• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen opknappen/detailen, hoe pak ik dit setje het best aan?

Lode

Detailing addict
Tester of Bling
21 jan 2011
237
62
Hallo iedereen,

Ik wil een setje velgen opknappen/proper maken/detailen en had graag jullie advies in verband met producten en 'stappen' in het stappenplan.

Eerst een plaatje voor het praatje;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Zelf dacht ik aan het volgende;
De gepolierde rand ziet er vrij goed uit. Ik heb het gevoel dat bv. een Meguairs All Metal Polish geen meer waarde gaat vormen.
iets anders misshien wel?

- Eerst zou ik de gepolijste rand 2 laagjes wheel sealant geven. Dit om "inwerken" van andere producten op het aluminium
tot het minimum te beperken.
- dan aan de binnenkant van de velgen de klevers van de loodjes verwijderen (met ?) en teer en ander vuil verwijderen met
IronX en proberen niet te morsen op de gepolijste rand. Wat als dit laatste toch gebeurt? Wat doet IronX met de nog nodige
loodjes op de velg?
- Volgende stap is kleien van het gespoten hart.
- ten laatste ; het hart en binnenkant velg ook nog een laagje wheel sealant bezorgen.

- banden, eerst met APC (1:4) en dan bandendressing (ik heb nog wat endurance high gloss protection gel van
Meguairs en gebruik hem graag)

Jullie commentaar is meer dan welkom !,^^
 
die rand kun je echt wel mooier krijgen als je hem bijv met mothers metal polish behandeld.
De rest gewoon goed schoonmaken met inderdaad ironx en de banden in de tyre dressing zetten.
Ik zou de binnenkant ff spuiten. Gewoon met een scotchbrite schuurspons opschuren, goed ontvetten en spuiten(zo doen ze het in de spuiterij ook, je hoeft echt niet grof te schuren als het maar opgeruwd en schoon is, grof schuurwerk blijf je zien na spuiten!)
Als laatste een wheel wax erop of zoals ik altijd doe gewoon de collinite 845 erop, werkt prima.
Die randen blijven erg gevoelig voor lichte krassen waardoor ze makkelijk weer wat doffer worden, dat heb ik ook bij m'n supra.

IMG_1486.jpg
 
opnieuw spuiten vind ik net wat te vergaand.
Hoe reageert IronX met (onbehandeld) gepolijst aluminium ?
Boord misschien afplakken?
 
Als ik zo in het velgbed kijk denk ik dat de binnenzijdes al aan het oxideren zijn, daar kun je met cleanen niet veel resultaat meer uithalen

dscn00341.jpg