• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk wasmiddel voor doeken en pads?

Een 90 graden wasje af en toe is zeker niet verkeerd voor de machine ( buiten het gehele detailinggebeuren )
 
Ik heb altijd mn doeken in de droger gegooid, nooit problemen mee gehad. Door het gebonk van de tennisballen worden de vezels los geslagen waardoor ze nog zachter aanvoelen.
 
nicknameless;310196 zei:
Door het gebonk van de tennisballen worden de vezels los geslagen waardoor ze nog zachter aanvoelen.

Hey Patrick , volgens mij is het nut van tennisballen in je wastrommel eerder voor bvb een donsdeken oid om te voorkomen dat alles als een pudding in mekaar klit . Mijn echtgenote gebruikt ook af en toe tennisballen in de droger en ik zal haar eens vragen wat het nut ervan juist is en bij wat ze deze juist gebruikt.

( maar kwaad kan het zeker niet )

Je krijgt er iig ook zachte ballen van :D
 
Je hebt er speciale ballen voor met stekels voor in de droger, die zullen wellicht meer effect hebben dan gewone tennisballen(heb ze gister gekocht bij de wibra)
 
Ik heb nu een aantal wassen gedraaid met doeken. Heb azijn bij het wasmiddel toegevoegd en heb tennisballen in de droger gegooid. Doeken zijn veel zachter dan dat ik ze binnen laat drogen. Heb gisteren een fles Neutral wasmiddel gehaald, hier zitten geen toevoegingen in (dus geen wasverzachter, linalool, maar ook geen parfum (!)). Deze ga ik nog uitproberen, denk dat de doeken een wasmiddel zonder toevoegingen nodig hebben.
 
Ik heb ook MF restorer en ook een paar keer gebruikt, ik merk niets van een betere werking dan gewoon wasmiddel...

Patrick: MF doeken dus gewoon in de droger ? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat dat niet goed was voor de doeken....

Onze handdoeken gaan altijd in de droger worden ze heerlijk zacht van. ( ik weiger me af te drogen met hard opgedroogde schuurlappen ) dus dan moeten MF doeken er ook wel lekker zacht van worden
 
Doeken gaan hier al een paar jaar in de droger, lage temperatuur, beschermen en kreukbeveiliging, meer knopjes zijn er niet:-b
Duurt wat langer, maar iedere keer superzacht.

Samenplakken van de vezels krijg je toch wel na verloop van tijd, ook als je ze niet in de droger doet.

Ik gebruik MF restorer altijd in het wasverzachtervak en wasmiddel in de wasbol, voor de vuil werk doekjes gebruik ik azijn in het wasverzachtervak.
 
Volvo480Turbo;310754 zei:
...en heb tennisballen in de droger gegooid. Doeken zijn veel zachter dan dat ik ze binnen laat drogen...

Ze worden er echt zachter van, zeker met tennisballen erbij ;) En ze blijven (tot nu toe) heel.
 
Even meeliften.

De laatste tijd merk ik dat m'n doeken geen water\vocht meer opnemen. Als ik S&W op de auto spuit dan veeg ik het heen en weer ipv dat het opneemt, drogen na 't wassen idem dito.
Dit is bij alle doeken, Monello, Poorboys, Delirium.

Reeds geprobeerd\gedaan:
Wasmachine gereinigd dmv vaatwastabletten
Wasmachine bakje schoongemaakt met APC en tevens bakje eruit gehaald en daarachter schoongemaakt met APC
Doeken nacht laten weken in oplossing van microrestore daarna uitwringen en in de wasmachine met alleen microrestore als wasmiddel
Doeken nacht laten weken in azijn oplossing (flinke scheut azijn)
Doeken nacht laten weken in biotex oplossing

De doeken zijn schoon en zacht maar de werking is minimaal, ben nu een beetje op met mogelijke oplossingen.

Als jullie de doeken weken in azijn, doe je dat dan puur?
 
Na het wassen in de droger? Of alleen aan de lijn laten drogen?

Weet niet of dit verschil maakt je kan het proberen.
 
Zowel kort als gewoon in de droger geprobeerd.
Ik zal ze eens ophangen, kijken of dat verschil maakt.
 
Ik gebruik een spraytje apc 1:10 en dan de pads wassen onder warm water.
Doeken heb ik nog niet moeten wassen, zijn nog nieuw.

Wat ik me nog afvraag als je tijdens het polijsten de pads wast wanneer zijn ze dan droog genoeg? Bij het uitzwieren op de dap zijn ze nogsteeds niet kurkdroog en je polijstmiddel mengt dan met het water etc. ze worden zwaarder dus meer kracht op het velcro (Ben nog een echte beginner zoals jullie merken) Of maakt het niet uit als de pads nog nat zijn van het wassen?

(Hoop dat het hier niet in de weg staat)
 
Nat wil je niet natuurlijk, kans op spetteren dan ook wat groter, maar een beetje klam/damp kan geen kwaad.

Er zijn ook genoeg mensen (waaronder ik) die op een schone/droge/nieuwe pad even 1 of 2 pufjes detailspray doen, om hem te "primen" (iets damp maken zodat het product er niet te snel in trekt, en iets beter aan het oppervlak blijft).
 
Nee niet puur in de azijn - is niet goed voor de vezels. Puur is azijn nogal agressief. Ik verdun de schoonmaak azijn azijn iets minder als dat de verpakking het aangeeft.
 
Kan men de pads ook reinigen met een scheut Dreft afwasmiddel, of is dat te sterk?

Gr,
Guy
 
Dit is mij afgewezen door de mannen van cc omdat het velcro dat op de pads zit daar los van zou kunnen raken.
 
Achteraf dom dat ik die restorer niet erbij besteld heb. Ik zag ook de Biotex voorbij komen. Is het een mogelijkheid om wat Biotex in een emmer te doen en vervolgens de pads een nachtje laten intrekken?