• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke shampoo raden jullie aan?

Kan iemand me zeggen hoeveel nxt shampoo je gebruikt op 10Liter water?

Vind 75ml zoals aangegeven toch héél veel :confused:
 
Ik heb als tip bij aanschaf (bij een concurrent) meegekregen om een dopje per 10 liter te gebruiken. 75 ml is veel te veel.
Ligt trouwens ook aan de hardhed van het water. Ik gebruik nu overigens bijna 2 dopjes.
 
Ik gebruik voorlopig de Brilliant Wash van Kenotek, en ben daar redelijk tevreden over. Maarje ik kom dan ook van Valma Wash and Shine :D
Maar als deze bus leeg is twijfel ik tussen NXT en Mothers California Gold Car Wash. Zou eerder kiezen voor de tweede, is net iets goedkoper en shampoo wordt hier nogal wat van verbruikt (2 auto's).
Ik veronderstel dat beide shampoos goed in staat zijn om zware vervuiling veilig te verwijderen.

/edit : denk er nu nog maar aan, laatst de auto gewassen, maar ik was vergeten te ruiten te kuisen met een glascleaner, en bij gebruik van de ruitenwissers lieten die een waas na op de voorruit, wat best wel vervelend was. Is dat ook zo met bovengenoemde shampoos ?
 
Nu dit topic toch weer nieuw leven is ingeblazen....

Ondanks dat de meest van mijn Valma/Turtle spullen de laatste jaren in de vuilnisbak zijn beland, gebruik en bestel ik nog regelmatig Valma Excalibur Car Wash. Ik weet niet of de "normale" Poorboys shampoo enigzins vergelijkbaar is met die met wax, maar ik vind de Valma schampoo beter dan Super Slick and Wax van Poorboys. De valma lijkt beter te reinigen en het lijkt wel alsof er glijmiddel inzit (heb het idee dat dit wat meer tegen Swirls beschermt).

Ik heb alleen geen idee of de Valma Excalibur echt goedkoop is. Een fles is niet zo duur, maar het is niet geconcentreerd: je hebt per emmer een dop nodig. Maar ik vind het een geweldige schampoo!

(Turtle Wax Platinum Car Wash is volgens mij overigens hetzelfde spul).