• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verstelbare Gritguards

Heeft Grit Guard trouwens ook een maatje kleinere emmer (ca. 15 liter) waar ook nog een gamma seal op past? Vind ik wel een fijn formaat emmer. Mijn huidige emmer (geen Grit Guard) begint een beetje op te raken.
 
Ben ik ook in geïnteresseerd. Ik gebruik nu een meguiars emmer van 15 liter met grit guard, die goed bevalt en stevig is.
Alleen niet zo handig dat hij zwart is
Ik zat zelf te denken aan de emmer van chemical Guys, maar ik weet niet hoe stevig die is. Daar past ook een deksel op trouwens.
 
De hoge prijs van de Grit Guard emmers wordt enerzijds bepaald door de hoge transportkosten van die dingen, ze moeten uit Amerika komen en anderzijds door de hoge kwaliteit daarvan.

Ik zou bijna zeggen: een gat in de markt voor een Nederlandse of Belgische ondernemer!

Want zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om een dergelijke kwaliteitsemmer op ons grondgebied te produceren? :cool:
 
Hoeveel stuks moet je dan laten maken? En een kopy van de Grid Guard dat zal niet mogen. Je zal dus met een eigen ontwerp moeten komen.

Ik denk dat als je dan alles meerekent en de beperkte afzetmarkt ziet, de import emmers goedkoper zijn
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Zo ingewikkeld zal dat niet zijn nee, maar het gaat om de kosten om soortgelijke kwaliteits emmers hier te produceren. In landen als China kan dit tegen veel lagere prijzen.

Het is wat @Bikkel zegt, de lage afzetmarkt is mede bepalend voor de uiteindelijke verkoopprijs

Dat is waar. Maar Tim had het nu juist over de hoge transportkosten die mede de hoge prijs in Nederland bepalen ;).
 
Transport uit overzee is gewoon prijzig.
Ben ooit bezig geweest om een auto uit USA te halen en 7 jaar geleden moest ik al 1500 dollar betalen voor een 20FT container naar Nederland te laten varen.
 
Ik heb zo links en rechts wel diverse emmers gezien, maar ik zou wel graag een semi-transparante willen hebben in Grit Guard kwaliteit. Een witte of zwarte hoeft niet. De huidige emmers heb ik ooit eens mee laten komen bij een leuke bestelling uit de UK, maar dat ga ik niet meer doen. Emmers beginnen nu scheurtjes te vertonen in de bodem.
Als er kleinere varianten beschikbaar zijn dan graag, maar anders wordt het een 'gewone' 19 liter emmer. Voor de prijs hoef ik dat niet te laten.
 
Zo ingewikkeld zal dat niet zijn nee, maar het gaat om de kosten om soortgelijke kwaliteits emmers hier te produceren. In landen als China kan dit tegen veel lagere prijzen.

Het is wat @Bikkel zegt, de lage afzetmarkt is mede bepalend voor de uiteindelijke verkoopprijs

Dat is waar. Maar Tim had het nu juist over de hoge transportkosten die mede de hoge prijs in Nederland bepalen ;).

Dat is logisch, dat komt dus door de beperkte afzetmarkt.
De transportkosten worden verrekend op het aantal emmers die Tim verkoopt. Hoe meer hij er verkoopt, hoe goedkoper de emmers worden;)

Wij hebben van alles geprobeerd om een USA emmer hier in Europa te vinden en ook China hebben we geprobeerd. Maar nergens hebben ze een matrijs (een mal dus) van de juiste USA emmers. Of ze zijn net te groot, of net te klein enzovoorts.

Een matrijs laten maken is niet te doen, die dingen kosten giga-veel.