Bilt Hamber Auto-Balm
Zo ,vandaag eindelijk eens wat meer tijd om te spelen met wat nieuwe potjes die hier maar wat zielig in de hoek stonden.
Vandaag was de Auto-Balm aan de beurt.
Na uiteraard de wagen gewassen te hebben had ik de motor kap even proper gemaakt door er over te gaan met de Wolfgang Finishing Glaze ,om wat lichte krasjes weg te werken maar vooral om het oppervlak voor te bereiden.
Uiteraard wat opzoek werk gedaan over de applicatie methode ,die dus eigenlijk niet zo makkelijk is. Op de pot zelf staat niets vermeld over het aanbrengen van het product. Op de website van Bilt Hamber kan je het een en het ander terug vinden. Maar een google zoektocht zal wel wat meer informatie opbrengen.
Ik heb alles wat bij elkaar gebracht en geprobeerd om het allemaal tot een goed eind te brengen.
Het product zelf is een soort van stijve vla ,een kwakje in een potje als ik het zo kan omschrijven ,de geur is niet zo lekker als de meeste producten in mijn collectie ,maar het heeft zeker een mannelijke geur ,verwacht dus niet een fruit geurtje als je de pot open draait. De verpakking ziet er proffesioneel uit ,de pot is van plastiek en de deksel een soort van aluminium. Inhoud van het potje 300 ml.
Goed ,dus motorkap voorbereid en klaar voor actie !
Ik zal even uitleggen hoe ik het heb aangebracht. Want het is compleet anders als 99% van de beschermende producten die verkocht worden.
Houd een flesje met water bij de hand en een paar microvezel doeken om het product af te nemen. Er wordt gezegd dat je een microvezel pad kan gebruiken ,maar dit werkte dus absoluut niet voor mij ,persoonlijk werkt een foam padje veel makkelijker.
Houd je pad onder de kraan tot hij goed doorweekt is ,wring hem daarna uit ,zodat hij nog wat vochtig is.
Dep daarna even in de pot ( een likje ) ,een heel klein beetje is meer dan genoeg om 1/3 van de motorkap te doen.
Breng het product aan in rond draaiende bewegingen ,of rechtlijnige banen. Werk het product lichtjes in en neem het direct daarna af met je microvezel doek.
Merk je dat het aanbrengen moeilijk gaat ,spray dan wat water op het paneel en werk het verder in. Ook voor het afnemen kan je opnieuw een paar spraytjes water gebruiken. Hoe vochtiger hoe makkelijker dat het gaat. Eens de pad wat meer verzadigd is gaat het trouwens steeds vlotter. Je kan ook voor elke dip in de pot even je pad in sprayen.
Het product bevat ook fillers ,daar ging het mij in dit geval niet om ,maar je kan er heel wat mee verbergen ,hier is het dan vooral afhankelijke van de banen die je maakt ,rechtlijnig of ronddraaiend.
Neem dus de tijd even om met het product te leren werken ,het vergt echt wat wenning. Maar houd vooral je pad vochtig !
Duurzaamheid zal ik nog in het oog moeten houden ,beading was niet fenomenaal maar dat had ik al gelezen. Uiteraard is dat niet belangrijk ,maar als het wel zo is ,is het mooi meegenomen.
Kort samengevat :
1. Prijs
- 19,99 Euro.
2. Verpakking
- Goed gekeurd ! Stevig potje van plastiek ,mooi afgewerkt. Jammer genoeg te weinig informatie over het product zelf ,voor de applicatie methode. Inhoud = 300ml.
3. Geur
- Mannelijk ,sommige zullen zeggen dat het stinkt.
4. Applicatie
- Vergt wat wenning ,maar eens je het door hebt gaat het snel ,even snel als een gewone wax.
5. Verbruik
- Bijna geen verbruikt ,je hebt echt niet veel nodig ,zeker omdat je werkt met een vochtige pad.
6. Beading
- Niet zo mooi als een wax ,maar er is wel beading ,lijkt meer op die van een sealant.
7. Duurzaamheid
- Zal ik nog op moeten terug komen.
Als ik het product (duurzaamheid buiten beschouwing gehouden) een punt op 10 moest geven zou het een 7,5 zijn. Voorlopig zeg ik ,een goede aankoop !
Uiteraard te verkrijgen bij je favoriete Car Care Shop.
Nog een paar product foto's en de afgewerkte motorkap.
Vragen of opmerkingen ,laat maar komen...
Auto Balm is een hoogglans beschermend systeem dat geschikt is voor lak, chroom en metalen. Het product is roestwerend en beschermt steenslagplekjes, krassen en andere lakimperfecties.
Volgens Bilt Hamber presteert dit product beter dan alle typen harde waxen, resin polishes en sealants!
Zo ,vandaag eindelijk eens wat meer tijd om te spelen met wat nieuwe potjes die hier maar wat zielig in de hoek stonden.
Vandaag was de Auto-Balm aan de beurt.
Na uiteraard de wagen gewassen te hebben had ik de motor kap even proper gemaakt door er over te gaan met de Wolfgang Finishing Glaze ,om wat lichte krasjes weg te werken maar vooral om het oppervlak voor te bereiden.
Uiteraard wat opzoek werk gedaan over de applicatie methode ,die dus eigenlijk niet zo makkelijk is. Op de pot zelf staat niets vermeld over het aanbrengen van het product. Op de website van Bilt Hamber kan je het een en het ander terug vinden. Maar een google zoektocht zal wel wat meer informatie opbrengen.
Ik heb alles wat bij elkaar gebracht en geprobeerd om het allemaal tot een goed eind te brengen.
Het product zelf is een soort van stijve vla ,een kwakje in een potje als ik het zo kan omschrijven ,de geur is niet zo lekker als de meeste producten in mijn collectie ,maar het heeft zeker een mannelijke geur ,verwacht dus niet een fruit geurtje als je de pot open draait. De verpakking ziet er proffesioneel uit ,de pot is van plastiek en de deksel een soort van aluminium. Inhoud van het potje 300 ml.
Goed ,dus motorkap voorbereid en klaar voor actie !
Ik zal even uitleggen hoe ik het heb aangebracht. Want het is compleet anders als 99% van de beschermende producten die verkocht worden.
Houd een flesje met water bij de hand en een paar microvezel doeken om het product af te nemen. Er wordt gezegd dat je een microvezel pad kan gebruiken ,maar dit werkte dus absoluut niet voor mij ,persoonlijk werkt een foam padje veel makkelijker.
Houd je pad onder de kraan tot hij goed doorweekt is ,wring hem daarna uit ,zodat hij nog wat vochtig is.
Dep daarna even in de pot ( een likje ) ,een heel klein beetje is meer dan genoeg om 1/3 van de motorkap te doen.
Breng het product aan in rond draaiende bewegingen ,of rechtlijnige banen. Werk het product lichtjes in en neem het direct daarna af met je microvezel doek.
Merk je dat het aanbrengen moeilijk gaat ,spray dan wat water op het paneel en werk het verder in. Ook voor het afnemen kan je opnieuw een paar spraytjes water gebruiken. Hoe vochtiger hoe makkelijker dat het gaat. Eens de pad wat meer verzadigd is gaat het trouwens steeds vlotter. Je kan ook voor elke dip in de pot even je pad in sprayen.
Het product bevat ook fillers ,daar ging het mij in dit geval niet om ,maar je kan er heel wat mee verbergen ,hier is het dan vooral afhankelijke van de banen die je maakt ,rechtlijnig of ronddraaiend.
Neem dus de tijd even om met het product te leren werken ,het vergt echt wat wenning. Maar houd vooral je pad vochtig !
Duurzaamheid zal ik nog in het oog moeten houden ,beading was niet fenomenaal maar dat had ik al gelezen. Uiteraard is dat niet belangrijk ,maar als het wel zo is ,is het mooi meegenomen.
Kort samengevat :
1. Prijs
- 19,99 Euro.
2. Verpakking
- Goed gekeurd ! Stevig potje van plastiek ,mooi afgewerkt. Jammer genoeg te weinig informatie over het product zelf ,voor de applicatie methode. Inhoud = 300ml.
3. Geur
- Mannelijk ,sommige zullen zeggen dat het stinkt.
4. Applicatie
- Vergt wat wenning ,maar eens je het door hebt gaat het snel ,even snel als een gewone wax.
5. Verbruik
- Bijna geen verbruikt ,je hebt echt niet veel nodig ,zeker omdat je werkt met een vochtige pad.
6. Beading
- Niet zo mooi als een wax ,maar er is wel beading ,lijkt meer op die van een sealant.
7. Duurzaamheid
- Zal ik nog op moeten terug komen.
Als ik het product (duurzaamheid buiten beschouwing gehouden) een punt op 10 moest geven zou het een 7,5 zijn. Voorlopig zeg ik ,een goede aankoop !
Uiteraard te verkrijgen bij je favoriete Car Care Shop.
Nog een paar product foto's en de afgewerkte motorkap.
Vragen of opmerkingen ,laat maar komen...