• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Whaha. Zondag ben ik weer in 't westen te vinden dus zal er ook gauw 200 kilometer bijkomen. En morgen, als het mooi weer is ook wel ff lekker weg ermee. Maandag 100 kilometer heen/terug naar school. Dinsdag ook. Dus gaat wel goedkomen :-D

De prijs van de euro 98 mag wel weer omlaag van mij.
 
Mooi dat tie weer op zn plekkie staat!!: en als ik iemand langs zie rijden in een wrx met en héééle grote grijns op zn gezicht weet ik dat jij het bent..
 
De 22b had ik ook mooi gevonden. Alleen het interieur vond ik iets te verouderd en ik was bang voor roest.

Trouwens, kleine update voordat de auto kapot ging;
Het tellerunit zat vol krassen. Deze had ik uit de auto gedemonteerd. Eerst met mezzo op oranje en finale op wit. Resultaat: tellerunit weer helemaal strak!

548C859B-90F8-449D-A1F3-9CA086196ACF-8014-00000EAE3978986B_zps6f0b1b8c.jpg


Op naar de volgende update. De doffe, aangeslagen koplampen behandelen.
 
Ziet er weer netjes uit, en ook meteen die oranje knippers uit je koplampen verwijderen?
Staat wel een stuk strakker.
En een 22b vind je moeilijk hoor, weet niet of er ook één in Nederland rondrijd.
Meesten staan in Engeland,en komen alleen buiten met meetings.
Zijn er ook maar 400 van gemaakt als ik het goed heb.
Dit waren mij subs, altijd heerlijk in gereden en nooit problemen gehad.
Maar in mijn achterhoofd altijd een evo VI willen bezitten.
En altijd zwarte auto,s gereden :)
Foto-L43GM8X7-D.jpg

Foto-CBUNPG44-D.jpg

Foto-JCKYFEY3-D.jpg
 
Beter! Maar ga niet na 1500 km vanuit rustig naar vol gas..Maar ga gewoon rustig duwen. Na 1000 km kun je al rustig aan gaan duwen. Laat hem even wennen, en gewoon wat hoger in de toeren gaan zitten. Vermijd nog wel vol gas.
Rijd ook niet lang vol vermogen..vinden ze niet leuk met stock koeling. Ook je wagen koud rijden is wel prettig als je hebt lopen stampen. Weet niet of er op dit model een elec waterpomp erbij zit? Wellicht is dat een optie waard voor in de toekomst om hotspots te voorkomen en zo ook het koolstof gehalte naar beneden te krijgen in de olie.

De turbo is zo tegenwoordig geconstrueerd dat deze in een badje met olie staat. Vroeger niet, motor uit is olie weg. Maar dan nog is even nalopen stationair wel handig. Parkeren, handrem aan, gordel los, telefoon pakken of iets anders, zonnebril opbergen oid en dan auto stilleggen.
 
Inderdaad het laten uitlopen van de turbo is altijd een vereiste.
Weet niet wat voor alarm er op zit,maar een turbotimer is daarvoor een leuke optie.
 
Gewoon een kwestie van aanwennen,....

Ik laat minstens een halve minuut de motor stationair draaien als ik stil sta.
Dus lekker alle spulletjes pakken die ik nodig heb, zonnebril en gordel af doen, en tegen dan is die wel stil gedraaid hoor.

Motor uit en wegwezen!
 
rallimart;323859 zei:
Inderdaad het laten uitlopen van de turbo is altijd een vereiste.
Weet niet wat voor alarm er op zit,maar een turbotimer is daarvoor een leuke optie.

Turbo timer is leuk maar zit vaak op niet gecertificeerde alarm systemen zoals camco oid. Waarbij ook een controle unit zit om je auto remote te kunnen starten. Vind je verzekering niet zo heel leuk als je je auto onbeheerd laat lopen..
Het is gewoon een kwestie van aanwennen dat je even de auto laat lopen en niet meteen stil legt. Het is ook de constructie van het blok dat je wat meerdere hotspots hebt. Iedere gast kan een auto kopen maar ja..bij iemand die er voorzichtig mee omgaat gaat de rotzooi eerder naar de tief dan iemand die vol gas met koud blok weg rijd..
 
Cliiford is een veel ingebouwd alarm met turbotimer bij de subaru's , en wel gecertificeerd .
Maar inderdaad , laat mijn auto ook niet draaiend achter.
Meestal voordat ik op plaats van bestemming kom, houd ik er rekening mee.
 
Turbotimer heb ik niet echt nodig. Ik rij nooit meteen weg en laat hem altijd even nadraaien. Daarna knal ik niet met koude motor en doe ik het laatste stukje lekker rustig aan. Inmiddels is de eerste helft van het inrijden een feit. Ik ben verder niet iemand die gigantisch loopt te knallen telkens. Daarnaast op de snelweg rij ik zelden 140 of harder.

Vandaag heerlijk kunnen genieten met het raam open. Heerlijk langs kijkduin gereden en even bij moeders op de koffie geweest.

Van de week maar even dringend spray en rinse inslaan want de velgen zien er uit!
 
Dat is wel erg jammer. Ik heb ook mothers fx. Maar s&r werkt wel vele malen beter op mn velgen dan de mothers fx!
 
erikjeeh;323717 zei:
Inmiddels na ruim 500 kilometer afgelegd te hebben, zitten we weer lekker thuis. Subaru staat inmiddels weer op zijn vertrouwde plek! Heb me goed kunnen inhouden. Gelukkig zit er bij mij een turbodruk meter dus kon me daarop aanpassen. Heb netjes op en onder de 0 op de boostmeter kunnen cruisen! Inmiddels 260 km van de 1500 inrijperiode alweer gehad.

Achteraf de lijst wat er vervangen is:
Drijfstangen, Drijfstanglagers, Zuigers, Krukas, Nokkenassen, Kleppen, Distributie, Oliepomp, Waterpomp, Bougies, Vloeistoffen, Koppeling, Drukgroep, Druklager, versnellingsbak olie, achterdiff olie.

Het reed aanzienlijk lekker en kan niet wachten het gas wat dieper te mogen indrukken! Had in ieder geval een dikke smile weer op m'n gezicht! :-D

Om nog even op dit verhaaltje terug te komen..weten ze nu ook de uit eindelijke oorzaak van het knocken? Althans, was het puur slijtage op de lagers (tot op het koper afgesleten dus) en wat ruimte in de zuigers?