• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke shampoo raden jullie aan?

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
welke schampoo kunnen jullie aanraden die goed is prijs qualiteit en geen waxlaag aantast?
ik gebruik nu shampoo plus maar is bijna leeg.
wel lieft minimum 3,8 liter of 20 liter
 
Poorboy's Super Slick & Suds:
https://www.Carclean.com/product/Po..._Concentrated_Car_Wash_3780ml_PB-SS128_101021
 
Shampoo + is goede prijs/kwaliteit. Wil je liever eens iets anders proberen dan zou ik ook Super slick & suds zeggen.

Er is ook nog Hyperwash ,ook zeer zuining in gebruik.
 
Mits in de juiste verhouding gebruikt, tast geen enkele goede shampoo de waxlaag aan. Alleen bij een te hoge concentratie zal dit gebeuren. ;)
 
B.K. zei:
Shampoo + is goede prijs/kwaliteit. Wil je liever eens iets anders proberen dan zou ik ook Super slick & suds zeggen.

Er is ook nog Hyperwash ,ook zeer zuining in gebruik.
Alleen 60ml S+ en maar 30ml Super Slick per emmer dus dan is de SSS uiteindelijk goedkoper.
 
Elke wash tast je waxlaag aan als je teveel gebruikt. Zolang je de aangeveven hoeveelheid gebruikt is er niks aan de hand.
 
Patrick zei:
Hyperwash tast toch altijd beetje je wax laag aan of ben ik fout Adrie?

Je bent fout... zoals Dennis ook al zegt:

Elke wash tast je waxlaag aan als je teveel gebruikt. Zolang je de aangeveven hoeveelheid gebruikt is er niks aan de hand.

Dus: gebruik altijd de aanbevolen hoeveelheid! ;)

Maar hyperwash heeft een verdunning van 1:400 dus de kans je teveel pakt is vrij groot 8o
 
Hoi Meguiar's pro:

Ik gebruik zelf, naar volle tevredenheid, de:

Mother's Californian (klik op de naam)

Ik gebruik slechts 1 dopje per emmer water ( 8 - 9 liter ).
Dat is minder dan de aangegeven hoeveelheid. De shampoo is dan voldoende geconcentreerd. En tast op zeker de bestaande wax niet aan.

Prijsklasse is vergelijkbaar met de Suds. Ruikt lekker. Werkt fijn. Goedkoop. Doe je lekker lang mee.
 
Geen idee waar dat vandaan komt. Het enige dat de conditioners doen is extra glans geven, alleen dat maakt niks meer uit als je toch gaat polijsten.
 
Gebruik zelf de PB Super Slick & Suds heel tevreden van, vind het beter dan de nxt of gold van meguiar's en veel spaarzamer,^^
 
mijn vertegenwoordiger van meguiars zegt dat hyper wash ideaal is als voorbereiding als je toch gaat polijsten maar niet ideaal is om wekelijks auto's bij te houden,

heeft dodo juice groot verpakkingen?

ik denk dat ik ga kiezen uit de poorboys lijn

hebben jullie ervaring met poorboys citrus wash?
 
Ik moet nog steeds op zoek naar een maatbekertje waarmee je ml kan afmeten :|~*
Iemand enig idee waar dat te koop is? Welkoop ofzo?
 
Ik heb gewoon maar deze:

https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Pro_Blend_Maatglas_klein_PRO-309_101066

Werkt bij mij goed, alleen heb het idee dat ik nu veel meer shampoo verbruik dan voorheen :D
(en ik houdt me wel aan de maatstaven) :roll
 
Die moet toch op een fles?
Ik heb een grotere verpakking van gold class en daar gaat die zeker weten niet op passen.
Heb de kleinere fles ook nog wel.