• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen jullie je auto in dit weer of tijdens de sneeuw?

Onze auto staat in de OptiCoat 2.0. In de wasbox spoel ik hem af met de hogedrukreiniger. Dan is het merendeel van de vervuiling al weg.
Thuis was ik hem dan met de NoRinse (gebruik ik alleen twee emmers met NoRinse). De NoRinse sproei ik eerst op de lak en laat ik inwerken. Daarna met de microvezel washmitt om vervolgens de auto te drogen met een microvezel. Ik gebruik dus alleen het water uit de emmers. De auto wordt dagelijks door mijn vriendin over de snelweg geblazen. ik was de auto dan ook iedere week, ook in de kou.

Ik heb ook nog een leaseauto. Deze heb ik uit de pool en is door de vorige gebruiker nogal verwaarloosd. Een zwarte Prius met enorm veel krassen en swirls. Zelfs echt overal op de portieren vingerafdrukken. Van handcreme, niet weg te wassen. De Toyo laat ik maar even voor wat het is. Door al het vuil zie ik de krassen ook niet... In het voorjaar wordt de lak grondig aangepakt.
 
Vraagje, hoelang moet een auto, na het wassen, binnen staan in de garage voor hij weer veilig buiten kan? Ik heb namelijk 1 garage en 2 auto's? deze zou ik volgende week willen wassen en dan om de beurt binnen zetten totdat deze droog zijn...maar hoelang zou dit zijn? :)
 
Als je een "blower" ter beschikking hebt , kan je in de garage de rubbers ed droogblazen en hoef je niet te wachten . (denk ik :weetniet )
 
Het is idd nodig dat je de delen die mekaar raken ( rubbers-lakwerk ) goed afdroogt voor je ze definitief sluit .
Heb verleden jaar eens gehad dat mijn deuren een beetje vast zaten door vriesweer omdat ik 's avonds mijn wagen had gewassen ( t° tegen het vriespunt ) en m'n droogdoek was blijkbaar wat te vochtig . Ik moest enkele keren duwen (ja duwen :ja ) tegen de deur en ze ging open .

De blower is volgens mij nog beter omdat er lucht uitkomt die al wat warm is door de motor .

Als de garage verwarmd is en de lucht is niet vochtig kan je mogelijk de deuren en koffer ff open laten staan.

Mocht je over een verfstripper beschikken , deze zal je rubbers zeker droog blazen :D

(mits voldoende afstand vind ik dit zelfs een mogelijkheid )

Of een haardroger....
25072012012.jpg
 
De buren denken nu al dat ik zot ben en dan nog
met een haardroger mijn wagen drogen:)
Respect voor je durf
 
Net weekendje winterberg gedaan en zojuist de auto afgespoten (rotzooi uit de wielkasten en rondom) bij de Shell om daarna de rubbers te drogen zodat hij niet gaat plakken.
Wassen komt zodra het weer boven nul is:cool:
 
Ik had vandaag ook een auto om te poetsen, was niet zo'n succes. Tijdens het wassen buiten zag je de ijskristallen bijna direct op de lak verschijnen. Daarna met gebrek aan beter binnen nog even bijgewerkt.
 
Zaterdag de ramen even goed schoon gemaakt met Auto Finesse Crystal Clear. Omdat dit product op alcoholbasis is, geen last van bevriezen en wel mooie schone ruiten.:party:
 
Autowassen in de winter? Ik was hem eenmalig in september en pak hem vervolgens in.
Eenmaal proper (schoon) hoef ik daarna de hele winter niet meer bezorgt te zijn dat die vies wordt.

Veilig voor alle smurrie op de weg




8407931817_a809fbf7ae_c.jpg



8409026780_6930d9d21e_c.jpg



Er lopen wat freaks rond hier op dit forum, om hun auto proper te houden in de winter. Nou ik heb bij deze gewonnen.

Heerlijk FREAKY!
Geintje w^^w


Ik was wat een beetje heel erg laat dit jaar voor mijn pre-winter beurt. Dag op voorhand gewassen om naar de doe-het-zelf-garage te rijden (hefbrug gereserveerd om hem daar een ganse dag te polijsten).

Begint het te sneeuwen die nacht. God gloeiende ........]-0 Vrije dag, gereserveerde brug en de wegen liggen vol smurrie.

Om hem daar na toe te rijden (20km) en hem opnieuw te beginnen wassen had ik totaal geen zin in.
FF ingepakt (10minuutjes) en dat ging prima. Aangekomen bij de doe-het-zelf garage in Bornem het plastic er af. En ik kon gelijk beginnen kleien, zonder mijn emmers en washmitt boven te hoeven halen. Spray&wipeje was genoeg hier en daar. Prima proper gebleven met het plastic rondom (tot mijn verbazing goed blijven zitten onderweg) :)^


Resultaat (show-off)
8411711240_04bd1ea904_b.jpg


8410614241_6300ae5ea3_b.jpg


Voor een karretje van 14jaar oud mag die er wezen. Alleen die ouwe rotte nummerplaten eens zien te vervangen......

Nou benieuwd hoe lang die proper blijft....... :D
 
@zwaagmw,

Hoe heb die foto's getrokken?

Mooie schakeringen en goede lichinval... Graag tips, mij lukt het nooit om zo'een foto's te trekken.


PS; geen rare blikken met je afplakfolie gekregen :D

Grtz
 
Leon1987;257345 zei:
Iedere week gewoon wassen.
Heb de enorme luxe dat ik gebruik kan maken van een verwarmde waxbox bij de pomp en een verwarmde garage voor het drogen e.d.

Met 1.000km per week ook geen overbodige luxe!

was hem bij mij in onze ondergrondse garage voor mijn eigen garagebox, weer of geen weer, kan hem altijd wassen, en er valt ook niet direkt stof op.:)