• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verstelbare Gritguards

RDS

Detailing addict
23 mei 2016
9
60
Zijn er ook verstelbare Gritguards te verkrijgen?

Ik neem aan dat je een gritguard in elke emmer kan plaatsen.
 
Ik gebruik de ScratchShields, en inderdaad komen de steunen wel eens los, als je bezig bent met autowassen. Als je er op let valt het (in mijn geval) wel mee, maar een te wijde emmer is echt een ramp met deze dingen. Eigenlijk gebruik ik er maar één, en dat is in de spoelemmer. De emmer met sop heb ik een raster in: via mijn toenmalige werkplek een aantal lege atjar-emmers met bijbehorende rooster gescoord. (Op die locatie was een grootkeuken, waar dagelijks 3000-4000 maaltijden de deur uitgingen, dus van zo'n 12 liter atjar emmer gingen er meerdere leeg per dag als dat op het menu stond. Rooster heb ik dan zo'n 10 cm boven de bodem zitten, maar is niet geschikt om je mitt schoon te maken bij het wassen.
 
Zoals Cordoba zegt heb ik ook een soortglije situatue.
waarom 15e voor een emmer betalen als ik ze voor niks mee kan nemen.

Wat voor std maat heeft een gritguard dan?
 
@RDS

The Grit Guard is solvent resistant and durable. It stands 2 ½” ( = +/- 6,35 cm) off the bottom of the bucket and measures 10 1/8” (= +/- 25,71 cm) diameter, perfect for any 12” (= +/- 30 cm) diameter bucket.
 
Ik moet eerlijk bekennen, mijn scratchshield emmers zijn goed voor mij. Degelijke emmers voor een leuke prijs. Ik zal nooit een deksel nodig hebben, want ik was altijd thuis. Dus een gamma seal heb ik niet nodig.

Maar de grit guard vielen altijd uit de emmer met schoonmaken van de emmers, dan kan je de schotjes ook elke keer weer opnieuw in elkaar zetten.

De laatste paar wasbeurten heb ik geen last meer gehad ervan, heb ik ze goed in de emmer gedrukt.

Maar toch, de kwaliteit is niet het allerbeste.
 
Zoals Cordoba zegt heb ik ook een soortglije situatue.
waarom 15e voor een emmer betalen als ik ze voor niks mee kan nemen.

Wat voor std maat heeft een gritguard dan?
Ik ken werkelijk geen enkele Europese emmer met dezelfde kwaliteit als de grit guard emmers.

De stevigheid en dikte heb ik nergens terug kunnen vinden. De emmers zijn echt superduurzaam.

Naast dat de grit guard daar perfect inpast, zijn ze ook nog eens geschikt voor de gamma seals deksels en de snappy grips.

De Scratch Shield emmers zijn eigenlijk frietsausemmers en een heel stuk minder stevig dan de Grit Guard versie. Ook de pasvorm is minder, maar je betaalt dan ook minder.
 
De Scratch Shield emmers zijn eigenlijk frietsausemmers en een heel stuk minder stevig dan de Grit Guard versie. Ook de pasvorm is minder, maar je betaalt dan ook minder.

Dat ben ik niet met je eens, heb jaren lang in een catering gewerkt als bijbaantje.
Hier heb ik geen enkele frietsaus emmer gehad die net zo stevig is als de scratchshield emmer.

De grit guard emmer mag dan wel nog beter van kwaliteit zijn, maar deze scratchshield is echt geen standaard frietemmer.
 
Dat mag je dan oneens zijn, maar het zijn emmers van RD Plastics uit Haaksbergen en deze emmers worden door o.a. Remia gebruikt. Maar ook voor firtuurvet, verf enzovoorts. Kijk maar onderop je emmer, dan zie je de fabrikant staan.

Ik weet er alles van, ik heb van inmiddels 30 verschillende fabrikanten emmers ingekocht, getest en geprobeerd. En de Scratch Shield emmer wordt echt als frietsausemmer gebruikt. :)

Vandaar ook dat je een garantiezegel aan de bovenkant van je emmer hebt. ;)
 
@Tim nouja, die van gouda's glorie voelde in ieder geval minder stevig aan, vooral bij de hendel.

Excuses voor het in twijfel brengen van uw kennis :p.

Maar goed, voor mij voldoen de emmers. En ik denk ook voor veel andere normale gebruikers.
Voor mensen die echt veel poetsen zullen vast stevigere emmers meer geschikt zijn.
 
Geen probleem hoor. De emmers zijn tegenwoordig trouwens € 13.99.

Edit: en wij hebben inderdaad de Scratch Shields gehad, maar werden niet blij van het kwaliteitsverschil met de Grit Guards.

Toen Grit Guard ons een betere prijs aanbod, werd het prijsverschil van die dingen zo klein, dat het voor ons niet meer de moeite was om de Scratch Shield er nog naast te verkopen.

We hebben toen besloten te stoppen met de Scratch Shield en alleen nog maar de Grit Guards aan te bieden.

De emmers zijn in de tussentijd al iets verlaagd in prijs en we hopen nog een prijsverlaging door te kunnen voeren binnenkort. De hoge prijs van de Grit Guard emmers wordt enerzijds bepaald door de hoge transportkosten van die dingen, ze moeten uit Amerika komen en anderzijds door de hoge kwaliteit daarvan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Weet 1 ding, zijn top emmers. Komt echt geen ander merk emmers hier binnen.
Heb veel mensen horen twijfelen of ze de Grid Guard emmers zouden kopen, maar nog nooit iemand gehoord die er spijt van had.

Heb zelfs een emmer met Gamma seal staan voor de katten brokjes.
 
  • Leuk
Reactions: Tim