• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Wolfgang Finishing Glaze 3.0 en Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

PeterPeter

Detailing rookie
12 jun 2009
23
0
Volgende week wil ik de auto van mijn buurvrouw gaan doen.

Eerst wil ik de auto kleien ( er zit redelijk veel hars op de auto)
Daarna monello mezzo
Daarna monello finale

Over de stap hierna gaat de vraag: ik wil een waanzinnige wet look en een hele mooie glans op de auto. Welk product kan ik dan het beste gebruiken? Wolfgang Finishing Glaze 3.0 of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 ( dit alles icm de DAP500)

Hierna wil ik graag als wax de Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 of Collinite Liquid Insulator Wax No. 845. Welke kan ik hier het beste van gebruiken?

Alles bij elkaar gevat: graag wil ik zo veel mogelijk glans en een goede bescherming.

( alles wil ik met mijn DAP doen)
 
Wat betreft de Wolfgang producten, kan ik alleen zeggen, lees deze review eens: >>Review Wolfgang Total Swirlremover + Finishing glaze en Fuzion
 
Om een hele mooie glans(wetlook) te krijgen is de voorbereiding(polijsten ed) het belangrijkst, is dit niet top kan je er van alles opsmeren maar zal het nooit de perfecte wetlook worden.
Is dit oke, dan beginnen met de Glaze en daarna de Sealant erop. Welke wax je daarna gebruikt hangt af van je eigen voorkeur( de 915 of 845), maar over de Sealant hoeft geen wax, standtijd zal 4-5 maanden zijn van de Sealant.


Hm, buurvrouwtje wordt verwend met de Wolfgang op haar auto'tje;) :grinning:
 
Hoi PP,

Er zit een zekere onlogica in jouw aanpak na de monello finale. Deze finale zou je al een hele mooie glans moeten geven.

Hierna twijfel je of je Wolfgang Finishing Glaze 3.0 of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 wil gaan gebruiken. Het eerste is een glaze waar je nog een wax of sealant over aan moet brengen. De tweede is een sealant waar je nog een wax over aan ZOU KUNNEN aanbrengen , maar noodzakelijk is dat niet want de wolfgang sealant geeft al een hele goede becherming als ik de reviews mag geloven.

Dus eigenlijk zou je de wolfgang sealant over de wolfgang glaze moeten gebruiken. En dus niet alleen de eerste van de twee.

Overigens is mijn persoonlijke mening dat een glaze niet veel meer toevoegt aan een goed behandelde lak. Ik zou na behandeling met de finale direkt de wolfgang sealant gebruiken en daarna met het handje de collinite 915. Op een goed voorbehandelde lak is het aanbrengen met de hand van collinite 915 een eitje. En de standtijd is langer dan de 845. Tevens als je de 845 met de dap aanbrengt over de sealant ben ik altijd bang dat je daarmee de sealant weer enigzinds verwijderd. Dit vanwege de intensieve poetsbeweging van de DAP en het feit dat collinite organische oplosmiddelen gebruikt. Die combo op een verse nog niet uitgeharde sealant (bij wolfgang 12 uur)......??? Ik zou dus voor de 915 gaan die je met de hand veel zachtaardiger met een monello gouden handpadje kan aanbrengen.

Overigens heb ik zowel de collinite 845 als de 915, en na wassen en kleien en waar nodig polijsten breng ik allereerst met de DAP de 845 aan en daarna met de hand de 915. Uit ervaring weet ik dat 915 echt het betere product is met een veel hogere glans. Ik heb de twee ook vergeleken op verschillende delen van de auto. Na één laag geeft de 915 een mooiere glans en de lak voelt bij de 915 ook veel gladder aan dan bij de 845. De 845 is wel eenvoudiger aan te brengen met bijvoorbeeld een DAP maar persoonlijk snep ik de hype over 845 niet zo. De 915 is veeeeeeel beter. Maar die kan je niet zo eenvoudig met een DAP aanbrengen. Tenzij je net als ik de 915 gesmolten hebt en overgegoten in een veel groter laag koekblik waar je met de pad van de dap wel ik kan.

Maar dat is allemaal besides the point. De glaze kan je bebruiken maar dan MOET er een sealant of wax overheen (of allebei). Het wordt ook een kwestie van tijd lijkt mij want als je al die stappen goed wil doen heb je wel twee dagen nodig.

Ik zie graag het resultaat......Ene dat moet wel een hele geweldig buurvrouw zijn........of heel rijk.