• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen jullie je auto in dit weer of tijdens de sneeuw?

Fredjuh84

Detailing rookie
27 feb 2010
29
0
Wassen jullie allemaal alsnog jullie auto wekelijks? Ondanks dat het nonstop regent of sneeuwt?

Zo ja, waar doen jullie dat dan? In je eigen garage, ergens onder een afdakje, wasbox? Of wachten jullie tot het even niet sneeuwt/regent en dan ff snel wassen? Ook al gaat het na een uurtje weer regenen?
 
ik probeer zelf zoveel mogelijk tussen de buien door..
lukt dit 2 weken niet, dan ga ik naar de lokale wasbox, en neem ik een emmertje met sop mee..

dit probeer ik liever te laten, gezien ze er hier niet gek op zijn, het is er altijd vrij druk..

maar zoiezo eens in de 2 weken MOET mijn auto gewassen worden, anders durf ik er niet mee te rijden
 
Om eerlijk te zijn heb ik m'n auto al 2 maanden niet gewassen, enkel de wielkasten e.d. uitgespoten en ontdaan van pekel en andere meuk. Als ik de beschikking had over een garage/stalling dan was dat verder geen probleem geweest, maar de afgelopen tijd met die sneeuw en strenge vorst is wassen haast onmogelijk, zoniet volstrekt onzinnig.
 
Ik heb geen garage of carport o.i.d. dus met vorst/sneeuw/regen betekent het gewoon niet wassen.
Dan is het gewoon wachten op een dag dat het droog is met temperaturen boven nul.
Een uurtje droog tussen de buien door vind ik de moeite niet waard trouwens.
 
Van zodra het 0° was, stond ik buiten in mijn emmertje te soppen :ja
Voor de rest tijdens de winter ging ik wekelijks de wagen afspoelen in aan een wasbox.
Ook als het een week vol regen of wat dan ook is.
Zo is tenminste 1x per week het grootste vuil van de wagen af.


Van zodra het vriezen echt voorbij is, dan is het terug de wekelijkse wasbeurt hier thuis.
En ik beschik ook niet over een garage/afdak ofzo.
 
ik was hem vrij weinig nu; soms zit er wel 2 maanden tussen zoals afgelopen winter.
Als het boven de 5 graden is, en droog, dan was ik hem weer :heart_eyes:
 
Afgelopen maanden leefde ik van dag naar dag in de hoop dat het weer even boven 0 zou zijn. Normaal gesproken was ik mijn auto 1x per week (soms stel ik het uit tot maximaal 1x per 2 weken), onafhankelijk van het weer voor de rest van de week. Ik kan het niet uitstaan als mijn auto niet blinkt. Als het regent wacht ik altijd even op een droog moment. In het ergste geval kan ik de auto half onder de pergola zetten tijdens het poetsen, om hem daarna binnen te zetten tijdens het drogen.
 
Ik probeer hem wekelijks te wassen maar met de llatste vriesperiode ging ik af en toe langs de hogedruk.
gewoon goed afspuiten en direct naar huis en de garage binnen(deze is niet kouder dan 14° geweest$$) )
Wel regelmatig de velgen gereinigd en behandeld.
In periodes van stevig regenweer durf ik al eens de wagen wassen en gewoon in de regen laten staan.
 
Ik heb helaas geen garage. Dus bij vorst is het jammer maar helaas. Afgelopen zaterdag heb ik echter tussen de regenbuien door de auto gewassen met meguiar's gold class. En tevens de velgen en wielkasten met APC een schoonmaakbeurt gegeven. En op dat moment was het droog dus ik heb de motorkap en de daklijsten en een stuk van het dak (bijna volledig glas) in de collinite 915 gezet. Welliswaar niet gekleid of een polish gebruikt maar gewoon even een laagje ter bescherming. Ik heb de C4 nu bijna een maand en ik merkte dat hij totaal geen beading vertoonde. Hij was bij aflevering duidelijk gepoetst maar waarschijnlijk niet van een wax voorzien. Vanmorgen na alle buien zag het er een stuk meer naar mijn zin uit.
 
Met het weer van de afgelopen weken de auto niet gewassen... in totaal denk ik ruim 2 maanden niet, dat neem ik op de koop toe, het is gewoon niet anders. We moeten ook niet nerveus gaan doen als dat een keer niet kan, de meeste auto's hier staan goed in de bescherming en kunnen best wel wat hebben. Dan maar een keertje niet wassen, geen enkel probleem :no
 
Ik heb het geluk dat ik hem op mijn werk kan afspuiten in een verwarmde wasplaats. Hierdoor kan ik hem regelmatig wassen.
Had ik dit niet dan had ik zeker gewacht tot het een beetje knap weer was.

Ik moet wel heel snel mijn auto eens grondig aanpakken en nieuwe laag wax erop knallen.....
 
Bij mij op het werk hebben ze een verwarmde wasruimte voor de trucks. Was de auto's elke zaterdag even. Heb niet veel gepoetst de laaste maanden, vanwege de kou.
 
Ik heb de auto zaterdag even gewassen met shampoo met wax. Ik verwachte eigenlijk dat het op eem bepaald moment misschien wel zou gaan regenen, maar het is de hele dag droog gebleven. Op zo'n soort dagen probeer ik de auto dan maar te wassen. IK laat hem in elk geval liever nog even vuil dan dat ik door een "krasstraat" ga. Voor de winter dan wel een goede bescherming aanbrengen.

Het wordt nu wel langzaam aan tijd dat ik wat meer kan doen, want ik ben nu de hele tijd met lapmiddeltjes bezig (shampoo met wax of als ik verwacht dat het langer droog blijft spray wax), omdat ik denk dat de sealant er nu ver vanaf is. Ik moet alles buiten doen, dus (net als een aantal anderen, denk ik) moet ik even wachten op echt een volle dag met wat warmer weer (bij voorkeur een graad of 20).
 
Als ik tijd heb, was ik m... ongeacht t weer of de temperatuur.
Afgelopen maanden meerdere keren de auto gewassen terwijl de sneeuw me om de oren vloog....
Voordeel wat ik wel heb, is dat ik m na het wassen binnen kan zetten om verder te werken :ja
 
Ik was hem elke week, weer of geen weer, nodig of niet nodig........geheel eerlijk is dit niet, ik kan hem namelijk binnen wassen bij de kachel :-b
 
Ben in de winterperiode regelmatig aan het wassen geweest,als er geen sneeuw lag werd ie zoiezo gewassen,gewoon warm water in je emmer en gaan.
 
Ik probeer m ook altijd te wassen. Minimaal 1 x in de 2 weken.
Als het regent of sneeuwt zet ik m gewoon onder de carport bij mijn ouders.
 
beter niet wassen dan snel met swirls.
Normaal is zondag de wasbeurt-dag, ook tussen buien door als ik zeker weet dat het anderhalf uur gaat overblijven.
Maar bij vriesweer is het gewoon niet wassen...
Dus afgelopen winter was de auto soms echt heel vuil :confused: