• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vieze lucht in tweedehandswagen

Het interieur filter kan nog wel stinken, je kan eraan ruiken of je misschien de geur herkent.
Een vieze lucht kan en gaat in alles zitten. Zoals bv bekleding. Daarom is het van belang dat je zoveel mogelijk schoon maakt.
 
Nee, niet die geur. Ook in de zetels enzo ruik ik die niet, daarom dat het vreemd is ...
 
Even snuffelen bij alle ventilatieopeningen? Ook degenen die wat minder in het zicht zitten. Ligt er viezigheid bij de roosters waar de lucht binnenkomt?
Ruikt de bekleding aan het plafond (hemel) vies?
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Dat is dan zeker vreemd, vieze geur betekent meestal bacterien die je zeker in de bekleding en je matten moet ruiken. Komt het niet bij de motor vandaan, olie die op een heet deel van de motor drupt door een slechte kleppendekselpakking. Gaat wel erg ver denk ik :)
Goed in alle ruimtes gekeken of er nergens iets ligt te rotten? Onder de bekleding/reservewiel etc
 
Interieurfilter kost iets van 15 euro (ongeveer), en dan de ellende die je van schimmels in het filter kunt hebben (kunnen ziekteverwekkend zijn). Gewoon vernieuwen, beter voor je gezondheid en in geld maakt het weinig uit met zo'n geurtje (dat maskeert alleen, maar haalt de bron niet weg). Is absoluut geen koolstoffilter, je kunt zien dat dit een witte geweest is die zwart geworden is (door stof, roetdeeltjes van bijv. dieselmotoren enz.) Een koolstof filter is normaal zwart/grijs, maar ziet er anders uit, dit is zo'n gevouwen papieren filter, vergelijkbaar met een ouderwets koffiefilter om koffie te zetten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik zag dat je nanolex interieur reiniger hebt gekocht, maak je hele interieur eens grondig schoon met dat spul, dan bedoel ik ook echt in alle hoeken en kieren.

Ik heb er ooit een sample van gehad, laat een heel prettige schone geur achter.
 
Ik zag dat je nanolex interieur reiniger hebt gekocht, maak je hele interieur eens grondig schoon met dat spul, dan bedoel ik ook echt in alle hoeken en kieren.

Ik heb er ooit een sample van gehad, laat een heel prettige schone geur achter.

Klopt, heb de deuren, hemel, zetels, dashboard, ... ermee ingewreven. Maar nadien was de geur er nog.
 
@Loxy Als je nog twijfelt aan de bron van de geur: komende dagen lijkt het redelijk warm en droog weer te worden, zeker de zittingen van de achterbank heb je er in 10 seconden uit, dus misschien die een dagje buiten in de zon leggen. (rugleuningen achterbank, en de stoelen zijn wat meer sleutelwerk)
 
@Cordoba moet je gelijk geven. Toevallig Vrijdag een filter in me hand gehad.
Bovenste nieuw en koolstoffilter. Onderste oud en papieren filter.
3e660227ddd3257640444d4dd06d8cec.jpg


Dus @Loxy, die hebben ze niet vervangen bij de garage en word weleens tijd.
 
@Cordoba moet je gelijk geven. Toevallig Vrijdag een filter in me hand gehad.
Bovenste nieuw en koolstoffilter. Onderste oud en papieren filter.
Bekijk bijlage 85948

Dus @Loxy, die hebben ze niet vervangen bij de garage en word weleens tijd.

Nieuwe filter ga ik maandag halen. Stond er vrijdag na het werk maar had blijkbaar mijn bankkaart thuis laten liggen. Gisteren geen tijd gehad aangezien ik een hele dag op een vrijgezellenfeestje zat. Dus maandag eerste werk.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
en voor het reinigen van de airco zijn er potjes in de handel, dan is het motor starten, airco aanzetten ventilator op vol en binnen circulatie en dop van het potje indrukken, dan vult de hele auto zich met een speciaal spul en worden ook alle pijpen enz gereinigd
 
  • Leuk
Reactions: Loxy
Ik zou even controleren of bij het onderhoud het interieur filter vervangen had moeten worden (volgens mij altijd volmondig ja) en een nieuw filter eisen i.p.v. netjes een nieuwe aanschaffen.