• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op dak

Ik laat het ook gewoon op het dak liggen, krijg je soms hele aparte vormen van.
51a41859.jpg
 
@nicknameless ik denk dat die borstels de druk van een pak sneeuw niet goed aankunnen waardoor ze mogelijk kunnen breken.

Of dan maar een borstel nemen zoals zuidwest10 zegt, of op het dak vol met drying towels leggen.
 
Die van mijn is rood en zonder dat rare stekkertje dr aan,das trouwens het ouwe model

Sneeuwborstel 521552 van vikan
nummer opgeven bij de vikan dealer en je hebt je borsteltje,werkt perfect,en zo druk maken over die Paar swirls:no
 
http://www.vikanspecialist.nl/index.php/nl/vikan-transport-systeem/handborstels/details/315/30/vikan-transport-systeem/handborstels/sneeuwborstel-521552
 
Met een fohn? :p
Meestal heb je nog onder de sneeuwlaag een dikke ijslaag liggen.. en daar moet je voor oppassen.
Zelf doe ik het met m'n arm/handen ofzo.
Kan me voorstellen dat het met een hoge auto toch wat lastiger wordt..
 
Ik veeg het er altijd gewoon af met mijn handen.. Meestal tot net niet op de lak.. De vastgekoekte ijslaag krijg je er toch niet af.
Alles wat los op de lak ligt moet er wel vanaf! Dit is bij mijn weten verplicht en ik vind het ook zeer asociaal om daar toch mee te gaan rijden. Iemand zal het op zijn auto krijgen en verongelukken omdat jij bang bent voor een swirl links of rechts...
Begrijp me goed, detailen is ook mijn hobby en er is niets mooier dan een prachtige strakke, glimmende auto. Maar de veiligheid van mij en mijn medeweggebruikers staat gewoon nog een flink aantal stappen hoger op de ladder!

Gewoon na de winter weer een polijstbeurtje en dan kun je weer verder met je prachtig glimmende bolide!

Daarbij, wat nou als iemand het niet doet en jij krijgt als achterligger een brok ijs op je prachtig gepoetste bolide? Daar zou je toch ook niet blij van worden? ;)
 
Het gaat mij er meer om om zo min mogelijk krassen/swirls te veroorzaken en ook veilig voor andere op de weg te zijn.
De swirls hou je toch niet tegen. Dus meer om met de zachtste bezem/borstel de sneeuw eraf te halen.
Voorheen deed ik het met een bezem die we ook voor de tuin gebruiken (voor mijn detail tijdperk), dat lijkt mij ook niet optimaal.
 
@nicknameless : jij begrijpt tenminste wat ik bedoelde met dat vuil dat reeds op je auto/dak zit en je dan wegveegt :cool:

als er onder de sneeuwlaag een laag ijs is : laat die dan gewoon zitten(= lakpantser:D )

wat is er mis met die zachte gardena-borstel?? : ALS ie zacht genoeg is en ENKEL voor de auto wordt gebruikt is het wel erg snel gedaan

ik heb dit vroeger ook wel eens gedaan met mijn vorige auto('s) :-"

(toen bestonden er nog geen swirls namelijk rofl )
 
Ik zeg, auto helemaal vrij maken, dan maar wat swirls of erger maar heb een x een ijsplakaat van een station op me bumper gekregen (op de snelweg schoof hij van het dak en vloog zo op me voorbumper) bumper wel flink beschadigd. En dat zou je zelf ook niet willen dat het gebeurd. Swirls krijg je nog wel bijgewerkt maar ruit of andere schade gaat niet meevallen.

En wat denk je van die rijdende sneeuwstormen die voor je rijden op de snelweg. Het is al link genoeg in deze periode van het jaar.
 
@ grandsenicman

ik weet natuurlijk niet hoe de sneeuw in België is, maar hier, NL / D, is dat niet altijd zacht na een nacht vriezen.... Je kan dan wel mooi met een hele zachte borstel aan de gang gaan maar dat heeft geen effect.


En iedereen hier snapt dat er vuil onder die sneeuw zit, dat is nou juist het probleem waar hier over gepraat wordt...
 
De oplossing van een stuk zeil op je dak leggen lijkt mij nog het vriendelijkste voor je lak. Al heeft dit ook zeer veel nadelen. Het zeil kan namelijk vast vriezen, je moet het er steeds weer op en af leggen en je moet het vast zetten anders waait het van je dak als er geen sneeuw op ligt. En tja, het is en blijft toch ook link als je de sneeuw er met een bezem of arm vanaf veegt.

Daarom heb ik er voor gekozen om een mooie pekelvreter te kopen die al helemaal onder swirls zit waardoor het allemaal niks uit maakt. Na de winter polijst ik het beestje wel mooi. ,^^
 
wernerbr42 zei:
Ik zeg, auto helemaal vrij maken, dan maar wat swirls of erger maar heb een x een ijsplakaat van een station op me bumper gekregen (op de snelweg schoof hij van het dak en vloog zo op me voorbumper) bumper wel flink beschadigd. En dat zou je zelf ook niet willen dat het gebeurd. Swirls krijg je nog wel bijgewerkt maar ruit of andere schade gaat niet meevallen.

En wat denk je van die rijdende sneeuwstormen die voor je rijden op de snelweg. Het is al link genoeg in deze periode van het jaar.

Zit je er dan niet een beetje te kort op.:-"
 
Ik heb ook gewoon een zachte borstel waarmee ik de hele auto schoonmaak voordat ik ga rijden. Het is en ook zo'n combi borstel/ijskrabber.
Het is idd. niet toegestaan om met sneeuw op je auto rond te rijden, je krijgt er dus ook gewoon een bekeuring voor wanneer je aanhouden wordt.
 
kendo zei:
Ik heb ook gewoon een zachte borstel waarmee ik de hele auto schoonmaak voordat ik ga rijden. Het is en ook zo'n combi borstel/ijskrabber.
Het is idd. niet toegestaan om met sneeuw op je auto rond te rijden, je krijgt er dus ook gewoon een bekeuring voor wanneer je aanhouden wordt.

Ik lees dit al een paar keer en vraag mij dan ook af als iemand dit echt kan bevestigen. Ik zou niet weten waarvoor ze schrijven.
Neem aan dat je met aanhouden, staandehouden bedoeld. Volgens mij valt dit allemaal onder het kapstok art 5 van de WVW. Dit zou inhouden een tik verbaal en dat krijg je alleen als een agent een rot dag heeft of als je een ongeluk veroorzaakt.
 
martijn13 zei:
Ik lees dit al een paar keer en vraag mij dan ook af als iemand dit echt kan bevestigen. Ik zou niet weten waarvoor ze schrijven.
Neem aan dat je met aanhouden, staandehouden bedoeld. Volgens mij valt dit allemaal onder het kapstok art 5 van de WVW. Dit zou inhouden een tik verbaal en dat krijg je alleen als een agent een rot dag heeft of als je een ongeluk veroorzaakt.
Ik heb het al meerdere malen gelezen dat het onder het kopje losse lading wordt geschaard. De boete voor dit vergrijp in 2011 .................€280.
Net zoals het niet ijsvrij maken van je ruiten €240 kan kosten.
 
@martijn13: vind de stelling dat je 'm krijgt indien een slechte bui heeft en/of wanneer je een ongeluk veroorzaakt iets te kort door de bocht: voorkomen is mijns inzien altijd beter dan genezen
Als de sneeuw weer in het land ligt en lekker vriest dan kijk ik met angst en beven om mij heen als ik vol met sneeuw bepakte auto's in de ochtend weg zie rijden en al helemaal met 1 klein gluurgaatje.
Met zoveel dingen begint men te piepen als men een bon krijgt maar men vergeet dat je verder van huis bent als een andere weggebruiker jouw rit dusdanig onveilig maakt en je brokken oploopt.

Wellicht dat het meer voor postbus51 een goed moment is om daar nu eens een reclameblok voor in elkaar te schroeven om iedereen preventief te waarschuwen, maar dat is weer een andere weg en niet echt voor hier.
 
@ addy: een platte schijf vliegt nog wel een aardig eindje door de lucht hoor voor hij op het asfalt klettert. Dat valt vies tegen.
 
Ze noemen het een kapstokartikel omdat het gebruikt wordt voor zaken waar geen apart verbaal voor is en je een gevaar bent voor de overige weggebruikers. De hoogte wordt vaak bepaald door de OvJ. Als de agent echt een slechte dag zou hebben, dan zou je dat aan je broek kunnen krijgen, maar in de praktijk valt dat erg mee volgens mij.

Mensen denken in eerste instantie alleen aan zichzelf en niet aan de overige weggebruikers, ach, die sneeuw valt vanzelf wel van mijn auto, heb ik geen last van, nee, maar de mensen achter je wel, waardoor je ongelukken kunt veroorzaken.

Gisterochtend bijna nog een aanrijding met een Audi A6 gehad, hij zag mij niet zo goed, deze had bij de voorruit een gaatje gemaakt van 20 x 30 cm en idem op de 2 voorste zijruiten, en maar turen door de voorruit... ]-0 Dit soort mensen mogen wat betreft meteen een hele dikke prent krijgen.