• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Zoals de meesten van jullie al weten heb ik een Volvo V40 aangeschaft. Dit betreft niet bepaald een V40 in showroom staat. Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus:

En dan te bedenken dat hier iemand jarenlang in rond gereden heeft..... 8-()) Ik kan het me haast niet voorstellen. Er komen veel smerige auto's voorbij hier, maar deze spande toch wel de kroon.... Zoals aangegeven in het eerdere topic is deze auto puur bedoeld om te oefenen. Er zitten bijvoorbeeld enkele ''mooie'' krassen op die ik ga proberen weg te werken met Langka - The Blob Eliminator. Of heeft iemand andere suggesties? :)

Neem deze auto woensdag mee naar huis. Dan probeer ik 'm gelijk te wassen (als't niet te koud is) en daarna in de loods te parkeren. Dan zal hij geschorst gaan worden en ga ik er rustig mee aan de gang. Komt tijd, komt raad. ;)

Nog enkele vragen:
- Ik vermoed dat ik met kleien een zware dobber ga krijgen. Is deze klei geschikt?
- Is dit een geschikte velgenreiniger voor de zwaar verwaarloosde velgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi project! Ben erg benieuwd naar het resultaat. De velgenreiniger van PBW is denk ik wel geschikt voor deze Volvo. Ik zou daarna ook nog aan de slag gaan met Iron.X op de velgen.
 
Klei: neem die van Poorboy's, stukje steviger en kan je wel gebruiken zo te zien.

Velgenreiniger: prima! neem er wel IronX bij. Misschien de Paste versie en die 30minuten in laten trekken op de sterkst vervuilde delen ná het reinigen met de velgenreiniger.
 
Mooi oefenpaneel :grinning:

er zitten bijvoorbeeld enkele ''mooie'' krassen op die ik ga proberen weg te werken met Langka - The Blob Eliminator.

Zou dit doen door middel van een lakstift en wetsanden, polijsten, is wat voordeliger denk ik.
Maar weet je zeker dat hier iemand in rond reed,was het geen duivenhok?
 
Super project dit!

Die velgen reiniger is een hele goede.
Ipv de Langka set zou ik gaan wetsanden. Aangezien het toch om uit te proberen is.

Succes en ik blijf deze volgen:)^
 
Ik zou vooralsnog geen aparte aankopen doen voor dit project. Je hebt zelf vast al wel voldoende spullen in huis voor de eerste schoonmaakbeurt. Mochten je huidige spullen niet voldoende blijken kun je altijd nog opschalen/uitbreiden.
Voor deze velgen is IronX idd wel nodig.
 
Voor de klei kun je beter een wat zwaardere nemen. Poorboys,Bilthamer en als het echt vast zit en je gaat polijsten : Meguiar's Professional - Detailing Clay - Aggressive .

De witte Monello is te zacht voor deze klus denk ik.
 
Iron-X heb ik, wel de 'vloeibare' versie, niet de Paste. Maar als de vloeibare versie niet werkt kan de paste altijd nog!

rallimart;321428 zei:
Maar weet je zeker dat hier iemand in rond reed,was het geen duivenhok?

:D

Woody;321429 zei:
Super project dit!
Ipv de Langka set zou ik gaan wetsanden. Aangezien het toch om uit te proberen is.

rallimart;321428 zei:
Zou dit doen door middel van een lakstift en wetsanden, polijsten, is wat voordeliger denk ik.

Lakstift is onderweg. ;)

Qua schuurpapier, heb ik hier voldoende aan?

Unigrit Finishing Paper - 3000 Grit - 1 vel €2.99
Unigrit Finishing Paper - 2000 Grit - 1 vel €1.99
Unigrit Finishing Paper - 1200 Grit - 1 vel €1.99
Of moet ik minder grote tussenstappen nemen, tussen 2/3000 bijvoorbeeld?

Verder kan ik Sanding Backing Pad wel gebruiken. Nog meer?
Kan ik bijvoorbeeld gewoon Spray and Wipe gebruiken voor het 'nathouden'?:schaam
 
Mooi "wheeler dealer" project en een beetje technische TLC en paar dingen interieur wellicht vervangen/alles werkend & heb je gewoon weer een goede wagen!
Is zat voor te krijgen. Desnoods setje lederen interieur voor opzoeken haha

Kan jou het schelen, gebruik je wat meer detailproducten, dat haal je er zo uit bij verkoop!
:kado
 
Ik zou voor die deur en spatbord even je kleurcode opzoeken (meestal aan de bestuurderskant naast de accu onder de motorkap) en Hunter Volvoparts in Gorredijk een berichtje sturen. Moet je vast voor
 
helemaal geweldig zo'n project.
lekker aanprutsen en proberen, wie is er niet beter van geworden.
deze auto kan er alleen maar beter van worden.
 
Ik hou van deze horrorverhalen!

Zet wel een bordje BIOHAZARD voor de deur van je loods.

Er zijn spotgoedkope wisselstukken te vinden bij allerlei brekers voor dit type wagen. Voor een handvol euro's vind je een vleugel en een deur. Even doorzoeken en je kunt een sjiek lederen volvointerieur scoren. En dan heb je voor hoop en al 500 euro en een hoop poets- en sleutelplezier een heel comfortabele wagen.

Eens goed stofzuigen en een extractorbeurt verder, en het interieur zal al iets volledig anders zijn.

Ik blijf dit volgen !
 
ah kijk het project topic. Jammer van de schade inderdaad.

Hij is echt behoorlijk ranzig. Leuke uitdaging. Van binnen ook genoeg te doen, schimmel, vlekken, stof... Mooi man !

Gewoon beginnen stapje voor stapje. Ik zou eerst lekker gaan wassen met een cocktail van APC en goedkope shampoo.

Wielkasten uit mesten, rubbers ontvetten, dorpels, onder de motorkap, naden en kieren.

Dan ben je wel weer een paar uurtjes verder

Dan maar eens weer kijken...

Ben benieuwd naar de motorkap, hopelijk mat van de vervuiling en krassen
 
Wat een smeerbak :-& Hier ga je wel veel eer aan behalen denk ik. Een goed wassen en kleien ben je al een heel eind. Succes ermee!
 
Grote deuken en 'plakband-aanhangsels" koekegluren of via de sloop wat kan scoren.
Voor de rest is het goed je tijd nemen en er een wat langer project van maken.
Lekker lak vullen, wetsanden, polijsten en wellicht bij sinasappellak de orange-peel-pads er op los laten.
Biotex sop voor de schimmelmonstertjes aan te vallen.
Beginnen met 'goedkopere' middelen om ergste mee aan te vallen en daarna pas goed aanvallen/aanpakken met de betere middelen zoals men hier gebruikt ( red nl niet in 1x goed schoon te krijgen )
Idd wat stuggere klei
Iron-X

Vergeet ook zeker geen handschoenen en mondkapje te gebruiken in beginsel .... better be safe then sorry !
 
De schoonste ruimte is de motorruimte :-b

Als je dit bij de dealert brengt voor onderhoud, zou er dan een folietje over de zitting gaan? :-"

Succes heej, mooie klus volgens mij!
 
Bedankt voor alle leuke reacties! Eerlijk gezegd jeuken mijn handen ook behoorlijk... En nee, niet door de schimmel.:D
Heb er zin in om'm aan te pakken :)

Denders;321441 zei:
Mooi "wheeler dealer" project en een beetje technische TLC en paar dingen interieur wellicht vervangen/alles werkend & heb je gewoon weer een goede wagen!
Is zat voor te krijgen. Desnoods setje lederen interieur voor opzoeken haha

Kan jou het schelen, gebruik je wat meer detailproducten, dat haal je er zo uit bij verkoop!
:kado

Zag vandaag een knappe V40 van het zelfde bouwjaar, met 30.000 minder gelopen voor €1.750 op marktplaats staan. Dus als ik'm TLC geef en 'm op voor 1000/1.250 te koop zet, moet het te doen zijn! :grinning:

Camiel;321445 zei:
Ik zou voor die deur en spatbord even je kleurcode opzoeken (meestal aan de bestuurderskant naast de accu onder de motorkap) en Hunter Volvoparts in Gorredijk een berichtje sturen. Moet je vast voor
 
jjonkie;321482 zei:
Ik zou eerst lekker gaan wassen met een cocktail van APC en goedkope shampoo.

Leuk project , al zou ik deze gewoon eerst ff door de wasstraat duwen , scheelt je een paar uur werk :ja
(is misschien al gebeurd ? )

En daarna lekker aan de gang gaan .....