• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke water magnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Enige tijd terug een "Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel" gekocht . Deze deed niet wat hij moet doen en droogde erg slecht. Naderhand op aanraden van Mequairs een nieuwe gekocht (omdat deze volgens hun de beste was die er te krijgen zijn)
En wederom doet het ( zoals zoveel producten van Mequairs) niet wat hij moet doen. Dus veel geld uitgegeven en geen goed resultaat....
De vraag is dan ook wat is jullie ervaring met andere merken droogdoeken ( want heb van deze gele lappen oude poetslappen gemaakt)
 
Deze gebruik ik naar volle tervredenheid. https://www.Carclean.com/product/Monello/Senza_Acqua_Drying_Towel_70x80cm_MSA0101_102091

Veel mensen zijn ook erg te spreken over deze : https://www.Carclean.com/product/CSF/Delirium_Orange_Drying_Towel_60x90cm_DC_1_101684
 
+1 voor de Senza, heerlijk dikke doek. Geen betere prijs/kwaliteits product te vinden in de shop onder de droogdoeken.
 
Ik heb zelf ook de Senza Acqua en ook mijn Volvo (flinke lap staal) kreeg ik er in een keer mee gedroogd. Dus wat mij betreft een aanrader, nu moet ik wel zeggen dat ik geen andere droogdoeken heb :-b
 
wij van WC eend............

Ik heb meerdere doeken ook de Senza maar ik geef de voorkeur aan de delirium. Deze werkt prettiger voor mij doordat deze minder stroef gaat dan de Senza. Het resultaat is bij beide goed maar ik pak toch vaker de delirium uit te bak.

Maar inderdaad boven genoemde suggesties zul je geen spijt van krijgen.
 
Oke...Thanks allemaal
Heb de Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm besteld
En...... Heb de gele lappen van Meguairs alvast gebruikt om het vet uit de frituurpan te filteren :-b

Is het toch nog ergens goed voor...:D
 
Ik gebruik de Waffle Weave van Poorboy's (klik) en die is fantastich. Ik vind deze persoonlijk fijner/beter drogen dan die hele dikke doeken, die nemen bij mij op de een of andere manier nooit echt water op en laten veel strepen achter.
 
jjonkie;320943 zei:
wij van WC eend............
Dus ik moet liegen omdat ik die doek gewoon beter vind?

Heb een Delirum, 2 watermagnets, een Supernatural Drying Towel en 2 Carrand Drying Towels thuis.

De Senza is in het begin iets stroever inderdaad doordat de vezel vaker is gespleten en pakt dus meer.
Deze doek blijft langer zacht dan de Delerium en neemt ook meer water op door de betere vezel.
Na een paar keer wassen is deze niet meer/minder stroef dan een Delirium.

Zie ook:
https://forum.Carclean.com/threads/...s-csf-delirium-versus-uber-drying-towel.9297/
 
Ideaal ding die Senza!
Moest ik hem de eerste keer, (ongewassen of 1x gewassen, weet ik niet meer) nog uitwringen, nu helemaal niet meer, neemt veel op en geen strepen.
Zelf was ik de detaildoeken gelijk die avond en alleen met Restore/40gr.
 
wel goed advies van Meguiar, je bent niet tevreden over en produkt........dan koop je gewoon een nieuwe . :D
 
Klopt .... En deze Jan joker trapt er in... Stom van me, het marketingverhaal van meguair's is dus beter dan hun produkt
 
Waarschijnlijk is het topic hier niet voor bedoeld en zonder kwade gezichten te krijgen wil ik toch mijn mening weergeven over het "wij van wc eend.."-gehalte. Ondanks dat de producten van Monello prima producten zijn die niet onder doen voor die van andere merken of al dan niet beter zijn, ben ik niet de enige die het opvalt dat er vrij snel Monello geadviseerd word op vragen als; "Welk ... is de beste?". Hiermee wil ik niet zeggen Dibbuz dat je moet liegen of je mening moet bijstellen of maar iets anders moet adviseren.

Dibbuz zei:
+1 voor de Senza, heerlijk dikke doek. Geen betere prijs/kwaliteits product te vinden in de shop onder de droogdoeken.

Uit bovenstaande quote blijkt dat dit niet het weergeven van je mening is maar je hiermee iets stelt dat je geen ruimte tot nuanceren/ventileren geeft. Waarschijnlijk vind jij het de beste prijs/kwaliteit verhouding en dat mag. Of het echt zo is? Dat is dus het "wij van wc eend.."-gehalte.

Dibbuz zei:
Dus ik moet liegen omdat ik die doek gewoon beter vind?

Heb een Delirum, 2 watermagnets, een Supernatural Drying Towel en 2 Carrand Drying Towels thuis.

De Senza is in het begin iets stroever inderdaad doordat de vezel vaker is gespleten en pakt dus meer.
Deze doek blijft langer zacht dan de Delirium en neemt ook meer water op door de betere vezel.
Na een paar keer wassen is deze niet meer/minder stroef dan een Delirium.

Zie ook:
https://forum.Carclean.com/cc_pos...s-Uber-Drying-Towel.aspx

Dat een doek meer water opneemt betekent niet dat die per se beter is. Deze test had ik al eens gelezen, nu nogmaals doorgenomen maar volgens mij is er alleen maar gemeten hoe zwaar de verschillende doeken zijn en hoeveel water ze kunnen opnemen. Zoals RogierV12 ook opmerkt zou het bijvoorbeeld mooier zijn om een filmpje te maken hoe de doeken zich gedragen als ze over een nat paneel worden getrokken.
Nogmaals, naar volle tevredenheid gebruik ik diverse producten van Monello, absoluut niets mis mee. Maar je kunt je afvragen of je bij een dergelijk topic een antwoord plaatst dat Monello adviseerd.
 
Voor mij is de Senza ook de beste/prijs kwaliteitsverhouding. Alles wat ik hier op het forum zeg is mijn mening en niet die van Carclean.com.

De doek is naar mijn mening zachter, blijft langer zachter na vaak wassen, neemt meer water op, is mooier afgewerkt en een paar kwartjes goedkoper dan de Delirium.
En verder komen er, wederom naar mijn mening, geen doeken meer in de buurt.
De Dodo doeken pluizen gewoon teveel al valt het met mijn Supernatural doek wel mee , het is een veel gehoorde klacht.
De waffle doeken zijn ook prima maar minder zacht en halen zandkorrels minder van het oppervlak af.

Natuurlijk zegt wateropname niet alles maar het helpt wel mee met het totaalplaatje.
En ik blijf gewoon Monello adviseren als ik vind dat het beste past bij de vraag van de TS en als iemand dat een WC Eend advies vind dan is dat jammer daar kan ik niks aan doen.
Als ik daarom niet meer mag adviseren kan ik beter stoppen op dit forum.

Mocht iemand daar niet mee eens zijn dan mag daar uiteraard over gediscussieerd worden (daar is een forum tenslotte voor) maar wel met onderbouwing waarom.
 
Dank voor je reactie Dibbuz. Van mij mag jij je reactie/adviezen geven, maar wel goed om te weten dat het je mening betreft. Het is niet ondenkbaar dat anderen dit als waarheid aanzien, maar dit ligt ook aan de interpretatie van de ander. Dat betekent niet dat je geen rekening hoeft te houden met hoe een ander het kan opvatten. Daarbij zeg ik niet dat je geen Monello mag adviseren als dit volgens jou het beste product zou zijn. Het valt alleen op dat Monello heel vaak het beste lijkt te zijn volgens jou.
 
Ik snap het "probleem", dat hebben Johan en ik in de showroom ook.
Je adviseert gewoon vaak Monello, zeker microvezelproducten. Qua polijstmiddel is het vaak ook de betere keuze.
Maar ik kan altijd uitleggen waarom ik iets adviseer.

Maar er komt genoeg Poorboy's, Dodo en Mother's voorbij. Meguiar's wat minder omdat de prijs/kwaliteitsverhouding helaas wat anders ligt.
Ik kan niet met een eerlijk gevoel 3 Supreme Shine voor 27 euro adviseren als ik 3 Verde's heb voor 13.
 
Als ik dit soort topics zie dan denk ik ( en vele met mij denk ik ) al "waar blijven de modjes ? en ja hoor... bingo!

Ik ben het dan ook volledig eens met ibizasigno. Er is meer op de wereld dan Monello. Het wordt hier altijd verkondigd als het beste van beste. Zie ook je reactie op de vraag van TS.

Wiens brood met eet wiens woord men spreekt is dan een gedachte die dan bij mij opkomt.

Daarbij moet ook zeggen dat ik over het algemeen helemaal niet zo enthousiast ben over de producten van Monello. Het maakt de veelal hoge verwachtingen niet waar. Wellicht gehypte en valt het daarom tegen of ze zijn gewoon minder dan de alternatieven die er zijn ?

Laat ik 2 voorbeelden geven:

De washmitt van Monello, vindt ik minder fijn werken dan de Meguairs washmitt. Als eerste blijft erin de monello meer kleine deeltjes plakken of hangen waar ik die bij de Megs mitt makkelijk eruit spoel in de emmer. De binnen rand liet al na een paar keer gebruiken los. Dus dat is qua duurzaamheid geen goed teken. Mijn Megs mitt is al heel oud en is nog in perfect staat en lekker zacht. Ik heb de monello mitt dus inmiddels gedegradeerd tot velgen mitt.

Is het een slecht product? Nee, maar er zijn beter. Is dat erg? Nee.

Datzelfde geldt wat mij betreft voor de shampoo van Monello, Lavare.

Ik heb het meerdere keren een kans gegeven maar inmiddels heb ik het opgegeven. Recentelijk kon ik mijn favoriet even niet vinden en toch maar de Lavare gepakt. Na het wassen van 1/10e van de auto het sopje door de put gegooid en mijn Poorboys Slick and Suds opgezocht. Wat een verademing is dat. Samen met Dodo born to be mild mijn favoriet.

Waarom Lavare mij niet bevalt komt doordat het minder glijd, minder goed schoonmaakt ( strepen opgedroogd vies water blijven zitten en zie ze weer verschijnen ). Tevens als je de shampoo niet direct afspoelt krijg je gekleurde streepjes op je lak. Dit lijkt op een regenboog en zie je ook als je aan het bellen blazen bent. Zeker op donkere wagens is Lavare niet handig in mijn optiek.

Tevens werkt de doseerpomp niet goed en geeft dus geen 2 ml per keer zoals aangegeven. Daarom dosseer ik dus met een klein maat bekertje of spuitje voor de juiste dosering.

Slechte shampoo ? Nee maar zeker geen topper en het kan niet tippen aan PB Slicks en Suds of Dodo Born to be mild of.... of... vul maar in

Om aan te geven: Monello is ondanks het geen men hier graag doet geloven niet altijd het beste. Het zijn zeker goede producten waarvan het een beter als het andere en dat is bij ieder merk zo.

Dus zoek gewoon lekker uit wat voor jou goed werkt en gebruik het met plezier. Voor mij is dat in ieder geval niet bovenstaande producten....

just my 2 cents
 
Natuurlijk is er meer dan Monello en als jij bepaalde producten niet lekker vind werken dan mag je dat ook gerust zeggen als je dat maar onderbouwd.

We hebben al heel wat mitts terug gehad van Meguiar's dus ook die zijn niet alles. Ook die van Mother's (wol) dus het is ook niet zo dat daar nooit mee wat is.
Er zullen altijd gevallen zijn waar wat stuk gaat. Al dat soort producten worden in China gemaakt voor de laagste kosten. Ook al is er verschil tussen de ene fabrikant en de andere (geloof me we hebben echt wat troep binnen gekregen) maar het is natuurlijk niet dubbelgestikt en gecontroleerd.
Dan is je mitt ineens niet meer onder de 20 euro.

Wat betreft de shampoo, het is lastig om exact een pompje van 2ml te vinden. Fabrikant claimt 2 ml maar het hangt enorm af van de viscositeit.
Het is een handig hulpmiddel maar niet zaligmakend, zelf maak ik gebruik van een hoestdrankdopje.
Als het pompje stuk gaat levert Carclean.com gewoon een nieuwe. Gebeurt dat te vaak dan zoeken we een andere leverancier.
Zulke dingen komen bij elk merk voor, laatst nog met James van Auto Finesse over gehad. Je wilt niet weten wat er daar allemaal mis is gegaan.
Wij denken soms dat we de enige zijn, nou echt niet :) Denk bijvoorbeeld aan Swissvax, daar is een hele tijd de deksel knudde geweest. Die gingen nauwelijks op de potten waardoor ze gingen scheuren.

Eens met wat je zegt over gebruiken wat je lekker vind werken maar dat neemt niet weg dat ik gewoon mijn advies mag geven over een product en als dat een Monello product is dan is dat maar zo.
Uiteraard mag je zelf ook je mening geven wat jij goed vind werken en waarom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.