• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen jullie je auto in dit weer of tijdens de sneeuw?

Nam mijn auto mee naar wasbox om mijn auto te wassen. Kan neit in de straat, heb een keer een kras op mn auto gekregen nadat ik hem waste. Zeker iemand die jaloers was. Dus nam ik 2 emmers mee, mn shampoo. Alleen had ik geen water, dus gebruikte ik de slang... was neit zo'n succes =P

1e poging, vlogen mn emmers weg
2e poging, shampoo ging massaal soppen...overal sop behalve in mijn emmer, heb uiteindelijk nog een liter of 3 in mn emmer kunnen spuiten en daarmee ff snel mn auto gewassen. Volgende x maar zelf wat water meenemen >.
 
soms eens afspoelen zodat al dat zout van de afgelopen weken weg is
afgelopen weekend heb ik men auto gewassen in de regen :)
 
@ThaBird en de foto. Ha ha ha, in plaats van een flesje slot ontdooier heb je bij deze denk ik een gasbrander of een heteluchtkanon nodig om de auto te openen.:D

On topic:
Ik heb een garage, maar die staat helaas vol met shit van mijn gezin, ondanks aanwezigheid van ook een schuur. Fietsen, sledes, huisraad, tuinzooi en weet ik veel wat nog meer. Zomers ook de detailspullen, maar die staan nu warm binnen. Men zegt wel eens dat één garage géén garage is en ik kan dat bevestigen. Moet ik toch eens wat aan gaan doen, maar ik zal het wel weer verliezen.
Ik heb absoluut recht op inbreng, maar zeker géén medezeggenschap. (Mijn partner zou dit lezende zeggen dat ik me aan stel. Ze neemt zelfs detail spullen voor me mee uit de USA)...
o:)

Ik rijd gemiddeld eens per twee weken langs een autowasplaats hier in het dorp, waar ze vooral geen gerecycled water gebruiken, maar gewoon vers schoon leidingwater zonder chemische toevoegingen. Daar spuit ik de auto dan af met water (zonder schuim of borstels) en dat is het dan. Er blijft dan natuurlijk altijd vuil zitten, maar ik spoel vooral de aanwezige waxlaag niet weg met dat water.
Zie net als velen uit naar beter weer, opdat ik weer eens lekker relaxed kan schuimen en een full detail kan geven aan zowel de auto van mijn vrouw als aan de mijne.
Aficior
 
Laatste wasbeurt was in october 2009, eerstvolgende zal ergens in April zijn.
Zo een 5 maanden van het jaar is het te koud hier om er maar aan te denken.......
 
ik neem een jerrycan met 10 liter heet water, emmer + de benodigde inhoud mee naar de wasbox, doe de deuren dicht, en ga lekker aan het wassen.
 
Even een lekkere kick voor dit topic. maar mn vraag sluit hier goed op aan :)

Het is hier nu -1 en ik vroeg me af of ik mn wax, poorboys of Meguiars, gewoon kon gebruiken met dit weer?

Misschien een hele domme vraag. maar ik wil toch even zeker zijn :)
 
Wax droogt erg slecht dus niet handig. Wassen is niet lekker met deze temperaturen maar zou kunnen zolang het water niet bevriest op de grond. Drogen van de auto gaat ook erg slecht.
 
ja hoor : https://forum.Carclean.com/cc_postsm257287/Hebben-we-nog-wat-gedaan-vandaag-Deel-10.aspx#post257287 (post 1045 ;) )

Het was wel heel wat weken geleden...als het weer het niet toelaat blijf ik er liever af. Nu het gaat vriezen zal het vermoedelijk weer een tijdje duren....daarna moet het zout er bij mij wel af...ook al is dit dan maar in een wasbox (zonder de agressieve zeep weliswaar)
Het voornaamste is dat hij nog goed in de wax staat en beschermd blijft onder dat vuil.
 
Iedere week gewoon wassen.
Heb de enorme luxe dat ik gebruik kan maken van een verwarmde waxbox bij de pomp en een verwarmde garage voor het drogen e.d.

Met 1.000km per week ook geen overbodige luxe!
 
Ik was mijn auto eigenlijk ook elke week,en om de 3 maanden lekker een grote poetsdag inlassen.
Zorg zelf dat ik hem rond oktober goed verwen met het 5 stappenplan en als het weer het toelaat was ik hem elk weekend.Gebruik daarna ook de wax spray van mequeirs om de wax wat bij te houden.Krijg er echt de kriebels van als me auto onder het zout zit :slotje
 
Afgelopen zaterdag/zondag ook lekker bezig geweest met onze 2 auto's.

Gewassen, bij mijn auto (wit) even het teer met klei weggehaald, deze plekken bijgewerkt met White Diamond en in de EX-P gezet. Vervolgens zondag de auto van mijn vriendin gewassen en beide auto's voorzien van een nieuwe glas sealant. Ging allemaal net voordat het weer ging regenen :)

Echt bijwerken doe ik in de loods op het werk. Verder gewoon voor de bui uit.
 
Als het niet te koud is; bij droog weer thuis en anders overdekt in de wasbox. Maar dit alles met iets grotere tussenpozen dan 'normaal' ((twee) wekelijks).
 
Ik was beide wagens minstens een keer in de 2 weken in het weekend. Gelukkig heb ik de luxe om de auto te wassen binnen in de loods hier.

Als het echt onder nul is dan kijk ik wel uit. Laatst was de Megane bij het schadebedrijf geweest. Die hadden hem s'avonds gewassen en s'ochtends kreeg ik de deuren niet meer open.
 
Als het echt rond het vriespunt of wat kouder is laat ik de auto's lekker vies. Maar zodra de temperatuur weer eens heerlijk dik boven 0 komt dan worden ze natuurlijk weer gewassen (ontpekelt). Maar er kan dan best een langere tijd tussen zitten. Maar daar lig ik niet wakker van. Dan hoor je weer van de buren: "Heeft toch geen zin, morgen is ie weer vies". Detailers worden door het gros van de bevolking niet helemaal begrepen.....dat zullen jullie ook ervaren ;)
 
Net gewassen.
Had de zomervelgen in 2 lagen wheelwax gezet en grondig gereinigd.

En de zomerbanden zitten er ook weer onder.
Elke keer rijd ik met 13 graden op die winterbanden.