• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Volvo S70 2.5 LPG Comfortline 590000km 1997

@SlomeDuikelaar: Naar ik heb begrepen was de vorige eigenaar een garagehouder. Die bruinzwarte troep die je op de foto ziet is waarschijnlijk iets van onderandere motorolie van de werkplaatsvloer oid. Ik heb het stuk tapijt bij de bestuurdersstoel vijf keer gedaan met de extractor en APC en daarna nog een keer flink na gespoeld met schoon water. Er kwam een enorme hoeveelheid bruine drap af.

@Ozy: Ik spray dat soort kieren, naden en en plekken altijd goed in met APC 1:10 en werk dat dan goed in met el cheapo verfkwasten (die hebben een kunstof omhulsel ipv metaal. Zo voorkom je krassen). Daarna de broes op de tuinslang en voorzichtig naspoelen, zodat je niet de hele handel nat spettert. Daarna alles droogblazen met de Sidekick 1.3HP
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
die ziet er weer 4 ton jonger uit ! , bij normaal onderhoud zijn die motoren niet kapot te krijgen (aan het aantal pk's te zien is dit een 10 klepper , een 20 klepper heeft 170 pk :) ) , heb zelf 850 op lpg , v70 diesel en 960 benzine gereden ..... . Naar verluid blijven deze motoren nog gewoon doorlopen al zou je zand door je olie heengooien (niet doen hoor :p ) . Na wat omzwervingen ben ik beland in mn amerikaan die ik ook nog steeds onder handen moet nemen (wel de middelen , maar nog geen tijd :-( ) , maar Volvo blijft een mooi merk (en dan ook nog automaat , .... die 5 cilinders geven een mooi geluid , ff een tunnel in , raampje open en dan ff boven de 3000 toeren gaan zitten , dan weet je waarom deze auto's de bijnaam "roffel" hebben . veel plezier ermee !!!
 
ps : ik zie nu pas die stengel , op je interieurfoto (bij de bijrijders plek ) , dat is een leeslampje of niet ?? Ik heb precies dezelfde achterin mn Chrysler zitten aan bijde kanten , die dingen die geven me een bult licht !!! :)
 
@Yorkie : Die stengel is inderdaad een kaartleeslampje. De roffel is nog uit de tijd dat de passagier nog met een kaart op schoot de route moest aangeven.:D Zo'n leeslampje was stukken voordeliger dan een navigatiesysteem toentertijd.
 
@SlomeDuikelaar: Naar ik heb begrepen was de vorige eigenaar een garagehouder. Die bruinzwarte troep die je op de foto ziet is waarschijnlijk iets van onderandere motorolie van de werkplaatsvloer oid. Ik heb het stuk tapijt bij de bestuurdersstoel vijf keer gedaan met de extractor en APC en daarna nog een keer flink na gespoeld met schoon water. Er kwam een enorme hoeveelheid bruine drap af.

@Ozy: Ik spray dat soort kieren, naden en en plekken altijd goed in met APC 1:10 en werk dat dan goed in met el cheapo verfkwasten (die hebben een kunstof omhulsel ipv metaal. Zo voorkom je krassen). Daarna de broes op de tuinslang en voorzichtig naspoelen, zodat je niet de hele handel nat spettert. Daarna alles droogblazen met de Sidekick 1.3HP

kun je via pm die el cheapo kwasten doorgeven waar ik dat haal? ik heb goeie borstels en kwasten maar voor dit soort ranzigheid wil ik ook van die el cheapo met plastic omhulsel, nu zit ik iedere keer mijn kwasten met metaal met tape te beplakken :D
 
@Ozy : je hebt PM

@jora : Ik heb hem maar even aangemeld voor klokje rond. Ben benieuwd of ze hem interessant genoeg vinden. Ik schat in dat ik in september de 6 ton wel heb aangetikt, aangezien ik in juli een retourtje Zwitserland ga doen en in augustus een retourtje Oostenrijk:)
 
Laatst bewerkt:
@Thunderbird
Ten 1e: gefeliciteerd met de promotie van Polo naar S70!
Ten 2e: wat een geweldig mooie metamorfose van de Volvo, zowel in- als exterieur!
Ten 3e: wederom een uitgebreid verslag van de detail-beurt!
Ten 4e: heel veel plezier en veilige km's gewenst met de Zweed!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@priscilla88 : even mailen met Colourlock en merk, type, bouwjaar en kenteken vermelden. Een paar foto's met het beschadigde leer er bij. Na een paar dagen krijg je een keurig mailtje terug met alles wat je moet bestellen met vermelding welke kleur je moet bestellen. ( ik had eerst ff gebeld en kreeg het verzoek het ff in de mail te zetten)
 
Lekker project, deze volvo's hebben nog dat lekkere geluid dat hedendaagse modellen zo missen (vind ik).

Dat leer, geweldig! Volgens mij heb je er veel ervaring mee.

Een vraagje wel nog, wilde de eigenaar de belettering niet verwijdert hebben? Op de foto's lijkt het alsof de ruimte rondom/tussen de letters qua kleur afwijkt. Wellicht mooier, als alles egaal was.
 
  • Leer gereinigd met Colourlock leerreiniger sterk
  • Leer ontvet met Colourlock leerbenzine
  • Scheur in instapwang opnieuw vast laten stiken door mijn schoonmoeder
  • Basten in leer gevuld met Colourlock lederplamuur
  • Leer opnieuw gekleurd met Colourlock Leder Fresh
  • Leer geseald met Colourlock verzegeling
  • Leer gevoed met Gliptone Leather Conditioner


Donders, hoe het leer is opgeknapt, dat blijft mij verbazen! Op de foto's lijkt het alsof het simpelweg kapot is, gescheurd en versleten.

Reinigen; Snap ik.
Ontvetten; ...Hechting van de plamuur + verf bevorderen...?
Vullen; ...Met lederplamuur..? Wat is dit voor een goedje..?
Kleuren; ...Op kleur brengen van de plamuur..?
Sealen; afsluiten van de verf en/of kleur..?
Voeden; Snap ik.


Mijn enige ervaring is de LeatherTech Kit van Mothers, maar dit is alleen om leer te reinigen en opnieuw te voeden. :p


Greetz
 
Als je leder weer op kleur wilt brengen heb je daarvoor het product Lederfresh. Dat heeft altijd voorbehandeling met die reinigingsbenzine nodig om alle vet eruit te halen en optimale hechting te maken. Is volgens mij gewoon IPA. Anders kijk eens op de site van Colourlock, daar staat alle stappen inclusief filmpjes uitgelegd.
 
@Quantoxx Voor je gaat kleuren moet je donders goed reinigen en ontvetten. De eerste keer dat ik dit deed had ik dat niet helemaal goed gedaan en liet de Leather Fresh weer los. Opnieuw gedaan en heel goed ontvet en nu is het goed. De lederplamuur is een soort gel die je in barsten en groeven aanbrengt om die op te vullen en te versterken. Deze is al op kleur gemaakt. Voor een egale dekking moet je vervolgens met Leather Fresh de kleur opnieuw aanbrengen.

Dit moet je sealen om de kleur te beschermen tegen slijtage. En zoals Dreier-Reihe al aangeeft bij de produkten van Colourlock staat een filmje waar in stap voor stap wordt aangegeven wat je moet doen. Wat er in het filmpje niet bij staat is dat er tussen elke stap 2 uur tot 2 dagen moet zitten.

@Dreier-Reihe: Wat bedoel je met de belettering? Bedoel je daar de merk- en type aanduiding mee? In het echt zie je daar geen kleurverschil. In dit geval ben ik overigens zelf de eigenaar.:D. En ik wil de auto graag zo origineel mogelijk houden. Daarom er bijvoorbeeld ook voor gekozen om het leer te renoveren en niet een tweedehands volleren interieur er in te zetten.