• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke shampoo raden jullie aan?

Dibbuz zei:
Poorboy's Super Slick & Suds:
https://www.Carclean.com/product/Po..._Concentrated_Car_Wash_3780ml_PB-SS128_101021

Ik heb die ook maar ik vind hem niet erg schuimen, doe ik iets verkeerd?:s
 
Vul de emmer eens half, doe SS&S erbij en vul de emmer dan verder met water, het zal wel schuimen ;)

Overigens, bij erg geconcentreerde shampoos als SS&S of Born to be Mild is het belangrijk om wat turbulentie te creëren in de emmer om de shampoo goed op te lossen!
 
In principe heb je geen schuim nodig om een auto te kunnen wassen maar als je dit toch wilt doe ik het als volgt; Emmer vullen met water, shampoo erbij en vervolgens even met de HD reiniger in de emmer spuiten. Het schuim vliegt je om de oren! :D
 
Paultjuh zei:
Ik moet nog steeds op zoek naar een maatbekertje waarmee je ml kan afmeten :|~*
Iemand enig idee waar dat te koop is? Welkoop ofzo?

Kookwinkel, daar heb ik mijn maatbekertje ook vandaan.
 
hyper wash of poorboys wat raden jullie aan, is zowel voor autos klaar te zetten om te polijsten als om de wagens nieuwe en tweedehands wekelijks bij te houden
 
Hoewel je van Hyperwash minder nodig zal hebben zou ik toch voor de SS&S gaan ,shampoo is iets gladder ,zeker belangrijk als het voor wagens te onderhouden ook moet worden gebruikt.
Ik gebruik de Hyperwash enkel als Velgen & Foam shampoo.
 
Jeroen zei:
Uhm, ja daarom is die er ook in het groot én klein :-"

https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=961

Ja, maar dit staat er bij de openingspost al bij:
Voor mijn idee is de maatglas alleen geschikt voor hele vloeibare produkten zoals Wheel Brightener, Last Touch enz.enz. en niet echt voor shampoo (te dik).


Kookwinkel? Zijn daar speciale winkels voor?
Vanmiddag al bij blokker en de welkoop geweest, daar hebben ze alleen maar 2 liter maatbekers.

Haha dokter ziet me komen, waar heeft u die voor nodig?
 
meguiarspro zei:
hyper wash of poorboys wat raden jullie aan ...

Iedereen heeft zijn eigen smaak. Niet afgaan op andermans mening.

Een bekend detail goeroe zegt altijd:

"Find what you like and use it often"...

Ik zou zeggen: Koop een (groot) verpakking die allround is.
 
"probleem" hier is dat de NXT voor de TS niet geschikt is omdat deze te duur is voor grootverbruikers. De NXT is een prima shampoo overigens
 
Van het weekend heb ik voor het eerst de NXT shampoo gebruikt. In heb een emmer waar ik zo'n 10 liter water in doe. Nu staat in op het etiket van de NXT: 30 ml (of 4 dopjes) per 4 liter water. Nu had ik de (warme) kraan open staan in de emmer, maar meer dan 4 dopjes (zouden er dus eigenlijk een stuk of 10 moeten zijn) kreeg ik er echt niet in. Ik denk dat dan m'n hele keuken onder het schuim had gestaan...... :weetniet

Of deed ik iets verkeerd??? Het waste uiteindelijk wel goed..... Zie de show-off van mijn 307SW... $$)

- Paul
 
Hmm dat is ook wel een idee Patrick! Ik deed ook altijd eerst de shampoo in de emmer en vervolgens water erbij.... een betere schuimkraag is er niet :party: maar niet 100% prettig met werken...
 
ik vul de emmer gewoon half met heet water, dan shampoo erbij en dan met de tuinslang koud erbij tot de gewenste temperatuur bereikt is, en zorgt ook voor het schuim
 
Paultjuh zei:
Die moet toch op een fles?
Ik heb een grotere verpakking van gold class en daar gaat die zeker weten niet op passen.
Heb de kleinere fles ook nog wel.

Ik gebruik een grote injectiespuit (één van 60ml) om de hoeveelheid te gebruiken shampoo af te meten.
 
Heb ik ook zien liggen bij de welkoop, maar toen dacht ik bij mezelf, als ik de fles half leeg heb (of al eerder) krijg ik er niks meer in.