Hierbij een review van de Nanolex Ultra Glass Sealant kit.
Prijs:
De prijs van deze kit is €38, de sealant kost 29 euro en de cleaner 9.
Inhoud van de kit:
- 1x microfiber glass towel
- 2x applicator pads
- 1x 30ML Ultra Glass sealant
- 1x 100ML Premium Glass cleaner | instructie sheet
Specs volgens de fabrikant:
Nanolex Ultra Glass Sealant is the non-plus-ultra coating system for your automotive glass surfaces.
The system contains the highest technically possible amount of active raw ingredients such as nano-scaled SiO2, which are responsible for beading performance and durability.
The hydrophobic effect is extremely high, therefore water starts flying off the windscreen at amazingly low speeds (~35 Km/h).
The durability of Nanolex Ultra Glass Sealant is outstanding as well, with at least 18 months or 30000 km.
The product can be applied easily and efficiently, 3-6ml already suffice to coat a windshield.
How-to aanbrengen:
- Eerst het glas goed schoonmaken om te beginnen met clay (EDIT 14-5-2013: Let goed op dat je een clay lube gebruikt zonder silicone toevoegingen. Spray en Wipe is een geschikte claylube. Last Touch, zoals hier onder afgebeeld kan voor problemen zorgen mits niet goed gereinigd in de volgende stappen).
- Daarna de ruit nagelopen met Meg's Glass cleaner
- De Nanolex Ultra Glass Sealant kit
- Het glas daarna behandeld met de Premium Glass cleaner als prep voor de sealant. Dit is een kwestie van aanbrengen, inwerken en direct nabuffen.
- Daarna kan de sealant er over heen, aanbrengen met de applicator (make-up pad werkt ook) en ongeveer 15 min laten curen. Vervoglens de komende 2 uur niet in contact laten komen met water.
Het product is best zuinig in gebruik, hier een vergelijking tussen het gebruikte flesje en een nieuwe.
Filmpjes
- Roll-off bij het verkeerslicht in een stevige regenbui
- Rijden binnen de bebouwde kom met +- 50KM/u. De regenbui was "normaal" en wind minimaal
- Rijden op de snelweg tussen de 75 en 90KM/u. Ook hier was de regenbui "normaal" en wind minimaal.
Mijn bevindingen:
Tot nu toe heb ik de sealant maar voor een korte periode kunnen proberen in de regen, dus tot zover nog geen conclusie over de lange termijn.
De ervaring die ik tot nu toe heb is dat het product zich makkelijk laat verwerken. Aanbrengen is een eitje en afnemen net zo. Het lastige kan zijn dat je 2 uur moet wachten voor het "drogen" van de sealant, zeker als je geen overdekte locatie hebt.
Ten opzichte van andere glass sealants merk ik dat op lagere snelheden (40/50KM/u) er duidelijk meer beweging zit in de beads. Het hangt wel af van de hoeveelheid regen dat er valt en ook de windkracht speelt een rol. Hoe meer regen en wind hoe beter het effect. De fabrikant claimt dat vanaf 35KM/u het wegvlieg effect in komt, ik zie rond die snelheden op de Polo wel iets gebeuren maar niet overtuigend. Vanaf 45KM/u vind ik het effect goed bruikbaar zoals te zien op de filmpjes.
De ruitenwissers stuiteren niet en ik kan geen waas waarnemen tijdens het wissen! Ik ben benieuwd hoe lang de sealant zijn werk optimaal blijft doen voordat er merkbaar minder "wegvlieg effect" aanwezig is.
Prijs:
De prijs van deze kit is €38, de sealant kost 29 euro en de cleaner 9.
Inhoud van de kit:
- 1x microfiber glass towel
- 2x applicator pads
- 1x 30ML Ultra Glass sealant
- 1x 100ML Premium Glass cleaner | instructie sheet
Specs volgens de fabrikant:
Nanolex Ultra Glass Sealant is the non-plus-ultra coating system for your automotive glass surfaces.
The system contains the highest technically possible amount of active raw ingredients such as nano-scaled SiO2, which are responsible for beading performance and durability.
The hydrophobic effect is extremely high, therefore water starts flying off the windscreen at amazingly low speeds (~35 Km/h).
The durability of Nanolex Ultra Glass Sealant is outstanding as well, with at least 18 months or 30000 km.
The product can be applied easily and efficiently, 3-6ml already suffice to coat a windshield.
How-to aanbrengen:
- Eerst het glas goed schoonmaken om te beginnen met clay (EDIT 14-5-2013: Let goed op dat je een clay lube gebruikt zonder silicone toevoegingen. Spray en Wipe is een geschikte claylube. Last Touch, zoals hier onder afgebeeld kan voor problemen zorgen mits niet goed gereinigd in de volgende stappen).
- Daarna de ruit nagelopen met Meg's Glass cleaner
- De Nanolex Ultra Glass Sealant kit
- Het glas daarna behandeld met de Premium Glass cleaner als prep voor de sealant. Dit is een kwestie van aanbrengen, inwerken en direct nabuffen.
- Daarna kan de sealant er over heen, aanbrengen met de applicator (make-up pad werkt ook) en ongeveer 15 min laten curen. Vervoglens de komende 2 uur niet in contact laten komen met water.
Het product is best zuinig in gebruik, hier een vergelijking tussen het gebruikte flesje en een nieuwe.
Filmpjes
- Roll-off bij het verkeerslicht in een stevige regenbui
- Rijden binnen de bebouwde kom met +- 50KM/u. De regenbui was "normaal" en wind minimaal
- Rijden op de snelweg tussen de 75 en 90KM/u. Ook hier was de regenbui "normaal" en wind minimaal.
Mijn bevindingen:
Tot nu toe heb ik de sealant maar voor een korte periode kunnen proberen in de regen, dus tot zover nog geen conclusie over de lange termijn.
De ervaring die ik tot nu toe heb is dat het product zich makkelijk laat verwerken. Aanbrengen is een eitje en afnemen net zo. Het lastige kan zijn dat je 2 uur moet wachten voor het "drogen" van de sealant, zeker als je geen overdekte locatie hebt.
Ten opzichte van andere glass sealants merk ik dat op lagere snelheden (40/50KM/u) er duidelijk meer beweging zit in de beads. Het hangt wel af van de hoeveelheid regen dat er valt en ook de windkracht speelt een rol. Hoe meer regen en wind hoe beter het effect. De fabrikant claimt dat vanaf 35KM/u het wegvlieg effect in komt, ik zie rond die snelheden op de Polo wel iets gebeuren maar niet overtuigend. Vanaf 45KM/u vind ik het effect goed bruikbaar zoals te zien op de filmpjes.
De ruitenwissers stuiteren niet en ik kan geen waas waarnemen tijdens het wissen! Ik ben benieuwd hoe lang de sealant zijn werk optimaal blijft doen voordat er merkbaar minder "wegvlieg effect" aanwezig is.