• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke shampoo raden jullie aan?

bartr123 zei:
een koekenbakker bent die niet weet waar hij over praat.

Hey hey Mwa is toevallig Koekenbakker en voel me beledigt om in 1 zin met die pipo vergeleken te worden :roll

B.t.w Ik maak al me koeken met roomboter ;) en das lekerrrr
 
Heren, gaarne weer back on-topic!
En hou de discussie netjes en laat iedereen in zijn waarde. :|~*

Voor wat betreft Meguiarspro: probeer je in te denken dat iemand telkens vragen stelt, je adviezen geeft en dat deze persoon weer een andere vraag stelt die haaks staat op de eerdere vraag. Vervolgens wordt daar weer advies opgegeven en hierna wordt er nooit meer vernomen wat de vraagsteller nu gedaan heeft met dat advies :weetniet
Je zal toch moeten toegeven dat dit na verloop van tijd frustrerend is voor de persoon die de adviezen geeft.

Tevens heeft het detailen van al dan niet exclusieve auto helemaal niets te maken met het feit of je kan detailen of niet. Ken genoeg voorbeelden van mensen die exclusieve auto´s detailen en er niets van kunnen en andersom. Het zegt dus helemaal niets. En nee ik ben niet jaloers op je.

Blijkt ook dat je met de opmerking over dat dit forum een stom forum is je geen vrienden gemaakt hebt, en uit de reacties blijkt dat je daar de enige in bent.

Na dit betoog: weer ON-TOPIC! anders sluiten we dit topic
 
meguiarspro zei:
mja kbegrijp dat jij jaloers bent dat jij zon hoeveelheid exclusieve wagens niet kunt detailen of ter beschikking krijgt om te detailen, puur jaloersheid noem ik dat

Ik weet dat dat dit soort opmerkingen niet nodig zijn ,ben het ook niet volledig eens met alle reacties van de anderen maar wat jij doet hoeft ook niet. We willen je graag helpen en het antwoord op je vraag is ook meermaals beantwoord.

Maar ik zal nog een keer een poging doen...

Het is niet makkelijk om een shampoo voor iemand anders te kiezen ,het is gewoon persoonlijk ,dus testen wat het beste voor jouw werkt is de boodschap.

Ik zou als ik jouw was gewoon terug een Gallon Shampoo + aankopen en dan een litertje Super Slick & Suds ,staat deze je aan dan kan je hierna alsnog een Gallon kopen.

Nu dat dit topic verder toch niet meer over shampoo gaat hoop ik dat er een slot op kan.
 
thanks stimpy68,

ik gebruik voor de antara de autobathe van wolfgang,voor de reat van de auto's de poorboys ss&s
sta wel open om straks meerdere shampoo's te gebruiken,welke dat worden weet ik zo niet maar dat zal tzt na het doorlezen van dit fijne forum wel snel duidelijk voor me worden.

bart
 
johan74 zei:
... ga ik eens de Poorboys Super Slicks & Suds waar ik ook wel goede dingen over lees.
Alleen lees ik dat deze niet streeploos is, wat bedoelt men hier eigenlijk mee?
Wil dit zeggen dat men deze altijd dan eens moet nalopen met een quik detailer?

Hier ben ik ook erg benieuwd naar omdat ook ik graag wil overstappen van de NXT shampoo op de S&S.

Gr. Arjan
 
Als je hem laat opdrogen is het niet streeploos.

Dus snel na spoelen en afdrogen dan is het wel streeploos.


Of het beter is dan een anders shampoo kan ik geen mening over geven, deze van poorboys is mijn eerste.
vorige ervaring was dreft :-"
 
denk dat ze met het strepen bedoelen de opgedroogde zeepresten,daarom was ik per paneel die ik daarna meteen afspoel
 
Hier niet de ervaring dat de S&S strepen achterlaat.
Misschien dat het aan de dosering of het water ligt?

Mijn shampoo ervaringen:
- Poorboys Slick & Suds : prettige shampoo voor de 'gewone'wasbeurt, dus bv voor een grondige polijst sesie. Schuimt goed, glijd goed
- Dodo Juice Born to be Mild: topshampoo, ruikt heerlijk, schuimt voldoende, glijdt beter dan de Slick & Suds.
- Meguiar's Hyperwash: die gebruik ik via een tuinsproeier met shampooreservoir op de tuinslang.
Vooral als extra pre-wash voor zeer ranzige auto's, verder is het echt een groot verbruikers shampoo, werkt goed, gemiddeld schuimend en gemiddeld glijden.
Ik heb hier ook nog Bilt-Hamber staan maar die heb ik nog niet gebruikt.

Voor grootverbruik en omdat je daarna de auto meestal toch een uitgebreide detaillingbeurt/polijstbeurt gaat geven, zou ik voor de Hyperwash gaan. Dit omdat deze prijstechnisch het meest interessant is.
Voor persoonlijk gebruik gaat mijn voorkeur naar de Dodo Born to be Mild :heart_eyes:
 
Op een zwarte auto is het altijd extra lastig en helemaal als die in de zon staat of het is warm. Daarom heb je ook ene quick detailer om de auto na te lopen.
 
Inderdaad mensen

De Born to be Mild van Dodo is echt een TOP shampoo! Heb nu 1x gebruikt voor mijn A3 maar is echt een verheerlijking. Ik heb de Gold Class van Meguiars gehad en heb naast de BtbM ook nog de SS&S en SS&W van Poorboys. Die laatste twee vind ik ook erg prettige shampoo's maar glijden zeker minder dan de Dodo shampoo!

Oftewel als ik een full detail ga doen, dan gebruik ik de SS&S van PB's! Als ik mijn eigen auto gewoon lekker ga wassen dan gebruik ik de BtbM!!

De SS&W gebruik ik nu voor de velgen! Dat extra wax laagje is net lekker als bescherming tegen het remstof! En als prettige toevoeging op de aanwezige wheel sealant!
 
Vandaag de Born to be Mild gebruikt. Kan nou niet zeggen dat ik veel verschil merk met de SSS van Poorboy's..........

Groet, Peter
 
Hier ook Born to be Mild! Ik heb die nu 2 keer gebruikt, echt super shampoo :)^

Voor de rest heb ik alleen nog maar ervaring met de Meg's Gold Class en de NXT, maar de BTBM steekt er met kop en schouders boven uit!
 
zeepresten zie je wat sneller als je teveel shampoo hebt gebruikt. Zeker als je auto wat groter is, droogt het dak al op als je net met de zijkanten bezig bent. Wat je dan kan doen is eerst het dak wassen en direct afspoelen, en daarna de rest. Wat je ook kan doen is het dak als laatst (jaja, ik weet dat je van boven naar beneden moet wassen in theorie, maar als je wagen redelijk schoon is kan dit prima)
 
Tja fijne C.C. forumleden;

Ik denk dat het niet zoveel zin meer heeft om dit topic te voeden.
Meguiar's Pro is kennelijk zelf niet meer zo ge-interesseerd. Zou kunnen dat ie wat "bozig" is. Mocht je nog meelezen Meguiar's ..........

Blijven lachen :heart_eyes: