• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

**USA** Toyota Corolla, blauw

Danielle

Detailing addict
30 aug 2008
512
65
Vandaag een start gemaakt met de Toyota van mijn schoonzus.

Wat zag die lak er ook verschrikkelijk uit. Natuurlijk nooit fatsoenlijk onderhouden. En ik heb het idee dat de lakken van Honda en Toyota hier in Amerika verschrikkelijk zijn.

P1000135.jpg


P1000134.jpg


P1000133.jpg


P1000131.jpg


P1000132.jpg


P1000136.jpg


P1000104.jpg


P1000102.jpg


P1000101.jpg


P1000099.jpg


P1000098.jpg


P1000094.jpg


P1000093.jpg




Eerst de banden gedaan net zoals bij de Honda. Meg APC 1:4 en BlackFire. Ook weer drie keer moeten schrobben.

Daarna auto afgespoeld en gewassen

P1000138.jpg


mijn hulpje

P1000140.jpg


P1000145.jpg


P1000146.jpg


P1000147.jpg



Gekleid met het gele en rode duo

Twee vegen van de motorkap

P1000149.jpg


En nog eens twee vegen

P1000148.jpg


En dat ging zo de hele auto lang. Ik heb bijna twee uur gekleid, het schoot niet op. Ook gelijk de ramen mee gekleid.
Dit kwam er na het wassen van de voorruit af.
P1000154.jpg


Resultaat na het kleien, een stuk beter.

P1000153.jpg


Even een lachspiegeleffect.
P1000155.jpg


Vervolgens gaan polijsten.

P1000137.jpg


P1000141.jpg


P1000144.jpg


Na gisteren in de wasmachine laat de velcro van de harde gele pad los
P1000143.jpg


P1000142.jpg


De motorkap tot nu toe alleen gepolijst en in de Collinite Insulator 845 wax gezet. Het koelde buiten te snel af.

De motorkap gedaan met uiteindelijk Ultimate compound op gele CCS pad, gevolgd door oranje pad PB SSR2 en tot slot op een witte CCS pad Monello finale.

De rest morgen

TBC
 
En ik heb het idee dat de lakken van Honda en Toyota hier in Amerika verschrikkelijk zijn.

Het zijn niet zozeer de lakken die het probleem zijn, maar de weersinvloeden daar ter plaatse.
 
De zon schijnt er vaak en die is ook wat sterker dan hier. En als je auto nooit onderhouden wordt......
 
Tof !
Dit laat ook is eindelijk een mooi resultaat zien van wassen én kleien, door veel mensen redelijk onderschat, vrees ik.
Ben benieuwd naar het volledige resultaat. Wees blij dat je ginder wat kan doen, hier vriest het en sneeuwt het met buien, geen echt DAP -weer dus!
 
Weer een mooi project! Benieuwd naar de show off, hij is nu al zo opgeknapt van een goede was en klei beurt!
 
Die is al flink opgeknapt! :)^
Op slecht onderhouden lakken kan kleien idd soms een geduldwerkje zijn, maar het loont zo te zien! :cool:

@Danielle wat is uw mening over de Blackfire velgenreiniger?
Ik heb die ook maar sinds ik Meg's Wheelbrightener in mijn collectie heb blijft de Blackfire werkloos op het schap staan...:confused:
 
Ik vind de BlackFire niet echt denderend. Lichte aanslag is makkelijk te verwijderen, maar de dikke aangekoekte troep m.n. aan de binnenkant velg krijg ik er niet vanaf. Ik kon er ook niet goed bij. Het is ook een bandenreiniger. Ik heb hem vergeleken met APC 1:4 en die reageerde sneller met de bruine smurrie.
Ik koop hem niet weer.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Weer een mooi project! Benieuwd naar de show off, hij is nu al zo opgeknapt van een goede was en klei beurt!

Toen mijn broer even kwam kijken, dacht hij dat ik klaar was met detailen.
 
Waar zit je trouwens in California? Ik heb familie in Balboa wonen! Foto van het huis en laatste bezoek:

08.jpg


37.jpg
 
Dat is iets oosterlijker het binnenland in als ik het goed heb. Balboa ligt echt aan de kust. Ligt wel bijna op dezelfde lijn.
 
Die is al opgeknapt.... maar tjonge.... wat is die autolak mishandeld.

Off topic: Wat staat daar in de garage op o.a. foto 1?
 
Echt super om te zien dat je aan de andere kant van de oceaan net zo lekker verder gaat met detailen! Had je veel spullen mee vanaf Nl. Of heb je een deel daar gekocht/ nog staan?

Laat maar komen die projecten, je hebt in ieder geval knap weer om te werken. Hier is t niet te doen buiten. Je moet hier in Nl.echt een verwarmd schuurtje/ loods opzoeken nu :)
 
He, he, de auto is af. Ik heb er weer de hele dag aan gewerkt. Zonder hulp van mijn broer, maar mijn schoonzus heeft de auto van binnen gedaan. Niet zo perfect als een echte detailer, maar het kan er mee door.

Vanochtend zat er al meteen bird shit op de voorruit. Deze met NXT glass cleaner er af gehaald.
De zon scheen volop. Eerst een testspot gedaan. SSR2 op oranje, SSR2,5 op groene heavy polishing pad, SSR 3 op een gele pad. Dus de ene kant van de auto waar schaduw was gepolijst met SSR3 op een gele pad en geeindigd met Monello finale op wit.
Daarna BH er op en geeindigd met Collinite 845.

P1000180.jpg


En opeens moest ik even heel erg boos worden op mijn neefje (of noem je het nu een achterneef, ik weet het niet meer).
Stond hij met een zachte baseball bal tegen de deur van de auto te kloppen. Toen heb ik hem in het Engels eens even goed toegesproken. Normaal praat ik Nederlands met hem.
Een tijdje later haalde hij het in zijn hoofd om met zijn nagels een rondje langs de auto te lopen. Toen moest ik weer eens even hard tegen hem praten. Daarna is hij weggegaan.

Vervolgens om 2.00 pm wat gegeten en om half drie de auto gekeerd en de rest gedaan. De zon was al lager gaan staan en meteen was het in de schaduw een stuk frisser.
De rest van de auto met SSR3 op een gele pad en toen die vies was een oranje pad genomen. Vervolgens Monello finale op wit weer.
Het dak heb ik omdat het al koeler begon te worden alleen met Monello finale op wit gedaan.
Daarna gevolgd door Collinite 845 op een golden pad. Ging lekker snel.
Omdat ik gisteren al de motorkap in de Colli had staan, deze nog een extra laag gegeven met P21S carnauba wax. Wat een heerlijke wax om mee te werken. Inwrijven en volgens instructie meteen uitwrijven. Ik heb er ook de zwarte kunststof mee gedaan bij de buitenspiegels en de parafaan.Ik neem hem niet mee naar huis. Koffer is al zwaar genoeg.

De ramen heeft mijn schoonzus gedaan met NXT glass cleaner en de banden heeft ze in de Wolfgang Black Diamond gezet. En niet zo zuinig ook zag ik. }:)w

Resultaat van gisteren, ziet er beter uit. De witte puntjes is steenslag.
P1000169.jpg


P1000170.jpg


P1000171.jpg


Voor polijsten

P1000172.jpg


Tijdens polijsten, linkerdeur geeindigd met finale, rechts nog niks

P1000173.jpg


Let op het verschil in glans, spiegeling
P1000174.jpg


Eindresultaat, de zon is al minder

P1000177.jpg


P1000178.jpg


De gele schaafsplek is ook een heel stuk minder

P1000179.jpg


P1000182.jpg


Kiekeboe

P1000183.jpg


P1000185.jpg


P1000186.jpg


Can you read :-b

P1000188.jpg


Twee schone auto's

P1000189.jpg


P1000190-1.jpg



Ik heb de drie dagen wel genoten van het detailen.