• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil warm en koud water groot?

ik vul het reservoir van mijn foamlans wel gewoon met warm water, dat mengt beter met de ssf.
wassen ook met warm water, dat voelt gewoon lekkerder

afspoelen met onthard koud water.

nergens problemen mee nog
 
Dibbuz zei:
Heet water ontvet wel beter dan koud water dus of het helemaal niks doet ben ik niet helemaal zeker.
Als je vettigheid op je handen hebt dan krijg je dat er beter af met heet water dan koud water.
Ik ga dat zeker nog een testen, we kunnen hier water tot 85 graden maken.

Ik denk dat je wel gelijk hebt want de modeculen werken harder waardoor het warm is... Dus beter ontvet... en 85 graden... Au...
 
Ik gebruik zelf ook gewoon warm water, in de winter iets warmer. Het moet ook prettig werken natuurlijk ;)
 
Warm water in de zeepemmer, koud water in de spoelemmer.
Foamen met warm water in de fles, al heb ik soms zowel koud gebruikt en geen verschil gemerkt.

Zo gebruik ik het, werkt goed.
 
Dibbuz zei:
Heet water ontvet wel beter dan koud water dus of het helemaal niks doet ben ik niet helemaal zeker.
Als je vettigheid op je handen hebt dan krijg je dat er beter af met heet water dan koud water.
Ik ga dat zeker nog een testen, we kunnen hier water tot 85 graden maken.

Handen wassen met warm water heeft tot gevolg dat de poriën open gaan staan.
Het gevolg hiervan is weer dat het vuil dat in de diepere huidlagen zit gemakkelijker losweekt.

Dat warm water tov koud water beter vet oplost is normaal.
Warmte veranderd de chemische samenstelling van vet (de moleculen laten elkaar los).
Denk hierbij aan het verwarmen van boter.

Dus je kunt veronderstellen dat warm water dieper in de poriën van de lak doordringt.

En of wassen met warm water nadelig is voor eventuele wax....

DIt zal waarschijnlijk afhangen van de warmte van het water,en de toevoegingen in de wax.

mvg prof.Aqua calliente.
 
jim zei:
Warm water in de zeepemmer, koud water in de spoelemmer.
Foamen met warm water in de fles, al heb ik soms zowel koud gebruikt en geen verschil gemerkt.

Zo gebruik ik het, werkt goed.

Warm water in de fles heeft weinig zin lijkt me,omdat de aanwezige vloeistoffen daarin zeer sterk gemix/gemengd worden met het koude water uit de kraan..

Een druppel warmwater op een liter oid
 
Bij mij komt er ook gewoon warm water uit de kraan waar de hd op is aangesloten.

Ik merk eigenlijk geen verschil tussen warm en koud water met wassen, ik merk wel dat de emmer met waswater veel sneller afkoelt dan mn emmer met spoelwater.
Als shampoo gebruik ik shampoo+ en heb nog geen andere shampoo kunnen testen, is dat met meer shampoos dat het water veel sneller afkoelt of alleen met shampoo+?
 
Wat zou eigenlijk te warm water zijn om mee te wassen?
Zelf foam met ik water van 50 graden (foamlance kan 60 graden aan) en zit in de emmers warm (soms erg warm) water.
 
WimGTI zei:
Wat zou eigenlijk te warm water zijn om mee te wassen?
Zelf foam met ik water van 50 graden (foamlance kan 60 graden aan) en zit in de emmers warm (soms erg warm) water.

In principe kan een auto met heel warm water gewassen worden.

Houd als stelregel aan dat het water niet warmer is dan 50gr. dan de omgevings temperatuur.

Vooral in de winter kan dit grote gevolgen hebben,de truc is dan om dan in stappen van bvb 20gr. te verhogen.

Autolak/rubbers e.d. kunnen hele hoge temperatuurs verschillen hebben,Denk hierbij aan de noordpool of de verzengende hitte van een woestijn(of van het uitharden van de lak na een spuitbeurt).

Maar dit zijn voorbeelden van ''langzaam'' opbouwende extremen,iedereen weet wat warm water in de winter met je (voor)ruit kan doen.

Dit kan in dus in sommige gevallen ook met de lak gebeuren als het temperatuurs verschil te groot is.

Door het metaal en de verschillende lagen lak ten opzichte van elkaar gaan werken kan schade ontstaan.

Denk dat het dus gewoon handelen is met gezond verstand.

En de meeste auto`s hier zullen niet zo extreem vervuild raken dat werken met warm water echt een wereld van verschil uitmaakt.

Door de goede producten en de juiste werk methode zullen de meeste het gewenste resultaat kunnen behalen.

Persoonlijk vind ik het wel fijn als mijn emmer met wash wel een beetje hand warm is puur voor mijn tere huidje;)
 
nicknameless zei:
Heeft in mijn ogen weinig zin. Er wordt koud water door de de lans en beker gepompt...


Klopt :ja Het idee erachter is alleen dat de oplossing misschien iets beter vermengt dan met koud water.
 
Tim zei:
Nee hoor, in het zonnetje word je waxlaag wel een stukje warmer.

In warm water kan shampoo beter zijn werk doen en je auto is dus effectiever schoon te krijgen.

Klopt tim, maar (ik ben lichtelijk eigenwijs) met het wassen met warm cq heet water (kun) je de waxlaag weg wassen, in de zon waar hij inderdaad heel wat warmer wordt zal hij in mijn ogen alleen maar "ïnbakken"

Just my 2 cents en voor mij ook de reden om met lauw water te wassen en nooit met warm cq heet water.... en ondanks dat wordt hij minstens 2x p/maand in de wax gezet, dus feitelijk zou het voor mij niets uitmaken....
 
Lexusfreak zei:
Klopt tim, maar (ik ben lichtelijk eigenwijs) met het wassen met warm cq heet water (kun) je de waxlaag weg wassen, in de zon waar hij inderdaad heel wat warmer wordt zal hij in mijn ogen alleen maar "ïnbakken"

Ik kan me niet goed voorstellen dat je met warm cq heet water je wax wegwast...

:roll

Heb je wel eens aan je lak gevoeld als deze een dag in de (volle) zon heeft gestaan?

Als de wax al redelijk bestand is tegen de hitte van de zon, dan zal een wasbeurt met warm cq heet water geen probleem zijn.

Heb je dan wel eens naast je auto gekeken of er een plas wax lag? Nee dus....

Dus wassen met warm cq heet water heeft geen invloed op de wax.

Wat wel invloed op de waxlaag zijn kunnen hebben, is de manier van wassen en/of verdere onderhoud hieraan.

- foamen
- teveel shampoo
- hoe lang zit de waxlaag al op de auto
- welke wax
- voorbereiding
- tussendoor 'boosten' van de wax

Kortom, allerlei factoren die bepalen hoe lang of kort de wax op een auto blijft zitten.
 
Nou vooruit: wat is warm water ? De ene noemt het lauw water, de ander heet water.
Zelf vind ik de halverwege stand gewoon warm, de ander wellicht lauw en ga zo maar door.

Ik zelf schat in dat als je niet al te warm / heet water gebruikt, het allemaal wel los zou lopen,
daar in tegen is het puntje van Lexusfreak per definitie niet verkeerd, zeker als je in de volle zon staat te wassen.
 
was ook met warm water, en koud water in de 2e emmer,

vraag me wel af of als je noodgedwongen in de zon moet wassen,
je dan niet beter koud water kan pakken,
ivm het opdrogen ?
 
ik gebruik ALTIJD warm water...
het idee erachter is dat met warm water vuil beter losweekt..

En buiten dat om werkt het veeel prettiger (behalve als ik weer is teveel heet water erin mik xD)

heb eigenlijk nu ik erover nadenk serieus nog nooit een auto gewassen met koud water.... brrr niks aan!:D
 
Ik heb een warmwater aansluiting voor het huis waar ik de auto's altijd was... met een regelaar in het keukenkastje kan ik de warmwater toevoer ook dichtdraaien zodat ik alleen nog maar koud water krijg en door het "spelen" met de regelaar bepaal ik temperatuur van het warm water...

Persoonlijk heb ik het "idee" dat door het wassen en spoelen met warm water, de waxlaag eerder verdwijnt. Ik heb dit met name met Dodo waxen, maar ik merk het nu ook met Pete's 53 op de BMW

Binnenkort een van de wagens maar eens opnieuw detailen en dan de toevoer van warm water dichtdraaien voor een vergelijkend onderzoek :cool:
 
Persoonlijk heb ik het "idee" dat door het wassen en spoelen met warm water, de waxlaag eerder verdwijnt. Ik heb dit met name met Dodo waxen, maar ik merk het nu ook met Pete's 53 op de BMW

Dat idee heb ik ook, maar als de wagen daarna in de regen staat is de beading hetzelfde als voor de wasbeurt. Volgens mij stript het warme water de waxlaag niet. Denk wel als je heet water gebruikt dat de wax dan verdwijnt. Ik gebruik lauw water.
 
Helaas heb ik de luxe niet bij de schuur van warm water.dus was gewoon met koud water.


Binnenkort maar eens kijken wat een klein boilertje doet voor in de schuur:party: