• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk wasmiddel voor doeken en pads?

Volvo480Turbo

Detailing trainee
25 mrt 2012
211
47
Geen idee of hier al een draadje van was:
Na een aantal keren de mf doeken en pads gewassen te hebben kwam ik erachter dat er in het waspoeder al wasverzachter zit.
Ik heb toen een fles vloeibaar wasmiddel bij de Lidl (Formil Color) gekocht. Alleen staat erop dat hier linalool (lanoline) inzit. Dit schijnt ook de vezels aan te tasten.
Ik word er niet meer wijs uit, dus welk wasmiddel gebruiken jullie?
 
Persil regular poeder
En dan net iets minder nemen dan de verpakking aangeeft
En opletten met zacht water, dan nog minder gebruiken

Voorweken in Cobra MicroRestorer
Soms was ik ze ook daarin zonder poeder erbij
Giet ik de emmer waarin ze stonden te weken gewoon in de wasmachine leeg
 
Ik gebruik groene Biotex zo vaak mogelijk (handwas) . Zwaar vervuilde doeken gaan in de machine met Dasty wasmiddel.

Eens in de zoveel maanden gaan de doeken in de Microrestorer.
 
Bestel een fles micro-restore concentrate, houd je doeken in topconditie.
Ik gebruik nix anders.
 
Ik heb al een fles micro restore, vind alleen het resultaat een beetje tegenvallen. Misschien maar een keer natuurazijn proberen.
Is dat Dasty wasmiddel vloeibaar?
Want met poeder blijft er wel eens wat achter.
Alleen zag ik in een ander draadje dat juist het Lidl wasmiddel goed is, maar daar zit toch dat lanoline in...
 
Ah, ik dacht dat er zelfs Dasty wasmiddel is, maar dat is gewoon vlekkenverwijderaar...
Nee ik ben echt opzoek naar wasmiddel, heb gelezen dat die Dasty troep is.
 
Wat je leest is niet altijd waar. Je moet geen producten als Dasty Ontvetter gaan gebruiken voor dingen waar ze niet voor zijn bedoeld (eg. velgen reinigen etc...), voor de rest is het een uitstekend product....
 
Ik had wel gelezen dat Dasty het velcro van machinale pads kan aantasten. Ik gebruik voor de vlekken gewoon APC.
Ik wacht even af of er nog meer mensen reageren w.b.t wasmiddel...
 
Ik heb goede ervaring met het 'zwarte' wasmiddel van de Aldi (kleinere fles). Doeken zijn nu 2j later nog steeds babyzacht (wel om de maand even in de micorfiberwash van cc).

Hevige vlekken op de pads met goude oude Dreft ;)

Grtjes

Stephan
 
Volvo480Turbo;309909 zei:
Ik heb al een fles micro restore, vind alleen het resultaat een beetje tegenvallen. Misschien maar een keer natuurazijn proberen.
Is dat Dasty wasmiddel vloeibaar?
Want met poeder blijft er wel eens wat achter.
Alleen zag ik in een ander draadje dat juist het Lidl wasmiddel goed is, maar daar zit toch dat lanoline in...

Gebruik je wel genoeg?

Waspoeder niet gebruiken, alleen een vloibaar wasmiddel.
 
Ik gebruik de micro restore in de aangegeven hoeveelheid.
Van de week zal ik even kijken voor ander wasmiddel zonder lanoline, anders gebruik ik die van de Lidl met een scheut azijn erbij.
 
Ik heb zelf ondervonden dat enkel door te wassen met MR , mijn doekjes niet zo zacht waren als ik wou..............

maar dat kwam dan enkel en alleen omdat ik ze op de wasdraad droogde in m'n veranda.

Nu kieper ik ze gewoon in de droogkast en zijn ze superzacht !

Het is niet zozeer het wasmiddel dat je nu gebruikt , eerder welke was je ervoor gedraaid hebt .

Probeer eens een machine "kookwas" te draaien VOOR je je doekjes (en pads) wast .
 
Ok, dan ga ik dat zeker eens proberen!
@RedCat: Heeft dat lanoline veel invloed op je doeken? Kan er niet veel op internet over vinden...

Rolf;309973 zei:
Maar wat is je probleem nu precies met de micro restorer?

Dat alleen het resultaat een beetje tegenvalt, maar ik zal wat azijn gaan gebruiken.
 
wat is je verwachting dan van de micro restorer? Wat doet ie niet wat je er wel van had verwacht...?
 
Nou vooral dat de doeken na een sopje met MR zachter zijn. Maar ook dat vlekken er gemakkelijker uitgewassen kunnen worden.

Vooral het zachter worden heb ik niks van gemerkt, terwijl ik het toch in de goede verhouding gebruik.
 
Ik gebruik APC en was dan eerst met de hand. Na grondig uitspoelen gaat het de wasmachine in.
Let op met van alles en nog wat te gebruiken in je wasmachine! Dan heb je misschien wel een schone microvezel, maar ook een beschadigde wasmachine.
Ook alles wat uit je pads en doeken wordt gewassen, blijft in eerste instantie achter in je wasmachine (dus je wax, polish et cetera). Dat is niet prettig voor je wasmachine.