• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: valet pro glass cleaner

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Heb een poging gedaan om de valet pro glass cleaner te reviewen.
Zelf grijp ik zeer weinig naar een spray cleaner omdat ik meer tevreden ben van de Autoglym glass polish.
Maar voor een snelle reiniging tussendoor gebruik ik wel een spray cleaner, na bv regenbuien of in de zomer om insectenlijkjes te verwijderen.
Hiervoor had ik al eens de Meguiar's NXT glass cleaner gekocht en de CG streak free window cleaner.
Die producten waren leeg, dus nu wou ik wat anders testen en ben uitgekomen bij valet pro.
De prijs was een factor van de aankoop, heb slechts 5.60€ betaald voor deze 1L fles.
Ik koop flessen van bv 1L, gewoon omdat ik dan regelmatig wat nieuws kan testen.
Dus bespaar mij de details van bv. andere cleaners in gallonvorm die je oneindig kan aanlengen en dus nog veel goedkoper zijn :-"
Daar heeft men in dit topic geen boodschap aan.

Product is ready for use, hoeft men dus niet aan te lengen.
Kleur is wel duidelijk, en geur is zoals bij alle glass cleaners bijna identiek.

De gebruikte tools:
29c8med.jpg

- De 1L fles glass cleaner
- Dodo spray bottle, gekozen voor de fijne mist dat uit de fles komt.
- MF doek en glasdoek
Even een pic van de "handleiding" op de fles valet pro:
wcfl88.jpg


Dan naar buiten toe, de wagen staat onder een stoflaag en door de regen van gisterenavond nu opgedroogde waterdruppels op de ramen.
xbk2kp.jpg

jfkcpe.jpg

Zo vertrek is straks niet naar het werk, dus even poetsen die handel.

Wat glass cleaner op het raam (half raam) geneveld en dit +-30sec laten inwerken:
69e22u.jpg

pbzfc.jpg


Vervolgens met een MF doek telkens met 1 horizontale veeg het vuil weggenomen:
214avrp.jpg

az9wnb.jpg

Best aardig wat vuil aan het doekje te zien.

Omdat het raam niet streeploos was op die manier, nog is 1 maal nawrijven met de glasdoek:
2u6e97d.jpg

htvdqh.jpg

Zo bekom ik telkens een streeploos resultaat, en zoals je ziet ik heb het product in de vlakke zon gebruikt.

Op mijn glasdoek waren geen sporen van vuil meer aanwezig, dus al het vuil is netjes opgenomen in de MF doek en het product heeft zijn beloofde werk gedaan.
sl4gpe.jpg


Rest van het raam gedaan en resultaat:
29vysfl.jpg

2vmc7rt.jpg



Conclusie:
Product werkt goed.
Prijs van valet pro is goed, niks "fancy" en weinig marketing en dat merk je wel aan de kassa.
Tov. andere glass cleaners die ik al gekocht en getest heb is dit "ready for use" product prijs/kwaliteit het beste.
Dus als je eens wat nieuws wil proberen kan ik deze wel aanraden.
Product zou je ook kunnen gebruiken op chroom enz, dus morgen even mijn motorkap openen en testen op de chroom onderdelen en topic updaten met die resultaten.
 
Nette review. Twijfel of het de bedoeling van de fabrikant is om hem te gebruiken zonder te wassen, zou zelf de auto altijd eerst wassen en dan pas een glasreiniger gebruiken.
 
Dibbuz zei:
zou zelf de auto altijd eerst wassen en dan pas een glasreiniger gebruiken.

Waarom dennis ???

Ik gebruik de NXT glasreiniger of de spray en wipe ook tussendoor als er zand van een regenbui op de ramen ligt en ik geen tijd en geen zin heb om heel de auto te wassen maar wel schone ramen wil.....
 
Das mooi Danielle, maar dan nog ben ik razend benieuwd naar de reden die Dennis hiervoor heeft, hem een klein beetje kennende roept hij nooit zomaar iets:)^
 
ik ben het met dennis eens,

zand = kans op krassen!..en sommige van ons gaan gewoon heel erg ver om dat uit te sluiten. Daarnaast is het ook niet fijn voor je Mf doek, die je overigs weer extra goed moet uitspoelen en extra voorzichtig moet wassen (kruisbesmetting)

Nogmaals op je glas kan het weinig kwaad qua krassen (tenzij je als een malloot aan de gang gaat) maar het risico dat je krassen maakt op je lak is voor sommige te groot. Daarom heeft het ook mijn voorkeur eerst de auto af te spoelen dan wel volledig te wassen alvorens ik mijn ramen doe.


gr cees;)
 
Thx Cees, die enkele keer dat ik het had gedaan was bij deze dus ook de laatste keer... :)^ P.s. Ik heb voor m'n glas gewoon de allergoedkoopste MF's liggen die ik na enkele keren gewoon in de PB deponeer :ja
 
Mijn ramen maak ik schoon met een mf pad waar ik nxt glass cleaner op spuit. Die spoel ik onder de kraan schoon en daarna gaat ie later met de rest van de mf doeken mee de was in. Meestal zijn mijn ramen vervuild met stofaanslag en vandaag zat er stuifmeel op. En vooral in de koude wintermaanden ga ik niet wachten op de tuinslang.
En met mijn pad kom ik niet aan de lak.
 
Inderdaad wat kees zegt, alleen een spray en een MF pad is nooit zo veilig als een in een emmer gedoopte washmitt. Krasjes in je lak krijg je nog wel goed wel.
Krasjes in glas.... ja dat is een heel ander verhaal. Wil niet zeggen dat ik het nooit doe, soms moet je wel omdat je inderdaad wat wilt zien maar ik doe het liever niet.
 
Als ik eerst de wagen zou wassen, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik hoef totaal geen glass cleaner meer na een wasbeurt? :weetniet
Mijn ramen zijn dan zuiver hoor na het drogen van de wagen... :-"

En met gebruik van bv last touch en goede droogdoeken tijdens het droogproces zal ik ook geen strepen of opgedroogde druppels achterlaten = geen enkel glas product meer nodig nadien.

Ik gebruik dus enkel een glass cleaner op de manier van de review.
Voor een snelle touch up als ik geen tijd heb om eerst de wagen te wassen, maar toch een net zicht door de ramen wil hebben.
Apparte goedkopere MF doeken die enkel voor glas gebruikt worden.
Product altijd eerst wat laten inwerken, dan neem je met een lichte veeg 90% weg.
 
Je ziet toch nog wat strepen en druppels bij mij na het wassen, ik droog mijn ramen altijd als laatste, de doek is dan al vochtig.
 
jim zei:
Als ik eerst de wagen zou wassen, ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik hoef totaal geen glass cleaner meer na een wasbeurt? :weetniet
Mijn ramen zijn dan zuiver hoor na het drogen van de wagen... :-"

En met gebruik van bv last touch en goede droogdoeken tijdens het droogproces zal ik ook geen strepen of opgedroogde druppels achterlaten = geen enkel glas product meer nodig nadien.

Ik gebruik dus enkel een glass cleaner op de manier van de review.
Voor een snelle touch up als ik geen tijd heb om eerst de wagen te wassen, maar toch een net zicht door de ramen wil hebben.
Apparte goedkopere MF doeken die enkel voor glas gebruikt worden.
Product altijd eerst wat laten inwerken, dan neem je met een lichte veeg 90% weg.

Na het wassen zit er bij mij altijd nog wat aanslag op de ruit. Je ziet het niet echt maar je kan het wel voelen. Ik gebruik altijd Autoglym Glass Polish om het weg te halen omdat ik niet wil sprayen.
 
Ik was elke week mijn wagen, dus ook geen last van aanslag of wat dan ook.
Gebruik maandelijks de AG glass polish, die zorgt er wel voor dat vuil niet zo kan hechten.

Kortom ook de laatste keer dat ik een review maak van een glas product, komt toch enkel maar discussie van merk ik :roll
 
Ik vind het een nuttige discussie, beetje jammer om dan maar geen reviews meer te maken. Iedereen heeft zo zijn eigen methode om glas/lak of wat dan ook te reinigen.
Is mijn manier de enige juiste? Zeer zeker niet maar een forum is er om ervaringen te delen toch? Jammer dat je er zo over denkt in ieder geval.