• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke water magnet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nicknameless, ik had het niet beter kunnen verwoorden:)^
 
nicknameless;321064 zei:
Heb ik geen problemen mee, dat is jullie goed recht (en plicht) om een nieuw product intensief te testen naar eigen wensen samen te stellen, maar het stuit mij tegen de borst (en misschien nog een handje forumleden) dat er op voorhand al wordt gezegd dat een nieuw Monello product beter is dan een ander willekeurig vergelijkbaar product. Met name Dennis heeft er een handje van, hakken in het zand, tot op het bot in de verdediging schieten...
Ik zal nooit beweren dat Monello altijd beter is dan elk ander willekeurig product. Als Dennis dat wel in bepaalde gevallen doet, dan is dat alleen om dat dat naar zijn mening ook echt zo is. Dennis is oprecht en een detailer in hart en nieren. Zijn passie voor detailing gaat verder dan menig lid hier en wij zijn blij dat wij hem in ons team mogen hebben.

Mijn grootste kritiek richting Dennis is dat hij soms juist niet commerciëel genoeg is en dat is eigenlijk een compliment voor hem. Ik voel me plaatsvervangend beledigd als Dennis keer op keer hierop aangevallen wordt. Veel onterechter kan het niet, vind ik!

Dennis baalt er vaak van dat zijn oprechte enthousiasme verward wordt met commerciële lulpraat. Op het moment zelf realiseert hij zich niet dat zijn oprechte mening en enthousiasme door kritische lezers anders opgevat wordt. Maar sommige mensen zoeken ook echt achter alles wat. Ik vind dat zo vermoeiend.

nicknameless;321064 zei:
Volgens mij is het aan de consument om te bepalen of een product wel of niet goed is en niet een verkopende partij? En tuurlijk, iedere producent, leverancier, verkoper vindt zijn/haar producten het neusje van de zalm.
Anders kunnen de waarderingen ook weg? Want blijkbaar zijn worden complimenten gewaardeerd en kritiek dus niet?
De consument mag dat natuurlijk óók. Maar dat neemt niet weg dat wij dat ook mogen en ook moeten bepalen. Als wij dat niet zouden doen, hoe moeten wij een klant dan adviseren? Wij kunnen en mogen dus prima bepalen of wij een product goed of beter vinden. Wij willen ook écht dat een klant bij ons de deur uit gaat met de beste producten. De producten die het best bij deze klant passen. Wij zijn uit op een lange termijn relatie met de klant.

Wij houden van ons vak en we willen niets liever dat een klant met de juiste producten aan de slag kan gaan. Het bepalen van kwaliteit en de voorkeur geven aan bepaalde producten is daar onlosmakelijk mee verbonden. Zolang wij geen eigen mening hebben, kunnen wij klanten onmogelijk adviseren.

Wat moeten we antwoorden als een klant vraagt: die Senza Acqua, is dat een goed product?

"Nou meneer, wij mogen daar als verkopende partij geen mening over geven. Want het is aan de klant of een product goed is of niet. Kijkt u maar even op ons forum en beslist u zelf maar welke doek u zou willen aanschaffen."

Je haalt bovendien discussies door elkaar, ik vind het helemaal geen probleem dat iemand bepaalde producten niet fijn vindt en een andere voorkeur heeft dan wij zelf hebben. Die mening respecteren we, maar diezelfde mensen respecteren de mening en het eerlijke advies van Dennis (of onze andere medewerkers) wellicht minder dan dat wij hun mening respecteren. Is het je opgevallen als iemand de mening van ons advies niet deelt, dat de WC-Eend uit de kast wordt gehaald of er getwijfeld wordt over onze onafhankelijkheid of oprechtheid? Het is ook zo makkelijk om te doen; iemand vindt dat wij ongelijk hebben, want hij/zij heeft zelf een andere persoonlijke voorkeur dús ligt het aan ons advies en dús zijn wij niet onafhankelijk en dús promoten wij kosten wat het kost onze voorkeur.

In onze webshop zijn de productwaarderingen een van onze belangrijke peilers. Nog nooit hebben wij een waardering daar verwijderd of gecensureerd. Dus dat alleen complimenten worden gewaardeerd raakt kant noch wal en past bovendien helemaal niet in deze discussie. Van kritische productreview proberen wij te leren. Maar zoals de Lavare in dit topic wordt 'afgekraakt' en waar BTBM wordt opgehemeld, daar moeten we een beetje om lachen. Als je een beetje doordenkt als lezer, dan kun je begrijpen waarom. De voorzet is door iemand al gegeven zag ik.

Voor wat betreft kritiek op onze bedrijfsvoering, dat krijgen wij ook uiteraard, daar luisteren we dan naar en proberen we lering uit te trekken. Vinden we de kritiek altijd onterecht? Nee, er zit echt wel kritiek tussen waar we wat mee kunnen. Maar zoveel mensen zoveel meningen. Je kunt niet iedereen tevreden stellen. Toch denk ik dat wij een klanttevredenheid hebben van 99% of meer.

nicknameless;321064 zei:
Ik, en vele anderen hebben uit de praktijk ervaren dat de WM van mindere kwaliteit is dan menig andere doek. En daar komt het dus weer, een nieuw Monello product is op voorhand blijkbaar al beter dan een ander vergelijkbaar of gelijkwaardig product.
Nee hoor, op voorhand is Monello helemaal niet beter. Maar Monello producten worden wel door ons verzonnen met het doel om beter te zijn. Want anders hoeven we het product ook niet te maken. Naar onze wensen en naar onze ervaring formuleren wij producten die in de Monello reeks passen. Ze passen bij onze kennis en expertise en onze inmiddels jarenlange ervaring in onze branche. In de meeste gevallen lukt het dan ook om een product te laten ontwikkelen zoals wij voor ogen hadden. En als dat gelukt is, dan staan wij ook 100% achter dat product. Met als logisch gevolg dat naar onze eerlijke mening zo'n product meestal ook de beste keuze is voor de klant.

Wel kunnen wij op voorhand met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bepalen of een product beter gaat worden. De Vetro Bianco versus de huidige Mint Merkin was echt een no-brainer. Het verschil is zo groot dat wij dat op voorhand konden mededelen. Maar daarzijn talloze tests aan vooraf gegaan, voor wij onze conclusie hadden gevormd. Is het ook de beste glasdoek op de markt? Geen idee, wij kennen niet alle doeken. Dus is de Vetro de beste ter wereld? Misschien wel, maar misschien niet. Ik weet het niet.

Als iemand daarover twijfelt, prima, maar besef je dat je ook onterecht en onnodig of overdreven sceptisch kunt zijn.

nicknameless;321064 zei:
Dat komt door het enthousiaste van de verkopende partij. Niets mis mee overigens, ware niet dat het (door veel forumleden) ook flink gehypt wordt. Mooi voorbeeldje zijn de demin pads. Dennis heeft ze gereviewd, is er helemaal lyrisch over. En nu? Nu hoor en zie je er bijna niets meer over. Sporadisch lees je nog dat iemand ze gebruikt.
Denim pads zijn denk ik niet gehypt. Ik vind dit ook een ontzettend slecht voorbeeld. Want de denimpads zijn, ook naar mijn mening, een ontzettend goede uitvinding en past in het rijtje van écht innovatieve producten. Er is niets dat het gemak en resultaat van denimpads kan evenaren. Deze pads zijn uniek door hun eenvoud.

Zelfs als een product een hype is, dan kan dat een knap staaltje marketing zijn en daar is uberhaupt niets mis mee.

Dennis, Johan en ik zijn nog steeds ontzettend enthousiast over de Denimpads, het is een geweldige uitvinding. Alleen niet geschikt voor de beginnende detailer. Neemt niet weg dat onze Golf R er binnenkort mee behandeld wordt en mijn nieuwe auto ook.

nicknameless;321064 zei:
Dat is het lastige van het ondernemersschap. Soms deel je uit, soms moet je incasseren. Neem je verlies, kin omhoog, borst vooruit en kijken wat de toekomst brengt, er is altijd ruimte voor verbetering.
Gewoon doen waar je goed in bent. :)^
Ik ben inmiddels 18 jaar ondernemer, ik heb een hoop geïncasseerd en dat trek ik prima hoor. Maar ik ben zoals ik ben en als ik het ergens niet mee eens ben, dan zeg ik dat ook gewoon. Na de incassatie geef ik mijn mening en mijn weerwoord. Ik probeer te motiveren waarom ik iets vind, net zoals ik dat nu doe.

In dit geval is er helemaal geen verlies, ik blijf erbij dat ik het voornamelijk gezeur vind. Ik sta voor mijn werknemers en verdedig ze waar nodig.

Incasseren we nooit een verlies? Natuurlijk wel, daar trekken we ook lering uit. Ik ben niet gek. Ik snap dat je met open vizier moet ondernemen om succesvol te kunnen blijven.

Er is altijd ruimte voor verbetering, dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat staat ook los van deze discussie. In deze discussie vond ik vooral dat er gesuggereerd werd dat we de Monello producten bijna aansmeren, omdat het Monello producten zijn.

Wij smeren niets aan, wij adviseren oprecht. Met aansmeren bouw je geen bedrijf, goodwill en toekomst op.

Vanmiddag moest de Golf R hier razendsnel gewassen worden, omdat hij naar de dealer moet. Wij hebben keuze uit ALLE producten uit ons assortiment, meeste producten hebben wij ook als demoproduct staan. Niemand was bij deze wasbeurt aanwezig, behalve Dennis, Johan en ik. Zelf hebben wij gekozen voor Lavare, een Monello wash Mitt, een Dodo Wash Mitt, CarPro Reload en de Senza Acqua. Waarom? Omdat wij ook voor eigen gebruik daar de voorkeur aan geven. Zo simpel kan het gewoon zijn.

En mijn advies voor de topicstarter, want daar gaat het om. Je zoekt de beste droogdoek in ons assortiment? Ik vind dat dat de Senza Acqua is, punt!
 
Misschien is er een (terechte of onterechte) reden voor het WC-eend verhaal: nieuwe detailers weten vaak niet wat de relatie is tussen Carclean en Monello omdat het verschillende namen zijn. Ik hoor nooit iemand klagen dat de mensen van Meguiars, de producten van Meguiars het beste vinden. In dat geval is door de naam wel 100% duidelijk dat je daar met het WC-eend verhaal te maken hebt, waardoor het misschien minder snel stoort.

Zoals Tim ook al aangeeft: ik ken Dennis/Dibbuz vooral als toegewijde detailer, die luistert naar de klant, eventueel zijn auto bekijkt en dan een advies geeft zoals hij denkt dat dit het beste bij de klant past. Dat kan misschien betekenen als persoon X met een auto komt dat ie product A adviseert, en als persoon Y met diezelfde auto aankomt, dat ie product B adviseert. Verschil in advies zal dan liggen in verschil in ervaring/verwachtingspatroon/budget van beide personen.
 
Ik wil even in de verdediging voor wat betreft Dennis, en dat zeg ik nu op persoonlijke titel en niet als Carclean Team lid ;)
Ik ken Dennis al heel wat jaren persoonlijk als goede vriend en collega, wij hebben samen onze stappen in deze detailwereld gezet, Dennis is een goudeerlijke kerel :)^ , en geloof mij, als Dennis een product niet goed vind, dan laat hij dat ook weten/merken. Dat geldt ook voor de Monello producten. Hij probeert alles uit en weet ook waar hij het over heeft, dus kan ook duidelijk onderbouwen waarom.

Niet om het merk Monello te verdedigen, maar ik weet hoeveel research en development er gedaan word voordat een Monello product daadwerkelijk in de shop te verkrijgen is en en het wordt goed getest, ook door forumleden in de achtergrond en met die feedback word ook echt wat gedaan. Wil dat zeggen dat het een perfect product is? Nee, maar ik ben wel van mening dat het een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
 
Tijd voor een nieuwe forumregel :weetniet "Iedereen die een advies wil geven eerst zijn CV inleveren"

Je zit hier op een forum van een leverancier, niet zo maar een, een die zelf weet wat kwaliteit inhoudt
Zou wel erg naief zijn om dan advies te verwachten op basis van andere uitgangspunten dan die leverancier hanteert.
Beetje als verwachten dat je een plofkip aangeprezen krijgt bij een keurslager

En ja, ook ik ga voor de Senza Aqua boven de Delirium
En mijn nieuwe hype; Velvet doek, trekt tenmiste geen strepen in gevoelige lak

ZUCHT.

Blijft de vraag aan Tim hoe die nieuwe er uit ziet :ja
 
Volgens mij is er niemand die de intentie heeft om Dibbuz zijn geloofwaardigheid of als persoon onderuit te halen, mijn bedoeling is dat in ieder geval niet. Zoals eerder benoemd ben ik een tevreden gebruiken van Monello, als het een product van Monello betreft dat als beste uit de test komt dan is dat ook zo. Hoe je in je ondernemerschap staat maak je goed duidelijk Tim. Het ontwikkelen van producten op basis van kennis en opgedane ervaring is wel de beste leerschool denk ik. Zoals Cordoba het verwoord is het wat mij betreft een mooie samenvatting:

cordoba zei:
Misschien is er een (terechte of onterechte) reden voor het WC-eend verhaal: nieuwe detailers weten vaak niet wat de relatie is tussen Carclean.com en Monello omdat het verschillende namen zijn. Ik hoor nooit iemand klagen dat de mensen van Meguiar's , de producten van Meguiar's het beste vinden. In dat geval is door de naam wel 100% duidelijk dat je daar met het WC-eend verhaal te maken hebt, waardoor het misschien minder snel stoort.

Ik ben het ook niet oneens met hoe Dibbuz, Tim of wie van het carclean-team het verteld, het lijkt alleen op te vallen en wellicht is het een kwestie van interpretatie. :)

Nu vraag ik mij wel oprecht af hoe het zit met die Lavare - Born to be Mild kwestie. Er wordt iets getypt, ,aar geen uitsluitsel over gegeven. Perceptie of interpretatie te over, maar ik zou graag weten hel de vork in de steel zit.
 
jjonkie;320992 zei:
Als ik dit soort topics zie dan denk ik ( en vele met mij denk ik ) al "waar blijven de modjes ? en ja hoor... bingo!
Goed dat ik dit topic ook nog even tegenkom. Ik heb blijkbaar wat gemist. :confused:
Overigens niet de eerste keer dat je ons (ik voel me aangesproken) probeert te 'prikkelen' met deze uitspraak.
Laat hier 100 produkten de revue passeren en je krijgt er 100 meningen over. Geeft Dennis zijn persoonlijke/professionele
mening hierover (en nee: die twee staan niet los van elkaar), dan is hij ineens WC Eend aan het promoten. Kom nou toch...


Affijn..., waar ging dit topic ook alweer over?

[edit] godzijdank, er zit inmiddels een slotje op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.