• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V40 ''Horror-auto''

Vroeger gebruikte ik in dergelijke gevallen een stapeltje 30x30 stoeptegels, en bovenop een stukje plank tussen de stapel tegels en de auto (om schuren/schaven te voorkomen bij omhoog krikken/laten zakken bij het plaatsen en verwijderen van de stapel.
 
+1 voor de tegels: kosten niks ( overal wel te vinden ) en werkt goed en veilig genoeg om als nood dit soort klusjes te klaren.
Zolang je niet aan de auto gaat trekken en duwen dan valt het allemaal best mee.
 
jitzzzze;324613 zei:
Ooh, zo :) Ga wil je dat per wiel doen, of alle vier tegelijk?

Ik wilde ze eigenlijk het liefst alle vier tegelijk reinigen. Dat is me nu gelukt, ik heb de auto op vier pallets liggen. Auto ligt laag, maar volledig vrij van de grond. Alle vier de pallets liggen naast en tegen elkaar aan. Niet op elkaar gestapeld, dus.

Ik kon me niet inhouden, ik ben gelijk even bezig geweest. Tuinslang uitgerold, PB Spray and Rinse er bij en de Iron.X. De vloeibare versie, de paste heb ik in de loods staan :schaam

Eigenlijk hoef je de PB S&R niet in te borstelen, alleen af spoelen met 'stevige druk'. Ik had de hogedrukreiniger even niet voorhanden, dus heb alle vier de wielen ingesprayt en daarna licht ingeborsteld met een kwast. Daarna afgespoelt. Er was al veel vervuiling weg, maar er zaten nog van die zwarte strepen op, waar ik me aan irriteerde. Ik verwachtte niet dat deze weg zouden gaan met de vloeibare Iron.X, maar ik sprayde het er op en het werd direct paars. Weer alle vier de velgen gedaan, velgenborstel gepakt..... 8-()) Wow.....

Op de eerste pagina zie je diverse malen de velgen voorbij komen, maar een algehele indruk:

De auto is daarna wel door de wasstraat geweest, maar heel veel beter werden ze niet...


:party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad een keer met die paste van IronX erover. Blijft iets beter zitten. Ben benieuwd. Nu al een goed resultaat.
 
wow netjes!

ik weet dat spray & rinse met in borstelen erbij al bijna wonderen verricht...

misschien is het wel teer die strepen?
 
Yes!

Vanochtend verder gegaan met de velgen. Helaas heeft Iron.X Paste mij niet gebracht wat ik wilde. :confused: Velgen zijn niet schoner geworden. Zwarte strepen blijven.. Kan zijn dat ik het verkeerd aangebracht heb; eerst hier mee. Maar volgens mij zuigt dat alleen het product op.. Daarna de paste op de velgen aangebracht en uitgesmeerd met een kwast. Maar ook dat mocht niet helpen.
Heb ze na het aanbrengen ong. 25 à 30 minuten laten rusten.
Helaas verder weinig tijd gehad, maar toch even met de binnenkant van de velgen bezig geweest. Daar wel grote verbetering kunnen halen! Maar daar was ook nog niets mee gedaan.

Foto's volgen later!
 
Heb je al een goede teer verwijderaar gebruikt?

Je kan ook nog WD40 proberen. Dat wil ook nog wel eens iets helpen.

Succes in ieder geval!
 
Thnx! Nog niet geprobeerd. Tar.X o.i.d kan ik ook nog wel eens bestellen binnenkort.. En WD-40 hebben we hier nog zat van staan!

I.i.g binnenkort weer de wielen eronder gooien. Auto ligt nu ruim een week op de pallets en kan me niet voorstellen dat hij daar veel beter van wordt...
Vanavond proberen deuren, scherm en bumper er af te halen. Gisteren bij Auto Rima onderdelen vd sloop gehaad. Super survice daar! Ze hadden de onderdelen voor me klaar gezet, maar achterdeur bleek niet zo heel mooi ( klein plekje van 2 bij 2 liet de blanke lak los). Samen met de monteur terrein op gegaan en samen een knappe deur zonder enige schade oid opgehaald, voor't zelfde geld :)^
Die binnenkort dus monteren en dan verder met het interieur. Ga eerst verder met die op te knappen en dan verder met het exterieur.
 
Morgenavond... Fotobom! :-b

Vanavond de V40 weer terug op de pootjes gezet. Daarnaast begonnen met de voorbumper, voorscherm en deuren te demonteren. Geen van de onderdelen is er helemaal vanaf, maar vooral met het voorscherm heb ik grote vooruitgang geboekt. Wordt vervolgd, morgen nieuwe plaatjes!