• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen met een Dikkie Dik

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Heb nu de laatste weken me suf zitten lezen op dit forum.

En er zit me nu eigenlijk een vraag dwars.

Bij alles wat er gezegd word m.b.t het wassen van je auto word er steeds op gehamerd dat het a) me een 2 emmer systeem moet (snap en zie de reden daar toe)
en b) dat het geen spons mag zijn (snap ik ook)maar een schapen mitt of een MF variant bv de rasta rosteli mitt of the bone.

Maar is het niet gemakkelijker en goedkoper om gewoon een Dikkie dik doek te gebruiken om de auto te wassen?
Spoelt makkelijker uit dan een mitt of een bone.
Is ook een mf met langere haren dan de bone dus het vuil zou er toch ook safe in verdwijnen. en als je gewoon per scherm net als een dweil hem uit spoelt, zou je toch ook safe het vuil verwijderen.

Iemand die het al zo doe?
 
Zal nooit zoveel water opnemen ,en ook niet makkelijk afgeven ,bij een mitt is een lichte knijp genoeg. Microvezel slorpt het water op maar geeft het niet makkelijk af.
Minder water afgeven is meer wrijving..
Ook houd je dit niet makkelijk vast ,dus meer kans dat het valt.
 
En als ik nu gewoon een spons rond de Dikkie Dik naait?

De reden dat ik hier over denk is omdat de "haren" langer zijn dan een mf spons zoals de bone.
 
Voor 3 euro een Dikkie Dik rond een action spons.
Misschien wel 2 :-b

Wat ik wil weten is of de werking het zelfde is zo niet better door de langere haren.
 
Of je koopt "The Bone" Is in principe een grote spons met een MF buitenzijde, maar dan MF met héle diepe vezels, ja nog dieper dan de dikkie dik doek. Kost maar 9,98 euro. Aan de ene kant snap ik creatieve huisvlijt wel, aan de andere kant ook niet. Ik ben dan misschien gewoon lui, koop het liever, kost mij minder moeite :D
 
ThaBird zei:
De reden dat ik hier over denk is omdat de "haren" langer zijn dan een mf spons zoals de bone.

Geen enkele doek heeft langere haren als lamswol washmitt.

Als je nu een spons in een microvezel zou doen en je knijpt ,pak de doek gewoon het water terug op. Ik wil het gerust een zien ,zou kunnen werken en mss ook nog goed.
Maar waarom moeilijk doen als het ook gewoon makkelijk kan.
 
@ Jeroen :)^ :)^ meteen in me karretje gedaan.(heb nog een kleine van 5 ;) )

@ Stimpy68
Als banketbakker ben ik nu eenmaal creatief met kurk :roll
Ik had het idee bij die bone dat deze vezels veel korter waren.

Maar zou dus in principe dus gewoon moeten lukken, en is dus ook veilig voor je lak?
 
Nee, The Bone heeft echt hele lange vezels, wij geloofden het eerst ook niet, maar als je goed kijkt zijn zo makkelijk 5mm lang.
 
Als je die een paar keer gebruikt heb of in de wasmachine gestoken hebt wordt hij makkelijker om mee te werken. Het schuim binnenin wordt makkelijker om in te knijpen. (Al blijf ik een fan van schapenwollen washandschoenen :) )
 
megane_cc zei:
Bone slechts eenmaal gebruikt, ligt hier werkloos ter wezen. Vind em te groot. :weetniet

Kan er ook niet mee omgaan ,maar dat zal wel aan mij liggen ,er zijn hier toch veel fans. Mss nog eens een kans geven..