• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verbruik Quik Detailer, hoeveel verbruik je gemiddeld voor het kleien van een auto?

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Hallo,

Ben hier pas forumlid en ben nieuw in de wereld van detailing. Ik heb van de week mijn auto gekleid en heb hiervoor de Meguiars Smooth Surface Clay Kit gebruikt. Nu is de fles al voor 3/4 leeg en vraag me af of ik een beetje te enthousiast ben geweest met het gebruik van de spray. Mijn vraag is dus hoe vaak kan je een auto behandelen met een fles quick detailer?

Ps. De auto is pas 3 maanden oud, maar wat er al niet voor zeuk in de klei zat 8-()), niet normaal
 
ik gebruik precies dezelfde clay kit..
en ik heb dezelfde fles nu nog voor MINSTENS de helft vol..
en heb al een auto of 5 er mee gekleid.... :eek:

gewoon er voor zorgen dat overal WAT spray zit... niet overal een lading spray =p
 
Dan gebruik je echt te weinig... Ik verbruik minstens 500ml per auto.
Te weinig sprayen kan marring veroorzaken.
 
hmm, 5 auto's al mee gedaan en nog voor de helft vol. Je kan dan wel stellen dat ik iets verkeerd heb gedaan
 
+1 voor dennis, je kan beter wat teveel quick detailer gebruiken dan te weinig. Te weinig quick detailer veroorzaakt micro krasjes (marring). Om deze krasjes te verwijderen moet je dan weer gaan polijsten. Door meer quick detailer te gebruiken vermeid je het ontstaan van marring en hoef je erna dus ook niet te gaan polijsten.
Ik zelf gebruik ongeveer 750ml per auto, dus je doet helemaal niets mis.
 
Er zal wel overal quick detailer zitten, maar is het genoeg om de klei goed te laten glijden? Daar heb ik toch mijn twijfels over.
Ik zou zeggen bekijk zeker en vast eens volgend topic met bijhorend filmpje: HOW TO kleien
 
Naar mijn weten is het toch gewoon zo dat je de spray hebt om de klei over je lak te kunnen laten glijden..
loopt je klei stroef/aan op de lak heb je te weinig spray gebruikt?
zal het filmpie zo is eem bekijken ^^
 
Heb als leidraad genomen dat de klei lekker over de lak moet glijden, dus dat hou ik maar aan. Maar goed, ben dus niet de enige die er in een keer bijna een hele fles doorheen jast ;)
 
heb het filmpje even bekeken..
die gast gebruikt zoveel quick detailer dat het eraf loopt :S
heb je toch ook niks aan....:weetniet
 
Je kan echt beter wat teveel gebruiken, anders heb je kans dat hij op delen van de klei gaat drooglopen en dus marring veroorzaken. Hier wordt je helemaal niet gelukkig van, ik raad echt aan meer quick detailer gebruiken, het mag best wat van het paneel aflopen. Je kan de quick detailer ook gewoon 1:1 aanlengen met water moest het je anders te duur worden. Als je enkel wat nevel verspreid over het paneel heb je echt te weinig.
 
Die 'gast' is Havanna / Patrick; snor ff op wat hij al inmiddels heeft staan achter zijn naam qua show-offs en uitleg ( zowel tekst als video ) ;)
Denk dat je dan er wellicht anders over gaat denken .... niet de 1e de beste minkukel die effies wat doet :)

Maar goed, de oefenkap staat schuiner dan je reguliere motorkap dus dan gaat het sneller naar beneden.
Daarbij is het een werkje wat ook op je gevoel gaat, dat hij dus bij sprayd zal niet voor niks zijn, zeker als je kijkt hoe het stukje klei er uit ziet na gebruik van slechts 1 motorkap !

Zoals Rodders aangeeft: beter wat meer dan minder, anders ga je 'stuiterend' over de kap heen ipv lekker glijdend
 
Dus als je vaker gaat kleien, dan raadt ik je aan om naar de grootverbruikverpakkingen te gaan kijken zoals Born Slippy of Last Touch of Spray and Wipe om maar een paar voorbeelden te geven.
Scheelt weer in de kosten :-b
 
Ik heb vandaag een cordoba gedaan en 2x de last touch bottle moeten bijvullen met Citrus BlinQ,wat is die lekkah:cool:
 
Met zo'n flesje van 473ml doe ik krap 2 auto's met kleien; liefst 1 hele fles :grinning:

Gaat anders inderdaad schuren, en het moet 'glijjjjjjjjjjjden'
 
Ja zeker 2/3 de van een fles van 500ml... Vond het in het begin ook veel te veel... Maar het is nu eenmaal de echte manier mo het proper en zonder schade te doen. Nu juist aan mijn fles born slippy begonnen en dat geeft een veel beter gevoel omdat je het zo hard verdunt dat je niet echt let op kostprijs en hoeveel gebruikt. Prijs zal wel overeen komen maar het gevoel is beter ;)
 
Ik heb inmiddels door dat ik niks fout doe :p . Maar er zijn dus genoeg goedkopere alternatieven. Zijn er nog meer alternatieven dan de reeds genoemde en wat is jullie ervaring daarmee/ (bv meg 1:1verdunnen)
 
't hangt natuurlijk ook af van welke auto je gaat kleien. Is dat een Citroën C1 dan lijkt 350ml me voldoende, is het een Mercedes Vito dan zal dat vlug 800ml zijn.

Voor mijn PT Cruiser gebruik ik ongeveer 500ml.

Wil je goedkopere kleivloeistof, dan zou ik je Poorboy's spray and wipe aanraden. Die mag je verdunnen tot 1/1 voor het kleien.
 
Ieder zo zijn eigen ding. Maar ik vind spray&wipe 1:1 verdunt niet lekker werken.
Doen mij maar het pure spul x-]