• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verbruik Quik Detailer, hoeveel verbruik je gemiddeld voor het kleien van een auto?

Ik gebruik Last Touch 1:1 verdund, maar ik ben er enthousiast mee, geen idee van het verbruik.
Ik heb een bus van 5 liter, dus eigenlijk 10 liter detailer spray...beter teveel dan te weinig gebruiken :ja
Als de klei blijft "plakken" op de lak ben je niet goed bezig
 
Ik gebruik ook Last Touch met veel plezier (ruikt lekker, glijdt goed) en als deze op is wil ik Born Slippy of Spray & Wipe gaan proberen.
De laatste wil ik toch al halen voor mijn ruiten :-b
 
Vroeger altijd met last touch 1:1, dat werkte altijd prima.
Nu gebruik ik VP citrus bling, dat glijd echt veel beter en prijs/verbruik is lager.

Voor 1 wagen gebruik ik toch ook wel meestal vlotjes 700 a 1000ml, afhankelijk van hoeveel vervuiling er aanwezig is.
 
Ik gebruik de Meguiars Last Touch 1:1.
Ik ben er niet zuinig mee, gebruik minstens een halve liter. Ik heb het in de rode megs sprayfles zitten waar eerst de detailerspray in zat en die moet ik altijd tijdens het kleien bijvullen. Ik heb ook de clay lube van Race Glaze gehad, daar ben ik erg tevreden over. Zeer goed reinigend. Alleen wordt die niet meer verkocht bij CC.
 
Ik heb een mazda 3, dus als ik het zo in kan schatten is 3/4 van de fles normaal. Als de meg op is zal ik es de born slippy gaan proberen. Ga gewoon een beetje experimenteren met het een of ander en zie dan wel wat ik het prettigst vind werken
 
mensen , ik ga achteréén ook kleien met het setje van mothers .

nu de kleivloeistof uit het setje dacht ik is klaar voor gebruik dus hoef ik niet te verdunnen .

nu ik heb ook van pb de spray and wipe deze lees ik dat ze hem verdunnen 1 op 1 om te kleien , moet je dit verdunnen om te kleien of mag je het ook puur gebruiken om te kleien ?

indien verdund heb je dan meer kans op marring of heeft dit er niets mee te maken ?
 
Mothers mag ook 1:1 verdunt...
Spray & Wipe MAG ook, MOET niet...
maar ik persoonlijk vind dat je dan een dief van je portemonnee bent als je t niet doet...

just my 2 cents...
 
De Mothers kleikit is ready to use, de spray en wipe kan je 1:1 verdund gebruiken,puur gebruik van s&w zal niets afdoen wat betreft marring,dit is afhangkelijk van de hardheidsgradatie van de te gebruiken klei en hardheid van de lak.
Met de Mothers kleikit zit je goed,dit is een milde klei,en zal geen marring achterlaten.
 
Ik verbruik 250ml (precies een PB spray flesje) per auto. Op de RS6 van mijn neef had ik anderhalf flesje verbruikt (375ml) was ook een flink lap staal.
 
Vande week een Opel Corsa en een Ford Ka,op 2 auto's haast een spray bottle Last Touche opgespoten.
Pappen en nat houden is mijn motto!
 
Hier tussen de 350 en 500 ml per auto... Afhankelijk van de grootte,vervuiling en of er nog veel water op de lak ligt van t wassen....
 
Ik zit eigenlijk altijd op zo een 350 a 500 ml vloeistof, afhankelijk van de auto. maar ik gebruik wel altijd verdund met water.
Dus zou ik meer verbruiken dan boeit het me niet zo, het is niet iets prijzigs vind ik.