• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test tussen Sonax Netshield - Colli 476S - Sonax BSD

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
De Schuldige producten
deproducten_zpsf07c4870.jpg


Goede avond,

Zoals beloofd heb ik deze middag de producten getest;

Het was Gem. 3 graden en een beetje zonnig.

Ik heb de volgende stappen gevolgd.

1) motorkap afgenomen met Pb's Spray and wipe
2) Gekleid met AF klei en Citrus Bling
3) Rondje AF rejuvenate met handpadje (Wat een beestachtige cleaner, padje was opnieuw bruin na het kleien)
4) 2x ontvet met Eraser

Hierna ben de de LSP's beginnen aanbrengen.

Zo zijn we begonnen na alle vorige stappen;

Verdelingmotorkap_zps1d1cc69a.jpg


Toch even meegeven dat AF Rejuvenate een cleaner van jewelste is (dit kwam na het kleien nog van de motorkap)

Padnaclayen_zps54a759c6.jpg


Over het aanbrengen kan ik alleen maar zeggen dat het alle drie probleemloos is gegaan.

De Netshield heb ik met de Rode Monello handpad aangebracht, 2 kleine pufjes op de pad en dan het stuk eerst horizontaal en dan verticaal aanbrengen. Na het aanbrengen onmiddellijk afgenomen met Peluche Verde. Dit ging als een briesje:ja .

De BSD heb ik gewoon op het opp gespoten. 2 kleine streepjes en dan uitgewreven weer met een nieuwe Peluche Verde. Je kan het vergelijken met een andere detailerspray, geen strepen of vettige plekken (hij ruikt verdacht naar Last Touch:D )

De Colli opgebracht zoals het hoort en swipetest gedaan na 7 min, kon hem toen al afnemen en gaf het verwachtte resultaat.

Hier even de foto's van de beading na 30 min aanbrengen. (De echte beadingtest is voor morgen, we verwachten regen)
Van boven naar onder;

De colli

Colli_zps39e008fe.jpg


De BSD

beadingBSD_zps5eda9ba2.jpg


De Netshield

beadingnetshield_zpscc8fe134.jpg


Ook wilde ik de lagen nog niet 'aantasten' met de tuinslang... Voor mij won op dat moment de BSD

Na het wegnemen van de tape zag je even een verschil. De Netshield en BSD waren donkerder. Dit trok weg na een paar keer vegen met een doek.

De eindfoto's

allesopgebracht_zps53bc7f4d.jpg


na2_zpseb62d3d9.jpg


na_zps86817e6f.jpg


Zondag gaat de auto gewassen worden, dus zal dan wat foto's nemen van de beading en sheeting.
Ik zal ook wekelijks de duurzaamheid meedelen (ik doe gem. 400km per week en de auto slaapt buiten).

Zo dit was mijn eerste testpost, moesten er nog vragen ofzo zijn, je stelt ze maar...

Grtz

Stephan
 
Het initiatief van de test is goed, maar er is echt iets misgegaan met de voorbereiding.

Ik vermoed te snel aan de slag gegaan, want de beading van de 476S ziet eruit alsof de laag 6 weken oud is.

Een nieuwe laag hoort er niet zo uit te zien.

Maar ook de beading van de andere twee producten ziet er niet goed uit.

Ik denk dat het beter is om de test opnieuw uit te voeren.

Deze 476S beading (ergens van het net geplukt) is wel representatief:

06300665ua.jpg
 
Klopt als n bus Tim! De beads van colli zijn indd een heel stuk ronder en de beads van de bsd moeten echt een heel stuk hoger zijn...

Mischien was het een beetje vochtig buiten?
 
Beading van TS lijkt wel een beetje op mijn beading van de sonax nr1 paste wax. Ook niet super..

Zou graag de oorzaak willen weten ;)
 
Ik heb deze vraag laatst ook op AD forum gesteld. Mijn vraag was toen waarok verschillende auto's echt een wereld van verschil hebben in beading met dezelfde wax.
Daar kwam uit dat de kwaliteit van de lak, het absorbtievermogen en welvingen van de betreffende plaantdelen een grote beinvloedende factor waren. Mischien is dat hier ook wel een beetje van toepassing? Of mischien toch de eerder genoemde hoge luchtvochtigheid of toch slecht afgenomen met ereaser. Zo veel variabelen aanwezig...
 
Vochtig klopt. Het had geregend die morgen een uurtje voor ik begon met de test.

Ik zal vragen aan een kennis of ik zijn garage mag gebruiken aanstaande zondag. Dan kan ik de test in een verwarmde omgeving doen. En zal ik de motorkap eerst polijsten met Monello:grinning:

Tot morgen...
 
Linkje (het lukt me niet op een andere manier...)
Morgen maak ik een goed filmpje met de camera
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2 dagen verder en nog geen garage kunnen scoren]-0 .

Heb wel de auto gewassen zondag en overal (buiten motorkap) een laag BSD aangebracht; (Best wel de sprayer veranderen, de Sonax spuit meer een dikke streep). Ik heb er een Mothers sprayer opgezet en gaat 10x beter :grinning:

Ik merk heel eerlijk weinig verschil in de 3 LSP's tot nu toe. Enkel vind ik wel dat de 2 sonaxen veel sneller drooggereden zijn dan de Colli. Ook viel me op na een hele nacht regenen dat er geen water is achtergebleven op de stukken van Sonax op de motorkap, terwijl op de rest nog druppels achterbleven.

Ik vind het persoonlijk een waardige tegenstander (BSD) voor de Reload. (wel goedkoper)

Tot nu toe ben ik BLIJ dat cc opnieuw sonax verdeelt.

Grtz
 
Ook ik heb sinds afgelopen vrijdag bsd op mijn megane zitten en ondanks het slechte weer en een redelijke vieze auto houdt de bsd zich erg goed! Ik deel de mening over de slechte sprayer, er zit een stand op en die geeft een harde "lange" straal. Waarschijnlijk omdat het een redelijke dikke vloeistof is... Overigens heb ik ervoor gekozen om het op een microvezel pad te sprayen waardoor aanbrengen vele malen makkelijker ging en je verspilt hierdoor minder. Ik ga waarschijnlijk as vrijdag de auto wassen en een tweede laag aanbrengen gezien het gemak en de mooie resultaten.