• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil warm en koud water groot?

black beauty

Detailing rookie
12 apr 2010
87
0
Hallo allen,

Ik vroeg me af hoe groot nu eigenlijk het verschil zou zijn tussen het wassen met warm water en het wassen met koud water. (heb wel een slang en HD, maar geen warm waterkraan om 'm aan te koppelen)

Iemand een idee hoe groot het verschil is en is er iemand met ervaring met het wassen met koud water?

Bedankt vast!
 
Dat zou dus enkel voor het afspoelen moeten zijn?

Dat doe ik gewoon met niet-verwarmd water.
Ik gebruik wel warm water in mijn emmers. Werkt prettiger en het schijnt de shampoo wat meer te activeren.

Voor de rest zie ik eigenlijk niet zo'n voordeel van een warmwateraansluiting.
 
Ja, ik doe dat wel.
Ik vul de fles met foam en de rest vul ik af met warm water.

Meestal heb ik dan nog genoeg over om de volgende keer ook nog te kunnen foamen, dit is dan wel met koud water.

Verschil?? ik merk het niet.
 
In de winter was ik de auto's in de verwarmde truck wasplaats op ons bedrijf met warm water. Puur om niet te vernikkelen van de kou. Warm water weekt denk wel beter vuil los. Maar voor de rest geen idee of warm beter is dan koud...
 
black beauty zei:
Hallo allen, Ik vroeg me af hoe groot nu eigenlijk het verschil zou zijn tussen het wassen met warm water en het wassen met koud water.


Ik heb vanmorgen de auto gewassen met water van 22 graden. Ging prima. Daarna de auto nog een keer gewassen met water van ongeveer 42 graden, dus echt warm ...

Het verschil was ongeveer 20 graden ..............
 
Is het niet zo dat je wax laag bij het wassen met warm water (+/- 30 graden) eerder verdwenen is dan bij het wassen met koud cq lauwwater ???
 
Denk dat het vooral persoonlijk is.
Heb één keer mijn auto gewassen met koud water, ik zal het ook nooit meer doen. Ik vind het gewoon niet prettig werken.
Nu gaat bij mij in beide emmers dan ook warm water en ook het foamen gebeurd met warm water (zowel in het flesje als ook vanuit de HD zelf).
 
Geen idee of het verschil uitmaakt, heb voor de verandering als schaapje de detailkudde gevolgd en vul de foamer met warm water.
Wassen sowieso met warm water, werkt prettiger dan met koud ( ook al midden in de zomer )
 
Ik vul de dag ervoor mijn emmers met water en sluit ze af met een deksel.
De dag zelf zijn ze aangenaam van temperatuur(+/-20° ) ;)
En in de winter gebruik ik ook wel wat verwarmd water maar toch niet te heet.
Pas als je water begint vast te vriezen op je wagen vind ik het niet meer zo leuk:roll
 
Leonneke zei:
Ik heb vanmorgen de auto gewassen met water van 22 graden. Ging prima. Daarna de auto nog een keer gewassen met water van ongeveer 42 graden, dus echt warm ...

Het verschil was ongeveer 20 graden ..............



:D
 
Leonneke zei:
Ik heb vanmorgen de auto gewassen met water van 22 graden. Ging prima. Daarna de auto nog een keer gewassen met water van ongeveer 42 graden, dus echt warm ...

Het verschil was ongeveer 20 graden ..............

Brabantse humor?
 
Focusio zei:
Ik vul de dag ervoor mijn emmers met water en sluit ze af met een deksel.
De dag zelf zijn ze aangenaam van temperatuur(+/-20° ) ;)
En in de winter gebruik ik ook wel wat verwarmd water maar toch niet te heet.
Pas als je water begint vast te vriezen op je wagen vind ik het niet meer zo leuk:roll

Ik lig helemaal gevouwen........:confused:
 
Lexusfreak zei:
Is het niet zo dat je wax laag bij het wassen met warm water (+/- 30 graden) eerder verdwenen is dan bij het wassen met koud cq lauwwater ???

Nee hoor, in het zonnetje word je waxlaag wel een stukje warmer.

In warm water kan shampoo beter zijn werk doen en je auto is dus effectiever schoon te krijgen.
 
Heet water ontvet wel beter dan koud water dus of het helemaal niks doet ben ik niet helemaal zeker.
Als je vettigheid op je handen hebt dan krijg je dat er beter af met heet water dan koud water.
Ik ga dat zeker nog een testen, we kunnen hier water tot 85 graden maken.
 
Ik heb het over warm water. Bij wax kan het een twijfelgeval zijn, maar alles valt of staat met juiste dosering van je shampoo. En pak je een sealant, die is synthetisch en dan zou het helemaal geen kwaad meer kunnen.