• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SSR1 welke pad moet ik best gebruiken?

artemis12

Detailing rookie
5 aug 2009
48
0
Ik ben een poetspakketje aan het samenstellen en vanwage lichte swirls in mijn auto zou ik graag SSR1 gebruiken. Welke pad kan ik hierbij het best gebruiken?
Kan ik dit ook gewoon met de gele foampads van meguiars doen of vereist SSR1 toch nog iets anders zoals een lake country?

Ik ga het handmatig doen.

Alvast bedankt voor reactie !
 
Wat voor auto heb je? En hoe erg zijn de swirls (foto!)
 
Handmatig kan je het beste deze van lake County gebruiken.

White_Polishing_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator

of

Orange_Light_Cutting_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator

Beginnen met Oranje en dan eindigen met Wit (weet niet zeker of dit ook geld als je alleen maar SSR1 gebruikt)
 
Misschien deze
white polishing handpad
Altijd moeilijk te zeggen of deze perfect werkt. Niet iedere ondergrond is hetzelfde.
 
Ik heb een witte alfa , de swirls zijn nog niet echt diep hoor , je ziet ze wel in de zon en met kunstlicht erop. Ik heb de auto nu iets langer dan een jaar maar heb hem steeds met een wollen mitt + dodo juice shampoo gewassen.
Ik was van oordeel dat ik eens de stap moet zetten om de auto eens aan te pakken en de lichte swirls te verwijderen + wat meer bescherming moet geven.
 
Ik schat (voorzichtig :grinning: ) in dat je handmatig niet veel doet met SSR1 om zelfs lichte swirls te verwijderen.
Advies is om SSR2 te pakken op een light cutting handpad, en af te werken met SSR1 op een witte polishing handpad.
 
+1 Tinus

Ik krijg bij mijn fiat de swirls er redelijk goed uit met deze combinatie. Ik gebruik wel SSR 2.5 maar dat dat maak niet zoveel uit denk ik.

"Correct me if i'm wrong"
 
+2 Tinus.

hetzelfde bij m'n Toyota, SSR1 en wit is meestal gewoon te licht om swirls te verwijderen.
 
+3:
Buiten het werkelijk proberen ( testspot verhaal ), zou ik idd er voor kiezen om zowel een witte als een oranje pad te bestellen.
Beetje klote als je alleen de witte besteld en je red het niet.
Alleen de oranje schiet ook niet op, want je kan beter finishen met de witte ;)
 
tinus zei:
Ik schat (voorzichtig :grinning: ) in dat je handmatig niet veel doet met SSR1 om zelfs lichte swirls te verwijderen.
Advies is om SSR2 te pakken op een light cutting handpad, en af te werken met SSR1 op een witte polishing handpad.

klopt met een handpad doe ssr1 bijna niets ,heb laatst mijn motorkap van mijn lease vivaro gedaan en je ziet iets verschil maar niet veel.

ik kreeg het idee dat het handmatig te kort snelheid/kracht had om te polijsten
 
Ik heb vandaag even handmatig ssr1 aangebracht , ik vergis me misschien maar er lijken meer swirls te zijn nu... Kan dit theoretisch? Misschien is het ook wel omdat de zon er nu op staat.

Ik heb cirkelvormig met de pad gewerkt , klopt toch?
 
Kan, als er toch nog vervuiling aanwezig was. Gewassen en gekleid van tevoren? Applicator goed gecontroleert op viezigheid?

Het kan natuurlijk ook maar schijn zijn. Als je er maar niet vanuit gaat dat je handmatig met ssr1 swirls zal verwijderen, want de kans is heel erg groot dat dat gewoon te licht is (zie ook al de reacties hierboven!).
 
Gewassen en gekleid van te voren... Auto een nacht laten rusten in de garage en daarna even afgenomen met een microfiber om zeker te zijn dat er geen stof op lag. De pad zag er inderdaad soms wat stoffig uit en had soms wat zwarte vezels van mijn t-shirt op zich. Ik neem aan dat deze dingen toch niet echt kunnen krassen. vermoedelijk is het de gedachte...

Zo ben van gisterenmiddag bezig geweest met volledig stappenplan , ben wel bij met resultaat en ook blij dat het klaar is. Vooral het kleien heeft lang geduurd , een hele middag.
 
Kan het zijn dat ik te veel druk op de witte pad heb gezet? Ik heb in ronddraaiende bewegingen gewerkt maar heb best wel wat druk op de pad gezet omdat ik niet dacht dat het de bedoeling was om over de lak te glijden. Hier en daar zie ik ook heel fijne krasjes 2 a 3 mm op elkander volgend... wss afkomstig van de mothers klei , echt weird.