• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips wassen witte auto

Nicky

Detailing guru
1 jun 2013
67
113
40
Hoi ik heb een witte Volkswagen polo besteld nu is dit mijn eerste witte auto, zijn er hier meer mensen met een witte auto die tips hebben in het onderhoud van de witte lak?
Zijn er hier ook mensen met een witte Volkswagen is deze lak ook hard?

Alvast bedankt
 
Lak is redelijk hard idd!
Zelf ook een witte seat ibiza. Candy White.
Wassen gewoon zoals je altijd doet!

Foamen
Afspuiten
Wassen met de 2 emmer methode met een goede shampoo
Afspuiten
Drogen

;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Suzanne jansen
Hey Nicky,

Volkswagen heeft inderdaad over het algemeen harde lak. De kleur van de onderliggende kleurverf is dan verder niet bepalend.


+1 voor @jora

Op de juiste manier wassen is al een hele verbetering met de gemiddelde auto eigenaar. Daarnaast is het aanbrengen van een goede bescherming ook altijd een pluspunt om de staat van de auto optimaal te houden.

De lak beschermen met een wax of dergelijke,
kunststoffen en rubbers gevoed houden,
enzovoorts.

Ik heb zelf geen ervaring met een witte auto, maar ik vermoed dat je op deze ''kleur'' sneller vervuiling zal zien zoals teer en ijzerdeeltjes. Een advies kan dan zijn om een ijzerverwijderaar zoals bijv. Monello - NonFerro aan te schaffen voor sowieso je velgen, maar ook je lakwerk. Daarnaast is een teerverwijderaar dan ook handig, zoals bijv. de AutoFinesse - Obliterate Tar & Glue Remover.

Verder is er niks specifieks voor een bepaalde kleur, wat ik je kan aanraden. Uiteraard is het slim om de auto gewoon netjes te onderhouden zoals een detailer dat betaamt. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Netjes onderhouden gaat wel gebeuren quantoxx heb al veel spullen en wax in huis waxaddict vitreo iets van een teer verwijderaar is wel een goede tip vandaar dat ik dit onderwerp ook geopend om tips uit te wisselen zo kunnen we van elkaar leren.
 
@Nicky ,de lak zal hoogstwaarschijnlijk wel hard zijn.
Op een zwarte auto zie je veel op een witte auto alles ,ijzerverwijderaar kan idd maar wat mij altijd opvalt zijn de teerplekjes (Af obliterate) en gele boomhars/sap plekjes welke met kleien weg zijn te halen maar het gele plekje blijft dan over en dat verwijder je het makkelijkste met polijsten (volgens mij werkt Valma harsverwijderaar ook).
Als je de auto goed in de Wax/Sealent houdt dan heb je veel minder last van dit soort plekjes.
Gewoon goed bijhouden dus.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een teerverwijderaar in huis heb gehaald omdat ik op een lichte kleur auto zwarte puntjes tegenkwam tijdens het kleien, maar deze met zowel kleien als polijsten niet weg kreeg. Deze moest ik met een stukje hard plastic weghalen, of met mijn nagel proberen te raken, en zelfs dat was een miereneuk-klusje.

Ik ging mij verdiepen in een teerverwijderaar en op advies van vele op het forum ben ik gegaan voor de Auto Finesse - Oblitarate.


Greetz
 
Dan zal ik nog een derde optie aandragen :
Dodo Juice - Tar & Glue Remover
Werkt erg goed en ruikt zalig naar sinaasappel.
Volgens mij in verhouding wel duur....

Overzichtje :
tar-remover-png.79979.png
 
Laatst bewerkt:
Vind zo'n opsomming van producten en de kosten per ml ook niet heel logisch. :p

Zo kan Merk1 de helft goedkoper zijn als Merk2, maar van Merk1 moet je dan wel even meer als dubbel zoveel product gebruiken. Bijvoorbeeld dan he.



Greetz
 
Netjes onderhouden gaat wel gebeuren quantoxx heb al veel spullen en wax in huis waxaddict vitreo iets van een teer verwijderaar is wel een goede tip vandaar dat ik dit onderwerp ook geopend om tips uit te wisselen zo kunnen we van elkaar leren.

Lees net dat je Vitreo in huis hebt...
Misschien dan een glaze nog voor de extra glans?
Ik hoor dat White Diamond erg goed is op een witte (what's in a name)
 
Bedankt voor de tips zal eens kijken en whit diamond heb ik al in huis nu zilverkleurige auto.