• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke merk is beter? Meguiar's of Mothers Wax?

lausbub

Detailing rookie
25 jan 2010
5
0
Hoi,

Ik wil spullen kopen maar zit te twijvelen om het merk: Meguiar's of Mother Wax.

Wie heeft er ervaring in deze merken?

gr Marcel
 
Welkom op ons forum Marcel. ;)

Mothers Wax is over het geheel gezien in kwaliteit net wat beter dan Meguiar's, maar is qua assortiment weer wat beperkter.

Aan welke producten zit je te denken?
 
Beiden zijn respectabele merken en hebben ze goede producten in hun assortiment. Hun quick detailers, klei kits, spray waxen, step 1 en step 2 producten zijn maar een paar voorbeelden van producten die over het algemeen erg goed bevonden worden.

Mothers Wax is meestal in NL wel iets voordeliger, terwijl ze vaak niet in kwaliteit onder doen (update: of gewoon beter zijn, zie Tim hierboven, was me net voor). Volgens mij liggen ze in de VS ook in dezelfde prijsklasse, maar is er hier gewoon een prijsverschil. Maar dat is een aanname, ik weet dat niet zeker!
 
stap 1-2-kleien enz.

maar het maakt dus niet uit welk merk je pakt.

kan 15 % korting krijgen op meguiar's,
 
Check vooral hoeveel klei je dan bij welk merk krijgt. Want volgens mij is de Meg dan nog steeds duurder als je voor een kleikit gaat..
 
jep de megs heeft veel minder klei!

de kleikit van mothers is uit de kunst! en erg strak geprijsd... echt een no-brainer in mijn ogen..

daarbij heeft mothers ook een complete kit, waar een hele hoop inzit, voor weinnig!
 
Meguiar's lekker laten liggen en voor Mothers gaan.
Goed en nog beter dan Meguiar's.
Ook goed geprijsd. Neem als voorbeeld alleen al de hier genoemde kleiset.
Meg's is gewoon te duur voor wat je krijgt.
 
Ik geloof niet dat het hier om de Detailer of Mirror Glaze gaat Maarten. Dat zijn twee lijnen die bedoeld zijn voor de professional of grootverbruiker. Marcel is een beginner en wil graag starten met detailing, dan moet je niet met de Detailer lijn of Mirror Glaze aan komen zetten, onnodig verwarrend. Bovendien, wie vergelijkt nu een consumentenlijn met professionele lijnen? Lijkt me appels met peren.

Voor de consumentenlijn haalt Meguiar's het toch echt niet bij de producten van Mothers. Chip Foose gebruikt het niet voor niets. ;)
 
lausbub zei:
stap 1-2-kleien enz.

maar het maakt dus niet uit welk merk je pakt.

kan 15 % korting krijgen op meguiar's,

Voor de stappen is Mothers een heel stuk beter dan Meguiar's. Makkelijker te verwerken, beter resultaat en duurzamer.

Op de klei is al eerder gereageerd en dat is inderdaad een no-brainer.
 
Tim zei:
Ik geloof niet dat het hier om de Detailer of Mirror Glaze gaat Maarten. Dat zijn twee lijnen die bedoeld zijn voor de professional of grootverbruiker. Marcel is een beginner en wil graag starten met detailing, dan moet je niet met de Detailer lijn of Mirror Glaze aan komen zetten, onnodig verwarrend. Bovendien, wie vergelijkt nu een consumentenlijn met professionele lijnen? Lijkt me appels met peren.

Voor de consumentenlijn haalt Meguiar's het toch echt niet bij de producten van Mothers. Chip Foose gebruikt het niet voor niets. ;)

Jah dat klopt, en hier krijgt hij een grote zak met geld voor. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ze werken bij Chip Foose ook veel met Armor All. Heb deze spullen zelf gebruikt en er zijn veel betere spullen op de markt. Beetje jammer dat je vind dat spullen gelijk goed zijn omdat Chip Foose ze gebruikt. Bij WCC werken ze weer veel met Megs en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zie nergens in de openingspost staan dat de TS de consumenten lijn bedoeld van Megs. Het klopt dat de consumenten lijn van Megs is bedoeld voor de beginnend detailer, maar de detailer lijn is ook voor een beginnend detailer een prima keuze. Een gallon Last touch samen met een potje klei( hoeft niet per se megs te zijn) is per liter veel goedkoper dan dat kleine flesje detailer spray die je bij een kit krijgt. De last touch kan je daarnaast ook nog na het wassen gebruiken of als quick detailer tussen de wasbeurten. Dan ben je zo door je gallon heen, zelfs als je alleen aan je eigen auto werkt Als je de Gallon deelt met een andere beginnend detailer is het helemaal goedkoop.
 
My 2 cents:

Ondanks dat ik veel met Meguiar's heb gewerkt en sommige producten nog steeds gebruik (pro lijn en detailer lijn), zou ik voor de consumenten lijn toch gaan voor Mothers, de stappen van Mothers verwerken makkelijker dan die van Meg's, en daarbij komt dat de kleikit van Mothers veel beter geprijsd is dan die van Meg's, simpelweg omdat er veel meer klei in zit en er ook nog een doek bij zit.

Ik ga er ook vanuit dat de TS de consumentenlijn bedoeld en niet meteen de pro kant op wil gaan. Niet iedereen wil/kan dat.
 
Als er hier iets op dit moment een 'beetje jammer' is, dan ben jij het wel. ]-0

Ik vind Chip Foose een vakman eerste klas en de resultaten mogen er ook zijn. Niets meer en niets minder.

Daarbij mag je er vanuit gaan dat wij hier uitvoerig alle producten gestest hebben en nog steeds testen. Bovendien kan je rustig af gaan op de gebruikerservaringen van anderen die ook Mothers met Meguiar's hebben mogen vergelijken.

Als het voor iemand nieuw is mag je er vanuit gaan dat het een beginner is, zeker als iemand het vervolgens heeft over Step 1 en 2.

Persoonlijk vind ik Last Touch wellicht goedkoop, maar uitblinken doet het niet. Voor velen is 8 liter spray (1:1) iets aan de hoge kant en als je er dan toch voor kiest, dan zou ik Poorboy's Spray & Wipe nemen, omdat dat ook 1:1 gemengd kan worden, maar een heel stuk veelzijdiger is dan Last Touch.

Geef iemand de kans om rustig te beginnen en begin niet meteen met gallons (3,8 liter verpakkingen dus) te gooien. Als iemand enthousiast is, dan groeit diegene daar vanzelf in mee.

Einde discussie en on-topc maar weer.
 
Als er een topic geopend word met de titel "Welk merk is beter ? Meguiar's of Mothers Wax ?" dan kan je natuurlijk weer zulke reply's en discussie's verwachten !! :D

Ik doe er niet meer aan mee :-"

Ik zou zeggen koop 1 van de 2 en kijk wat je er zelf van vind ,beide merken zijn top.
Er zijn altijd persoonlijke voorkeuren, daarom zeg ik koop 1 van de 2 en oordeel zelf !
 
in plaats van alles los te kopen, kan je ook een complete kit kopen..

laat mothers nu net een hele mooie hebben!!

klikje naar de CC shop