.
 
Dit klopt ja!

mezzo --> oranje / witte pad
ssr-1 --> oranje / witte pad
white diamond / blackhole --> zwarte pad
ex-p sealant --> rode pad

Probeer eerst of swirls verdwijnen met Mezzo op wit (of SSR1 op wit) en dan pas over stappen naar Oranje. Let op dat polijsten ook krasjes kan veroorzaken. Je kunt afbouwen met een lichtere combo (bijvoorbeeld Monello Finale op wit).

Let op dat de witte pad de LIGHT cutting pad is, er is namelijk ook een HEAVY variant. Staat op het zakje, gewoon altijd in dat zakje bewaren :)

Je kunt niet je hele auto doen zonder de pad schoon te maken. Koop eventueel een 2e wit en oranje erbij. Kun je afwisselen. Pads drogen heel langzaam!

Tenminste als ik goed heb opgelet bij de cursus :p
 
Dit klopt ja!

.. zoals ik in de post boven je al schreef: het klopt niet.

mezzo --> oranje / witte pad
ssr-1 --> zwart / lichtgroen / wit (dus geen oranje pad)
white diamond / blackhole --> zwarte pad
ex-p sealant --> rode pad
 
@RML: dat pads langzaam drogen is toch niet zo heel spannend.
Tussentijds maak je de pads toch ook nat om schoon te maken ( handmatig dan wel met een padwasher ) ?
Je kan ze best onder de kraan handmatig weer netjes maken, alleen je moet ze nooit wringen oid
Op de DAP langzaam laten draaien, vinger op de pad en zo wordt ie vanzelf wat droger en klaar om verder te gaan.
Nooit nat op standje 6 .... grote kans op vliegende schotels en/of kapot gaan van het velcro
Als je niet tussentijds zou schoonmaken dan red je het nog niet met 2 pads daar je véél vaker de pads schoonmaakt ( per deel )
 
@GMToyota Excuus ik las de SSR verkeerd!

De groene pad met de Monello reeks is een heavy polishing pad. Dan blijft dus alleen wit en zwart over (waarbij wit zwaarder is dan zwart!)

@mk-us Klopt allemaal, zeg ik toch ook met minder woorden? Ik bedoel dat het handiger is om 2 pads te hebben dan kun je alsnog wisselen en begin je weer met een lekkere schone pad.

Ik zou zelfs aanraden (uit eigen ervaring) dat als je voor het eerst gaat polijsten het niet in 1x af moet maken tenzij je het over 2 dagen kunt verspreiden :)
 
De groene pad met de Monello reeks is een heavy polishing pad. Dan blijft dus alleen wit en zwart over (waarbij wit zwaarder is dan zwart!)
De Monello CCS en Kompressor series hebben 2 groene pads. Een heavy polishing inderdaad en een light polishing / finishing pad. Dan blijven dus niet alleen wit en zwart over, maar ook de groene light polishing pad die ik dus al 2x noemde. :confused: ( https://www.Carclean.com/product/Monello/SmartPads_CCS_5_5_inch_Green_Light_Polishing_Finishing_Pad_78_32550SOFT_100743 en https://www.Carclean.com/product/Monello/Kompressor_Light_Polishing_Pad_6inch_Groen_44_3600KR_101523 )