• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat gaan jullie doen als de temp. weer boven 0 komt?

BMWJuupke

Detailing trainee
28 jun 2010
16
47
Houden jullie het bij een snelle handwasbeurt, ga je er even met de hogedruk overheen, of toch een full detail? Ik ben ook wel benieuwd wat de mensen op het forum zoal doen om de pekelresten van de auto te verwijderen. Momenteel ziet de BMW er wit uit van het zout.

Ik dacht zelf eraan om de auto (als het boven 0 komt) in een washbox af te spuiten en dan thuis te wassen met de mitt. Erna misschien nog een spray and whipe quick detailer en thats it. Hebben jullie tips?

Is er trouwens een huis tuin en keukenmiddel dat niet bevriest bij een paar graden onder 0, waarmee je hem s'winters toch kan wassen?
Ik dacht zelf eens aan ruitenwisserantivries in het poetswater.. of zeg ik nou iets 8o

Gr Jos
 
[MOD]Gaarne niet bovenstaande quoten, dit is onnnodig! Dank U[/MOD]

Daar is een auto voor gemaakt he? Dus even wat langer ermee rond rijden kan geen kwaad. Wassen onder 0 zou ik niet doen. Gewoon lekker wachten.
 
Effe bij de wasbox afspuiten,citrus powerrr van auto finesse dr op,3 a 4 minuten werk laten doen en wederom afspuiten...klaar

https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Citrus_Power_Bug_and_Grime_Remover_1000ml_CP1000_102136
 
In ieder geval niet met antivries wassen.....
Snelle afspuitbeurt geven in de wasbox en als hetzonnetje goed op de auto schijnt dan evt wassen:ja
 
Afspuiten in een wasbox voor de groffe zooi, thuis de voor en zijkant inspuiten met Bug Squash. Daarna gewoon wassen met BTBM, drogen met de delirium en nog ff met Spay and Wipe er overheen.

Maar ik zit niet te wachten tot het precies 0 of 1 graad is.
 
Wanneer het iets boven nul komt dan heeft het wat mij betreft nog weinig nut om de auto te gaan wassen, alles gaat dooien en de weg is nat en er ligt nog veel zooi op de weg, na 1 km rijden is de auto weer net zo vies als daarvoor. Ondanks dat ik zuinig ben op mijn auto is en blijft het een auto, hij is niet van suiker en kan wel wat hebben wat dat betreft ;) Enige wat ik dan doe is even in de wasbox afspuiten om het ergste er af te halen, meer niet.
 
Gewoon de natuur zijn werk laten doen, als het gaat regenen en het zout is van de wegen verdwenen, dan zou ik hem gaan wassen.

Als zo bang bent voor zout, dan zou ik hem in de zomer eens goed tectyleren.
 
zuidwest10 zei:
Effe bij de wasbox afspuiten,citrus powerrr van auto finesse dr op,3 a 4 minuten werk laten doen en wederom afspuiten...klaar
+1, Citrus Power insprayen over de onderkant/deuren/bumpers en afspuiten. Daarna een reguliere wash en nalopen met Finale QD. :heart_eyes:
 
Als ik er weer tijd voor heb en als het buiten ook lekker genoeg aanvoelt qua temperatuur, dan ga ik wel rap een rondje rond de auto doen.
Eigenlijk vooral om de ramen weer goed schoon te krijgen. En zoals gezegd is de Focus niet van zout suiker.
 
Zoals elke week een grondige wasbeurt (BTBTM) en nalopen met Red Mist of Reload. Heerlijk een garage waar je ook in kunt autowassen :-b

Heel belangrijk: i.v.m de aanhoudende nachtvorst: deursponningen heel goed DROGEN!
 
Ik denk dat ik hier mensen heeel lief ga aankijken of ze mijn autootje willen afspuiten / snel willen wassen o:)
 
We halen deze er wel even over:
ShowProdImgLarge.ashx?id=100333&f=d.jpg
 
In ieder geval niet met antivries wassen.....
Snelle afspuitbeurt geven in de wasbox en als hetzonnetje goed op de auto schijnt dan evt wassen:ja
 
nicknameless zei:
doe jij het even voor op de Leon met die spons :D
We testen het wel even op de Corolla, kijken of we de hologrammen van je vorige detail eruit kunnen krijgen ermee. :)_[]
 
als ik dan de hd foamlance heb gekregen
ga ik die uitproberen :)
en dan wassen met 2 emmer methode

mijn Fiat Grande Punto :heart_eyes:
vader zijn Audi A6 :grinning: