• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
53
Berkel en Rodenrijs
Wie gebruikt er pre wash? En dan bedoel ik geen schuim, met een foam gun.
Maar bedoel deze: https://www.Carclean.com/product/Nanolex/PreWash_Concentrate_1000ml_NXPRE01_103115

of

https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_pre_Wash_1000ml_EC10_1L_103035

En wat is het voordeel tegenover schuim.
 
Het voordeel van de eerste lijkt te zijn dat je het niet hoeft te foamen. Verdunning is ook flink zeg.
Ik vraag me af wat het met een aanwezige beschermlaag doet.
Ik zou met die Nanolex wel wat kunnen.
 
Ik heb op de Nanolex clinic de pre-wash meegenomen, naar nog niet gebruikt. Volgend weekend kan ik je er meer over vertellen....

Volgens mij is dit product een echte LSP killer. Ik meen me te herinneren dat Florian vertelde dat de pre-wash sterk genoeg is om na het polijsten de boel te ontvetten en klaar te maken voor een coating. :scream:

  • Zeer schuimende alkalische voorwas.
  • Zorgvuldig samengesteld voor optimale reiniging van vastzittend vuil zonder deze aan te hoeven raken.
  • Uitermate geschikt voor het ontvetten van het lakwerk als voorbereiding voor een coating.
  • Toegevoegde corrosie remmers maken dit product ook geschikt voor gevoelige oppervlakken zoals geanodiseerd aluminium.
  • Concentraat verdunbaar tot 1:30.


Nanolex PreWash is een zeer effectieve alkalische voorwas om zoveel mogelijk vastzittend vuil zoals inecten, rijvuil en modder los te weken zonder het oppervlak aan te raken.

Ook zeer doeltreffend als voorbereiding op een lakcoating. Foam de auto in met PreWash en was deze voorzichtig. Daarna goed afspoelen. Polijstrestjes en oliën worden hiermee verwijderd zodat een coating goed kan hechten aan het oppervlak.

Corrosie remmers maken dit product ook veilig voor gevoelige oppervlakken zoals geanodiseerd aluminium. Het concentraat is verdunbaar van 1:10 tot zelfs 1:30.
 
Volgens mij is die van Nanolex gewoon een (agressieve) foam, maar dan heet het 'pre-wash'. Dennis gebruikt het in zijn instructievideo's ook met foamgun.
 
Zoek altijd naar vooruitgang, dus als je met prewash een schonere auto krijgt als met schuim, is het een optie.
ik vind dat een hele vieze auto met schuim, niet echt schoon word. En dan moet je met wassen het vuil er nog afhalen met je washmit, en dan heb je grote kans op swirls.
 
ik vind dat een hele vieze auto met schuim, niet echt schoon word.

Jep, vind ik ook! Echter foam ik wel gewoon altijd, puur om zoveel mogelijk vuil los te weken en af te voeren, voordat ik met het wassen begin. Dit is volgens mij ook de intentie van foamen, niet een touchless wasbeurt.

Ik ga dit even volgen.



Greetz
 
Misschien om verwarring te voorkomen: ik schaar foam, traffic film remover, etc, allemaal onder de noemer 'pre-wash', simpelweg omdat ik het gebruik voor het 'echte' wassen. Dus dan zou ik de vraag herformuleren als: welke pre-wash is het meest effectief en hoe kan je die het beste gebruiken (foam, pomp sprayer, etc)?

@nicknameless Helemaal waar!
 
De Nanolex PreWash heb ik 1:20 gebruikt. Ik denk niet dat ik er nog voor/na foto's van heb, maar de reinigingskracht was minder dan mijn andere snow foams. Sonax Polymer Netshield werd er alleszins niet door aangetast.
Zelf geef ik de voorkeur aan Valet Pro Advanced Neutral Snow Foam, Monello Artico Magico, Dodo Juice Apple iFoam,...
Als ik iets goed moet ontvetten, gebruik ik daarna gewoon Gyeon Prep of Dodo Juice Clearly Menthol.
 
Dus, een Pre-Wash is wat het eigenlijk al zegt; Voorwas. :p Simpelweg bedoeld om vervuiling los te weken en minder risico te lopen bij de normale wasbeurt.

Althans, dat lijkt mij dan. :p


Greetz
 
@Bikkel Het hangt er natuurlijk vanaf wat je definitie is en iedereen is natuurlijk vrij om die te kiezen. In dit geval vind het enigszins verwarrend omdat het product 'Nanolex Prewash' heet, maar dus ook gebruikt kan worden als foam. Verder niet heel boeiend, maar dit viel mij op.
 
@StijnV

De Dodo Juice Clearly Menthol is om de ramen schoon te maken :p

Screenshot_2016-04-10-16-53-21.png
 
Een foam hoeft blijkbaar niet te schuimen om zijn werk te doen vlgs Florian, de foam is een leuke bijkomstigheid. Het gaat dus meer of er verschillen zitten in de bestanddelen van diverse producten of dat het puur een marketing term is omdat je, zoals Jansen al aangeeft, met de nano pre-wash ook kunt foamen.