• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke shampoo raden jullie aan?

Ik heb zelf de Dodo nog niet, maar gebruik de Pinnacle Bodywork shampoo.
Ben ik ERG tevreden over, schuimt super goed, reinigt prima en geeft een glad, glanzend resultaat.
En... heel weinig van nodig: 20cc op een emmer van 8 ltr water.

Hiervoor heb ik de Gold Class van Meguiars gebruikt, en de California Gold van Mothers. De Pinnacle bevalt toch weer net wat beter.



(Pinnacle was hiernog niet voorbij gekomen, geloof ik...)



meuh
 
Peter Jansen zei:
Niks van aantrekken. Een goede discussie over de verschillende ervaringen met shampoo's is ook wat waard !!

Groet, Peter

kijk! dat zijn de stellingen! ik volg tip topic met aandacht..

heb trouwens de autoglym shampoo besteld.. gewoon om eens wat anders te nemen dan de vorige in dit topic:weetniet
 
Een goede shampoo kiezen blijft persoonlijk. Zelf heb ik de Meguiars #62 Carwash Shampoo & Conditioner 1 Gallon/3.78 Liter. En... uiteindelijk ook niet duur. Ongeveer 65 ml per emmer wat neerkomt op 50 eurocent per wasbeurt.
 
Het opdrogen van de shampoo kan ook deels liggen aan de hardheid van het water. Hier bij ons in de regio is het kalk gehalte hoog. Wel af en toe balen met een zwarte audi. En wat shampoo 's betreft bij iedere bestelling van je grote batch gewoon een kleine flesje andere spul mee bestellen. GEWOON PROBEREN ! (ervaring opdoen) Zo zijn de meeste begonnen. (denk ik):ja
 
Ik vind de Wolfgang Bathe en Born to be Mild echte toppers.
 
Tja, ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met alle merken, maar ..........
Mother's voldoet dus prima.

Born to be Mild heb ik zo'n klein flesje van gekregen bij een eerdere bestelling. En die is inderdaad HEEL ERG FIJN om mee te werken.

Vooral nu mij auto helemaal klaar is. 3 lagen sealant en 3 lagen wax.
Heel erg fijne shampoo om gladde oppervlakken mee te doen.

Ik LEG de microvezelhandschoen gewoon op het dak en geef geen enkele vorm van druk. Gewoon een beetje op en neer halen, zonder mijn hand in de handschoen te steken. De handschoen lijkt bijna uit zichzelf te gaan wassen. Loopt echt enorm soepel en zacht over de lak heen. Vuil is echt direct weg.

Wat ik nog moeilijk blijf vinden bij de Dodo is het juist doseren. Het lijkt soms of 5 druppels al genoeg is voor een volle emmer water. Wat dat betreft merk ik eigenlijk nu pas, na 6 maanden van detaillen, dat ik dit soort zaken onder de knie begin te krijgen.

Aaien in plaats van boenen. Lichtjes wrijven in plaats van schrobben. Minder product gebruiken in plaats van meer. In verschillende richtingen werken in plaats van op en neer schuren .................

Detaillen moet je echt leren........... Daarom is het ook zo leuk.
 
Hier ging technisch iets mis ............. Zie m'n eigen bericht terug ????

Aahheeuumm .......... Ik gebruikte quote ipv BEWERK 8o
 
Voor mij blijft de BtbM een super shampoo, gebruik voor de auto's die ik voor anderen doen nog even de Gold Class Shampoo gebruiken, als deze op is, dan kopen we een gallon Shampoo +.

Gisteren kwam de goede man met zijn Camaro SS even langs, en gelijk een flesje BtbM aangesmeerd, moet ik nu alleen voor mezelf een nieuwe kopen :D
 
Voor mij maar 1 shampoo

Dodo Juice Born to be Mild.

Gezien de geringe hoeveelheid die je nodig hebt doe je heel lang met een fles. En de kwaliteit is voor mij onovertroffen.

Voor (vuile) klantenauto's staat er nog een restje NXT, zal worden vervangen door Gold Glass.

Maar voor de eigen wagen, BTBM.
 
Hoe zou het met de topicstarter zijn?
Heeft vast en zeker zo'n goede shampoo gevonden dat ie 10 BMW'S per dag detaild:D