• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke shampoo raden jullie aan?

Ondanks dat het topic wel een beetje -ehm- 'een eigen koers is gaan varen', ben ik eerlijk gezegd toch wel geinteresseerd in een reactie van de TS.
Ik ben wel bang dat we daar tot Sint Juttemis op kunnen wachten, maar ach, beste Meguiarspro, als je dit leest, geef dan even een korte reactie en laat ff weten wat nou uiteindelijk je keuze is geworden.

Om ook maar even off-topic te gaan: het topic is wel leuk als je zelf ook eens op zoek bent naar een nieuwe shampoo. Zelf ben ik nog best tevreden met de Meg's NXT. De SmartCarWash had ik iets meer van verwacht, maar waarschijnlijk heb ik gewoon te weinig gebruikt. Ik denk dat bij een volgende bestelling maar eens wat Dodo BTBM meegenomen gaat worden.
 
ik ben overgeschakeld van shampoo plus naar de poorboys shampoo, gebruik nu al ruime tijd poorboys shampoo en zou nie meer willen overschakelen naar meguiars, ik heb ook nog de mothers shampoo staan en autoglym shampoo
 
Ik heb ook nog een vraagje over shampoos.

Ik gebruik nu nog nano tech van turtle wax, gewoon omdat het op moest maar voor mijn gevoel is die toch best agressief. Het lag niet aan de verdunning, aangezien ik al op de helft van de aanbevolen hoeveelheid zat.

Nu zat ik te twijfelen tussen de Dodo Juice Born to be Mild en de PBW SS&S, tenslotte bestaat er ook nog een andere SS&S variant met wax erin.

Welke raden jullie aan/af?
 
Zowel de PB shampoo als de BTBM van dod zijn uitstekende shampoos :)^
Ik zou voor de BTBM gaan :heart_eyes: (heb ik dus)
 
Nee, ik verwacht er eerlijk gezegd geen problemen mee maar het volgende ben ik benieuwd naar...

Eerder heb ik de CG 50/50 gebruikt, tot volle tevredenheid, maar toen had ik de BTBM nog niet in mijn bezit...

Vroeg me eigenlijk af of er mensen waren die 50/50 als wax hebben en de auto wassen met BTBM en hoe die ervaringen zijn ;)

Zelf twijfel ik nog erg over de aanschaf van een mooie wax, Tim en Dennis hebben mij beiden redelijk nieuwsgierig gemaakt naar de Fuzion :cool: maar ik las in een duurtest dat de Fuzion mindere beadingdruppels had dan de SuperNaturel van DJ en dat maakt me weer aan het twijfelen... :|
 
Tot nu toe steeds PB's Slick & Suds gebruikt.
Heb hiervan nog een volle fles staan maar heb me nu ook eens de Meg's NXT Car Wash aangeschaft, kwestie van tussendoor eens te kunnen/willen veranderen. :grinning:
 
Heb sinds een week of 3 PB shampoo en vind het geweldig spul.
Ruikt leker, schuimt goed en zelfs de vele muggenlijken gingen er goed mee af.

Alleen voor de lucht was ik de auto's al wat vaker.
 
Even deze topic naar boven brengen, misschien niet on topic:schaam .

Voor de duidelijkheid, stel 2 maanden geleden een complete detail gedaan op mijn auto en nu ga ik de auto wassen. Kan ik direct na drogen een nieuwe wax laag op de de lak brengen? Of moet ik de oude wax laag eerst d'r af halen met een cleaner?
 
Ik zou na 2 maanden sowieso de lak eerst reinigen vooraleer weer een waxlaag aan te brengen.
Wax hecht zich altijd beter op zuivere lak. ;)
 
Leonneke zei:
Jazeker, maar 'de oude waxlaag verwijderen met een cleaner' .... Da's het reinigen van de lak ....

Ik had het ook zo begrepen. Heb enkel in andere woorden, nl. reinigen van de lak, geantwoord dat dit de beste manier is vooraleer, en na 2 maanden, een nieuwe waxlaag aan te brengen.