• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op dak

Bartezzz zei:
Ik vind niet verwijderen geen optie,
Of de persoon achter me heeft een plaatselijke sneeuwbui voor zich en ziet niks meer,
Ik haal het er nooit af, en die persoon die achter me zit en niks ziet moet naar de plaatselijke brillenzaak.
Het valt namelijk erg mee.
Moet je eens achter een vrachtauto met 18 m1 oplegger rijden die 1 nacht heeft buiten gestaan, dat is pas een sneeuwbui, als jer op 1 meter achter gaat rijden.
 
Sja, ik blijf bij mijn punt en ben het met Bartezzz eens.. Er komt wel degelijk zooi van je auto af! En daar kan ook een ijsplak tussen zitten.. Dat het bij een oplegger erger is, zegt niet dat het bij jouw auto ook niet is.. Daarbij zit die vrachtwagenchauffeur net zo fout!
Nogmaals: maak van jouw probleem niet dat van een ander. Sta wat vroeger op, maak hem netjes sneeuwvrij en ga dan rijden. Het is niet voor niets zo wettelijk vastgelegd! Sowieso moet alles aan je auto al deugdelijk bevestigd zijn en losse sneeuw kan gewoon gezien worden als niet deugdelijk bevestigde lading..
Ik snap niet dat hier zoveel auto"liefhebbers" zijn die zo egoistisch met dit onderwerp omgaan. Als de eigen auto maar glimt, maar die van een ander boeit blijkbaar niet..
 
Eigenlijk moeten ze ook alle viaducten en overhangende bomen sneeuwvrij maken, daar vallen ook brokken sneeuw en ijs vanaf.
Levensgevaarlijk man die winter
 
niet zo geirriteerd rogier :grinning:

er zijn natuurlijk 2 verschillende type's
en ik doel op de eerste,

deze maakt met gebruik van de ruitenwissers het raam sneeuwvrij, en verwijderd het ijs met ijsvrij spray.
voor de rest laat hij alles liggen en gaat vol bepakt de snelweg op, waar hij een vliegend projectiel word voor achterop rijdende auto's.
1.jpg


het 2e type, maakt zo goed en zo ver mogelijk de auto/voertuig sneeuw vrij.

rogier ik weet dat jij bij die laatste hoort ;).
 
Doet me een beetje aan een oude grap denken. Bij een strenge vorst elke keer met een sprayer
een auto van een vriend besprayen met water.}:)w }:)w }:)w
Best leuk effect na een volledige nachtdienst.....
 
Ik heb bij plentyparts een mooie krabber en borstel in 1 van michelin gekocht in de aanbieding. Wellicht is het nog steeds in de aanbieding?
 
Ik heb gisteravond met een hele zachte veger mijn auto sneeuwvrij gemaakt.
Er lopen hier nogal wat kinderen rond en als die sneeuw gaan pakken van je auto dan heb je meer kans op schade door jassen, handschoenen en dergelijke, denk ik.

Het is een borstel van een veger en blik setje, erg zacht en prima om de ergste sneeuw te verwijderen.
469.jpg
 
Zelf gebruik ik hiervoor een zachte wasborstel, deze heeft toch weer net even zachtere haren dan een gewone veger.
 
Ik dacht dat ik deze enkele dagen geleden al laten zien had : makkelijk om tot aan het midden (en verder) van je dak te geraken....
Enkel de borstel wordt gebruikt :grinning:
150113012_zps4aa9197f.jpg
 
Is dat oplaadbaar ? ..........en hoe lang kan je dan ongeveer blazen ?.........ik zoek namelijk al lang iets dat mobiel (en niet te zwaar ) is en toch sterk + lang genoeg kan blazen .....om een droogdoek tot het minimum te beperken :-"
 
Lijkt me heerlijk, 's morgens vroeg rond een uur of 6 even met zo'n gierende compressor m'n dak schoon blazen. Nu woon ik vrijstaand, maar de buurt zal er niet zo blij mee zijn vrees ik :-"
 
Buiten met de hand eraf vegen heb ik hem ook al 2x door de wasbox gehaald de afgelopen week. Zit 500 meter verderop dus daar durf ik nog wel aan om wat sneeuw op de klep en het dak te laten liggen. Hogedruk met warm water erop en alle sneeuw verdwijnt als... Euh ja sneeuw voor de zon :D

Die €2, daar ga ik niet het ijs voor van de auto krabben.