• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat gaan jullie doen als de temp. weer boven 0 komt?

Ik heb zo net mijn auto in de wasbox gewassen, met eigengemaakte shampoo. Het was tussen 0 en -1 graad Celsius.

Direct van tevoren heb ik een ritje gemaakt om mijn auto goed op te warmen, om risico op vastvriezen zo klein mogelijk te maken. Het shampoo-water had ik heter gemaakt als anders. En voor deze keer heb ik extra zorgvuldig de auto afgedroogd (met de Delirium).

Het was overigens glad in de wasbox, door bevroren water. Ze hadden er wel netjes gele waarschuwingsbordjes bij geplaatst.
 
@Dibbuz: Dat is de Spons Zwaar Werk hoor, dat is niet nodig bij mijn bijna schone auto 8d
 
Ik hoop zaterdag, maar denk dat ik zondag de auto flink ga wassen na het foamen. Ik loop m even na met WG spritz sealant, ook een lekker goedje, maar weinig gebruikt nog.
 
Ik wacht niet tot de temperatuur boven nul gaat, gedurende de hele vriesperiode heb ik m'n wagen elke vrijdagavond in een wasbox op +/- 1km van bij mij schoongespoten met gedemineraliseerd water, en dan snel thuis in de garagebox, daar gewoon een nachtje laten drogen met de deuren open.
Eer ik thuis was stond hij telkens wel mooi vol ijsbloemen!
 
Denk dat ik hem van het weekend wel ff langs een wasbox rij.. alleen denk dat ik niet de enige zal zijn.. zal wel weer het drukste weekend zijn van het jaar bij de wasstraten e.d.
 
ik heb em vandaag even afgespoten, achterlijk druk bij de wasstraat. gelukkig niet bij de boxen:-"
door alle water is gelijk het slangetje van de achterwisser weer ontdooit. er kwam een zooi achter de wielen vandaan, niet normaal. verder niet gewassen. dat doe ik wel weer als het echt weer boven 0 komt overdag.
 
Genoeg meningen/mogelijkheden dus, dat citrus spul klinkt idd leuk, volgende week zijn de vooruitzichten goed en blijft het overdag boven 0, de uitgelezen kans dus om aan de geng te gaan. We zullen wel weer projectjes zien van de opnieuw glimmende autos :-b
 
Net even naar de lokale wasbox gereden na de sneeuwbui. Ik heb de wagen afgespoeld -> citrus power -> afgespoeld. Blink blink :ja

Edit, het sneeuwt nu weer... was even gestopt :p.
 
Ik wordt gek van mezelf!
Wat moet ik nou doen, hier voor de deur foamen en afspuiten en een ijslaag rond mn auto creëren of naar de wasbox rijden en daar hun foam gebruiken en daarmee de waxlaag aantasten.
Of nog even wachten.........keuzes keuzes :(
 
Ik hield het echt niet meer! 8o

Ingespoten met Magifoam en daarna alleen afgespoten
6b9024e6.jpg

80c22383.jpg

Vooral aan de wielen vroor de Magifoam vast, maar dat spoot ik er zo weer vanaf.
Auto staat nu op een soort ijsbaan getopt met wat magisneeuw :D
Maar schoon is ie!!!!