• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Succes met dit project.. Goed of gek?!? We gaat het meemaken.

Wat betreft een vuilfrees, geen probleem. Kranzle hogedruk (redelijk profi) met een vuilfrees op een 22 jaar oude Astra. Zie onderstaande link.

Klik hier

Succes!
 
mk-us;321686 zei:
@jjonkie: om die reden had ik ook de 2e zin er bij gezet ;)

Gezien ik de ervaring van de TS niet weet zou ik normaliter niet eens aanraden om te gaan wetsanden / orange-peelen e.d. om een auto, is immers geen kinderspel.
(...).

Ik heb wel geteld vier auto's gepolijst. ;)
En daarom heb ik dus deze auto aangeschaft. Op de Mondeo van m'n vader zitten ook veel steenslagputjes en op de Yaris van mijn vriendin ook, maar ik ga die niet als oefenpaneel gebruiken voor wetsanding!

subarufreak;321710 zei:
ik hoop dat hij spotgoeikoop was

veel succes alvast!


Dat was hij! ;)

Broodplank;321734 zei:


Ome Robert;321796 zei:
Succes met dit project.. Goed of gek?!? We gaat het meemaken.

Wat betreft een vuilfrees, geen probleem. Kranzle hogedruk (redelijk profi) met een vuilfrees op een 22 jaar oude Astra. Zie onderstaande link.

Klik hier

Succes!


Wow, je zit aardig kort op de lak met die vuilvrees!
 
Ik zou proberen op de sloop een broertje in dezelfde kleur proberen te vinden. Daar de hele bestuurderskant en het interieur uit slopen. De rest lekker opknappen en polijsten. Dan heb je een prima autorofl :-b
 
Prachtige uitdaging.

Zoals Barry Stevens vroeger al zei:

Vooral doorghaan!

Zelf zou ik inderdaad even een tripje naar de sloop maken.
Dat scherm en portier is veel werk om ze goed te krijgen. Als het inderdaad een kwestie is van schroeven lossen en vervang panelen binnen je budget passen, ben je gek als je dat niet doet.

In uiterste nood zou je dat bij bijvoorbeeld een zelfklus garage kunnen doen, een kennis zit bij de volvo club en die zijn onderling ook heel behulpzaam.

Succes en have fun!

Rinke
 
ivo's;321839 zei:
ligt allemaal aan de druk die erachter zit....

Vind ik ook , mijn HD spuit een stuk krachtiger dan wat ik op dat filmpje zie hoor. Zolang je maar genoeg afstand houdt is er niks aan de hand.
Toen ik onlangs met 1 hand bleef doorspuiten en per ongeluk in de straal kwam met mijn andere hand : een rode streep voor enkele dagen ]-0
 
Misschien het gat in de bumper even afplakken met duct tape??? rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl rofl

Als je er een van de sloop haalt zou ik wel eentje nemen van een wagen die van achteren is aangereden :-b :-b :-b

Rinke
 
Zo, vanmorgen de V40 opgehaald, gewassen en in de loods gezet. Daarnaast nog wat kleine dingen opgehaald, zoals een lakstift, steeksleutel-set en een mondkapje (bedankt voor de tip!)

Eerst de auto in de wasbox gezet en de motor met Autoglym Machine Cleaner ingespoten en ingeborsteld. Daarna de velgen ingespoten met de velgenreiniger die daar aanwezig is (de door mij bestelde is helaas nog onderweg). Daarna de gehele auto in geschuimd, soort van foambad, maar dan iets minder heftig. Daarna de gehele auto afgespoten, inclusief de kiertjes e.d Hij knapte er aardig van op, al blijft hij ongelooflijk dof.

In mijn enthousiasme toch even een klein stukje gekleid, ondanks dat ik maar weinig tijd had. Heb hier de Poorboys klei staan, die Dibbuz en Jeroen me adviseerde.

Maar resultaat boeken ho maar ( stukje boven de koplamp gekleid ):

Denk dat ik dan toch voor de ''Meguiar's Professional - Detailing Clay - Aggressive'' moet gaan...?!

De velgen zijn ook niet heel bijster opgeknapt. Nu moet ik wel zeggen, dat ik hiervoor geen Iron-X heb gebruikt nog. Alleen de velgenreiniger vd wasstraat. Dus daar valt wellicht nog wel wat eer aan te behalen. :)

Ik heb trouwens nu grotere foto's, 1024 x 768. Als 800 x 600 meer gewenst is pas ik het aan. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Joost91;322126 zei:
In mijn enthousiasme toch even een klein stukje gekleid, ondanks dat ik maar weinig tijd had. Heb hier de Poorboys klei staan, die Dibbuz en Jeroen me adviseerde.
De klei werd wel wat smerig:

Maar resultaat boeken ho maar ( stukje boven de koplamp gekleid ):


Welk resultaat verwacht je na het gebruik van clay? De lak gaat daar zeker niet van glimmen namelijk.

Wel zou de lak op die plek gladder aan moeten voelen ipv van ruw en stroef.
 
Vraag me ook af of je idd moet opschalen qua sterkte van de klei: gezien de staat van de auto is het logisch dat er gewoonweg onwijs veel bende vanaf komt.
Wat jjonkie aangeeft zou ik ook idd even controleren, kan zijn dat het oppervlakte-vuil wel weg is maar dat het in de 'poriën' zit.
 
Ik zou met grover geschut starten en gewoon beginnen met polijsten. Neem een paarse wollen pad en Monello Inizio en je bent zo door die vervuiling heen. Gewoon continue je polijstpad goed reinigen.