• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op dak

Weet je wat het ook is?
Straks sta ik netjes de sneeuw van mn auto te vegen, rij ik naar mn vrachtwagen waar een halve meter sneeuw op het dak ligt en ga daar mee rijden.
De sneeuw van het dak van een koeltrailer afvegen is bijna onmogelijk het is niet anders, dus is het in mijn ogen een beetje krom om het beetje sneeuw op mn luxewagen wel te doen.

Neemt niet weg dat ik niet inzie dat het gevaarlijk kan zijn, maar het lijkt me dus een mooie reden om flink afstand te houden van voertuigen met nog bergen sneeuw op het dak.
 
Sneeuw vind ik niet zo'n ramp, wel die dikke plakkaten ijs die van huiftrailers komen. Bij ons worden de trailers altijd ijsvrij gemaakt voordat ze de weg op gaan.
 
RogierV12 zei:
Weet je wat het ook is?
Straks sta ik netjes de sneeuw van mn auto te vegen, rij ik naar mn vrachtwagen waar een halve meter sneeuw op het dak ligt en ga daar mee rijden.
De sneeuw van het dak van een koeltrailer afvegen is bijna onmogelijk het is niet anders, dus is het in mijn ogen een beetje krom om het beetje sneeuw op mn luxewagen wel te doen.

Neemt niet weg dat ik niet inzie dat het gevaarlijk kan zijn, maar het lijkt me dus een mooie reden om flink afstand te houden van voertuigen met nog bergen sneeuw op het dak.

Ik heb nu twee keer een ongeluk gehad door toedoen van de laksheid van anderen waar ik nu alweer ruim 2 jaar de hele dag last van heb.. Op mijn werk kan ik niet normaal functioneren en mijn studie ligt stil.. Mijn auto bijhouden gaat matig...

Deze instelling is gewoon NIET ok.. Dat je er met je vrachtwagen niets aan kan doen betwijfel ik, maar a la.. Met je luxe auto kan het wel en is het een keuze anderen toch in gevaar te brengen. Om dan te zeggen: dan moet je maar meer afstand houden? Nee! Dat is het probleem bij een ander leggen. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het feit dat je anderen in gevaar brengt en dient wettelijk gewoon alles te doen om dit te voorkomen!

Mijn reactie is erg fel, maar dat komt omdat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn.. Maak van jouw probleem (swirls op je auto) niet het probleem van een ander!


EDIT: Wellicht een uitbreiding:

Voor eenieder die bang is voor swirls van de ijsplaten.. Is zo'n Plasti-dip behandeling voor de winter niets? Zie nu net dat topic voorbij komen..
 
Ik denk dat ik het serieus ga doen... Dak is toch al zwart waar de rest van de auto blauw is... Matzwart laag er over en knallen!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Sneeuw vind ik niet zo'n ramp, wel die dikke plakkaten ijs die van huiftrailers komen. Bij ons worden de trailers altijd ijsvrij gemaakt voordat ze de weg op gaan.
ik heb bij mijn vorige auto een ijsplaat tegen de zijkant gekregen van de auto. Ik heb eerst het kenteken opgeschreven en ben bij de eerste afslag gaan kijken of er schade was. Je schrikt je echt dood als er zon plaat op je af vliegt.


En dat een dichte trailer lastig is geloof ik best, maar wie creëert dit 'probleem'? Ik ben van menig dat wanneer mensen met zulke dingen op de weg willen, ze ook de lasten maar moeten dragen. Er kan genoeg verzonnen worden om zon ding sneeuwvrij te maken.
 
Met de vrachtwagen kan je er echt niks aan doen die is 4 meter hoog en spekglad aan de bovenkant, al zou je erop kunnen komen dan lig je gelijk op je muil bij de eerste duw tegen de bezem.
Toch begrijp ik je reactie wel hoor als een ongeluk hebt gehad door zoiets.
 
ooo ik maak me er niet zo heel er druk over hoor. Als ik bekijk hoevaak ik er daadwerkelijk last van heb af gezet tegen het aantal km dat ik maak, is het probleem niet ernstig te noemen.

Ik bedoel meer dat de hoogte van een voertuig geen excuus mag zijn tot uitzondering. Wanneer er daadwerkelijk streng op gecontroleerd zou worden moet je eens opletten hoe snel er een oplossing zou komen. ;)
 
Paulus de Boskabouter zei:
Sneeuw vind ik niet zo'n ramp, wel die dikke plakkaten ijs die van huiftrailers komen. Bij ons worden de trailers altijd ijsvrij gemaakt voordat ze de weg op gaan.
Gewoon een plank in het midden van de huif zetten, paar achter elkaar zodat het dak wat bol komt te staan. Ideaal met trailers die nog geladen moeten worden. Want daar kan zo 400 ltr water op een dak komen.

Deed zelf altijd gewoon met een plank paar keer (met beleid) tegen het dak aan stoten (huif dan), rotonde rond en meeste ijs was er vanaf. Volgens de arbo mag je niet op het dak..maar je bent wel verplicht je dak schoon te maken. Zijn wel installaties voor, maar die heb ik nog niet zoveel gezien. Waar wij voor reden moest je veel koppelen met afgesloten trailers dmv seal. Dan kan je dit niet doen, dan maar paar keer extra rond de rotonde @ industrie terrein deed ook wonderen.
Krone heeft een systeem dmv lucht, zelfde effect als een plank onder het dak maar wel stuk handiger. Met kasten trailers veegt het er zo af, en heb je niet zo snel kans op ijsplaten ivm strak dak.
Gelukkig staat mn vrachtwagen onder een afdak, dus vrij weinig sneeuw gelukkig.

Auto wordt wel helemaal sneeuw vrij gemaakt. Snap ook niet dat sommige mensen de sneeuw niet weg halen voor hun koplampen??? Ik weet niet maar als ik in een sneeuw bui rijd, merk ik toch echt na een half uurtje dat mijn licht opbrengst minder is. Stop je, schoon vegen en voila.
 
Heb zelf xenon wordt niet zo heel warm. Maar in de andere auto heb ik klaplampen, en de lichtopbrengst daarvan is sowieso al ver te zoeken. Zeker met natte sneeuw/ dikke vlokken koekt het op een of andere manier snel dicht hoor. Dat merk je direct met die lampen.
Volgens mij hadden ze van de week weer genoeg gestrooid..Ze hebben zeker gedacht dat van goh we hebben nu toch goeie deals gesloten laten we maar extra gaan strooien..Heel de vrwagen (wit) was door en door zwart door het spul).
 
het merk leifheit heeft ook een sneeuw borstel met krabber ,gebruik hem zelf al 2 jaar en werk prima.

oke dikke pak sneeuw wordt lastiger ,dit omdat de borstel erg zacht is.

op zich geen probleem gewoon 2x doen ,oja en 5 minuten eerder de deur uit gaan werkt ook kan je namelijk fatsoenlijk de ramen krabben.:)
 
ben deze tegengekomen na wat kijken naar grittgards :

&feature=related

is wel een lekker dik pak sneeuw en ik denk dat je dan beter niet met de wagen gaat rijden :-b
 
Hebben we hier iets voor?

frozen-car.jpg