• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Team-up: nicknameless & Dibbuz: Mercedes Benz SLK. UPDATE 06-11-2010. Velgen klaar!

@Joosie200: lol, parkeersensoren aan de voorzijde? :grinning: Als het echt zo erg is dan moet je toch wat. Maar echt rofl

Ja, ja, ik weet het.... Ik had er ook niet voor niets een ;) achter gezet. Zat er nu eenmaal op toen we hem uit Duitsland importeerden. Waarom ze daar überhaupt (hé, ook duits :) ) optielijsten bij de auto's doen ?? Ze kruisen toch bijna alles aan. Zit zelfs stuurverwarming op :heart_eyes:
 
nicknameless zei:
Mede door het voorbereidende werk hebben we de Benz in "slechts" 7 uur kunnen doen.
Met het werk wat ik eerder heb gedaan, komt het totaal op ruim 15 uur 8o
Volgens mij wat langer?
Wij zijn 2x 7 uur bezig geweest, is 14 uur. Je bent in ieder geval 2 uur bezig geweest met wassen en dan nog het kleien en de motorruimte erbij.
 
Heren, fantastisch gedaan ook de filmpjes, vooral die rokende man daar achter in het beeld die het heeft opgenomen ! dacht eerst dat de festool te snel ging, maar daar lag het niet aan :D
 
Sow, zo ernstig heb ik het nog nooit gezien. Die is wel heel extreem... Maar ook heel extreem mooi geworden...

Wetsanden moet ik me ook eens in gaan verdiepen, steenslagputjes etc...
 
Woooww knap zeg! Jammer dat ik nog geen krassen heb anders was ik meteen ff in de weer gegaan met schuurpapier nu ik heb gezien hoe het moet :-b

Het kan haast niet anders dan dat deze auto in waarde is verdubbeld. Hoop wel dat jullie de schuursponsjes hebben afgepakt van de Mercedes-Liefhebber-Mishandelaar...
 
Indrukwekkend! Prachtig om zo een metamorfose te zien. Geweldig! :)^ Word er wel tegelijk ook een beetje moedeloos van....man man man, wat heb ik nog veel te leren! :sob:
 
Bedankt voor de complimenten! :cool:

Of het terecht is om de eigenaar af te kraken... tja, vaak is onwetendheid, gebrek aan kennis, tijdgebrek en geen zin vaak de oorzaak van zoiets.
En als het eenmaal niet lekker gaat dan doet men vrij weinig meer aan een auto.

Van het een komt het ander en dan heb je opeens dit.
Gelukkig maar anders hebben wij niks meer te doen :party:
 
Heeel mooi resultaat mannuh..:cool:

wanneer bepaal je voor een kras of schuurspons accident of je gaat wetsanden.
waren die krassen er ook mbv polijsten uitgegaan???

ik heb eens begrepen dat men vooral wetsand om de sinasappelhuid te verwijderen.
maar dan heeft men een extra dikke clearcoat laag aangebracht.. bodyshop e.d.
 
En toch kan het een liefhebbers auto zijn. Dat de eigenaar helaas niet goed weet hoe de auto te onderhouden is een andere zaak.
Waanzinnig wat jullie verricht hebben met dat voertuig. Ik vind dit echt een voorbeeld van het werk van een detailer. Een auto die veranderd van een langspeelplaat in een mooie glimmende auto met een diepe vette glans.
Mooi voorbeeld van hoe het kan!
 
@Patrick en Dennis,
Mooi werk geleverd en super in beeld gebracht (zal ook wel de nodige tijd in gezeten hebben).

En 16 uur voor deze Detail is gewoon zeer snel.
 
Update 05-11-2010

De eigenaar heeft vandaag de SLK wederom bij mij gebracht. Ditmaal zijn de velgen aan de beurt. Het was een vlag op een modderschuit :confused: een mooi gedetailde auto met een stel afschuwlijke velgen.

Ben de spuiter staat op de achtergrond op z'n gemakkie toe te kijken onder het genot van een vers gedraaid zwaar shaggie :D
De auto naar binnen gereden en daar op een brug gezet en ontdaan van de velgen.
38e6c8e4.jpg



a4e038ac.jpg


De medewerker van Care heeft er een of ander aggresief goedje opgespoten om de velgen zo goed als mogelijk schoon te krijgen.
6f29b0a4.jpg


22739b1f.jpg


5e391107.jpg


38ac99cc.jpg


De velgen krijgen de volgende behandeling (voor zover ik me het kan herinneren):
- vuil verwijderen met een goedje
- stoom reiniging
- schuren
- primer
- grondlak
- uiteindelijke lak
- blanke lak

Morgen (06-11-2010) volgen de after pics als de velgen klaar zijn :ja