• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke water magnet

Status
Niet open voor verdere reacties.
De spijker op z'n kop, daar is het forum voor. :)^ Adviseer wat je zelf lekker vind werken. Maar dan moet je dit wel als mening noteren. ;)
 
jjonkie;320943 zei:
wij van WC eend............

Ik word zo moe van dit soort gezeur.

Dit is het forum van Carclean.com, onze webshop. Wij hebben de producten van o.a. Monello ontwikkeld en natuurlijk hebben wij die producten naar onze visie bedacht en dus vinden we dat deze producten de voorkeur hebben.

En voor wat betreft Lavare versus Born to be Mild.

Tsja... Ik zeg maar niets. Maar dat je Lavare niets vindt en BTBM fantastisch vindt, gaat hier op een prikbord. :-"

IbizaSigno;321002 zei:
Adviseer wat je zelf lekker vind werken. Maar dan moet je dit wel als mening noteren. ;)

Ik weet dat Dennis zijn mening geeft, als écht liefhebber voor onze branche. Maar jullie vergeten dat dit een commercieel forum is en blijft. Accepteer dat en als je daar moeite mee hebt is er niemand die je verplicht om deel te nemen aan ons forum.
 
Hierop voortbordurend: het is ook altijd weer wachten op het wc-eend geneuzel als er vanuit 1 der leden der carclean iets naar voren wordt geschoven als zijnde fijn product.
Zou wel erg vreemd zijn als Dibbuz wel in de fysieke winkel zijn verhaal / mening cq ervaring zou kunnen / mogen afsteken, maar niet op dit digitale forum ( althans niet zonder zich elke keer moeten verdedigen )

Als ik het van de andere zijde bekijk ( en veelvuldig heb ondervonden ): als ik op het AD-forum naar voren schuif dat Monello mijn persoonlijke voorkeur hebben als antwoord op een vraag van een TS,
dan wordt dit onherroepelijk weer tegengesproken en komt smartwax en/of chemical guys weer als zijnde de betere/beste ....
krijg daar dan ook weer het onderbuikgevoel dat er met man en macht alles aan gedaan wordt om de carclean goodies tegen te werken.
Mag dan puur ( persoonlijk ) onderbuikgevoel zijn, maar het onafhankelijke wat altijd maar gepretendeerd wordt komt bij mij niet altijd even correct over.
( hoe dit straks gaat verlopen n.a.v. de overname moet voor iedereen nog blijken ( al is men schijnbaar al op voorhand erg bevreesd wat ik toch wel erg kort door de bocht vind )

Dat er daar meer ruimte is om andere merken te bespreken groter is dan hier is logisch daar dit hoe je ook wendt of keert, dit is en blijft toch een winkel afhankelijk forum.
Moet daarbij zeker wel de kanttekening plaatsen dat dit zeker niet inhoudt dat er geen ruimte is en ook niet wordt gegeven. ( integendeel )

Ook als je kijkt naar de stappenplannen ( handmatig en machinaal ), dan krijg je meerdere opties en merken waaruit je kan kiezen.
Deze lijst is niet op persoonlijke titel in elkaar gezet door Dibbuz, maar uit de keuze en ervaringen van de vele leden alhier ( althans zou heb ik het altijd geïnterpreteerd )
Dat deze spullen te koop zijn in de webshop lijkt me logisch ( je gaat geen merk-x in de lijst zetten als goede keuze terwijl je dit niet verkoopt )

IK ben het er ook niet mee eens dat er gesteld wordt dat Monello altijd maar het beste is, Mothers, Dodo, Collinite komen héél veel aan de beurt in de positieve zin.
Ook medewerkers / moderators ( al dan niet op persoonlijke titel ) zijn hier over te spreken en schuiven deze ook gewoon naar voren.

Je kan het zien als teasing / hypen / klantenbinding whatever: als je kijkt dat wij leden te zien en te horen krijgen hoe een nieuw product tot stand is gekomen ( of gaat komen ),
dan komt het ( bij mijn wel in elk geval ) anders over dan FLOEPS .... WOW, kijk dit nieuwe product .... echt vette shit .... beste van wereld tot nu toe etcetc

Maar goed, blijkt weer dat het menselijk is om te gaan miepen en te zagen :(
 
Tim zei:
Ik weet dat Dennis zijn mening geeft, als écht liefhebber voor onze branche. Maar jullie vergeten dat dit een commercieel forum is en blijft. Accepteer dat en als je daar moeite mee hebt is er niemand die je verplicht om deel te nemen aan ons forum.

Dat weet jij wel, ik nu ook. Maar de vraag is of iedereen dit weet. Ik heb geen moeite met het feit dat dit een commercieel forum is anders was ik niet zo actief hier. Dagelijks maak ik gebruik van het forum en het plezier dat het mij brengt. Zoals ik eerder heb benoemd, Monello heeft fijne producten maar een aantal ervaar ik als minder prettig.

Zou je de uitspraak over Lavare vs BtbM meer kunnen uitleggen want ik begrijp niet helemaal waar je op doelt.
 
Ik snap je punt. Zal proberen om mijn mening meer als mening over te laten komen.
 
Over smaak valt niet te twisten, niemand hoeft Monello te gebruiken. Ik ben overtuigd van de kwaliteit van Monello.

Het plakken van de Senza acqua komt door de meervoudige splitsing van de vezels en daardoor neemt de doek ook meer op. Heb je moeite met het plakkerige effect? Na een paar wasbeurten is dat over. Heb je er toch last van? Pak de korte kant van de doek, het 'probleem' is dan zeker opgelost.

En voor wat betreft Lavare versus BTBM. Laat ik voor wat het is. Perceptie is alles blijkt maar weer.
 
Dibbuz;321029 zei:
Ik snap je punt. Zal proberen om mijn mening meer als mening over te laten komen.

Ben je mal, dat hoeft helemaal niet! Je hoeft hier niet op je tenen te gaan lopen. De lezers die het niet snappen of er aanstoot aan nemen, neem ik voor lief.
 
Misschien komt het wel uit dezelfde stal .... ;) ? (is maar een gok he)
 
Overtuigd van de kwaliteit ben ik ook van Monello. Dat is ook niet waar het om draait in dit gesprek volgens mij.
De Lavare vs BtbM zou ik wel meer over willen weten. Doordat je noemt dat je het laat voor wat het is en dat perceptie alles is, plaats ik wel vraagtekens; hoe moet ik dit zien?
 
Ik en Dennis hebben "achter de schermen" ook al eens hoogoplopende discussies gehad, met name over de Monello producten.
Uiteraard snap ik de commercieële insteek van Carclean, zij brengen een product op de markt en deze "moet" met voorrang verkocht worden, dit heeft deels te maken, met het inkopen, marges, marketing, naamsbekendheid enz.

Maar op voorhand al van de daken schreeuwen dat product X van Monello béter is dan product Y van een ander willekeurig merk zónder het getest te hebben bij het grote publiek, kan er bij mij niet in. En natuurlijk snap ik dat er bij Carclean achter de schermen continu nieuw te introduceren producten aan de tand worden gevoeld voordat deze worden ge-released.

De beste feedback krijg je van de eindgebruiker, niet van de verkoper/verkopende partij ... want deze staat pal achter zijn product.


Ontopic: ik ben zeer tevreden over de Senza Acqua Drying Towels (heb er meerdere), deze zijn tot op heden heerlijk zacht en nemen veel vocht op. De Deleriums (heb er meerdere) nemen minder op, voelen wat 'gladder' aan. Misschien een soort van slijtage waardoor ze minder opnemen? :weetniet

De Delirums gebruik ik eigenlijk alleen nog voor de sponningen, vindt het zonde om de witte Monello doeken hieraan vies te maken, want er zit hier en daar altijd wel een beetje zwarte smurrie.
 
@jjonkie: Waar wil je nu exact naar toe? Krijg er namelijk nu steeds meer het gevoel dat er stiekem wat meer achter schuilt of zo.

@Dibbuz: vraag me eigenlijk af waarom je dit zou moeten doen? Dat men twijfels heeft over de authenticiteit van jouw woorden is de makke van de ander en niet die van jou.
Nog even en dan mag je elke keer als je wat typt er bij zetten of dit geschreven wordt als zijnde Dibbuz de medewerker of Dibbuz de persoon Dennis die buiten carclean ook nog een normaal leven heeft
 
Dibbuz;320984 zei:
Voor mij is de Senza ook de beste/prijs kwaliteitsverhouding. Alles wat ik hier op het forum zeg is mijn mening en niet die van Carclean.com.

De doek is naar mijn mening zachter, blijft langer zachter na vaak wassen, neemt meer water op, is mooier afgewerkt en een paar kwartjes goedkoper dan de Delirium.
.....
De waffle doeken zijn ook prima maar minder zacht en halen zandkorrels minder van het oppervlak af.

.....

:eyes: Sorry, Dennis maar ben ik nou gek of hoe zit het? Een droogdoek is toch om een gewassen auto mee te drogen, niet om de auto met zand te schuren? (kortom, wat doet zand op een gewassen auto)
 
De kans dat je een auto 100% schoon hebt, zonder korreltje zand is denk ik 0. ;) Dat is ook de reden waarom het gebruiken van een squeegee niet verstandig is. Je hebt maar 1 zandkorrel nodig om een kras te maken.

Maar Dennis heeft wel de één-emmer-gooi-hem-er-na-afloop-overheen-methode en dan wil er soms nog wel wat zand achterblijven. ]d~^

En voor alles geldt: better safe than sorry. :)^
 
@ mk-us Zit geen complot achter ofzo:

Ik geef alleen mijn mening:

Monello is ondanks het geen men hier graag doet geloven niet altijd het beste. Het zijn zeker goede producten waarvan het een beter als het andere en dat is bij ieder merk zo.

Verder denk ik dat Nicknameless het goed heeft weergegeven, met name onderstaande..

nicknameless;321037 zei:
.....

Maar op voorhand al van de daken schreeuwen dat product X van Monello béter is dan product Y van een ander willekeurig merk zónder het getest te hebben bij het grote publiek, kan er bij mij niet in. En natuurlijk snap ik dat er bij Carclean.com achter de schermen continu nieuw te introduceren producten aan de tand worden gevoeld voordat deze worden ge-released.

De beste feedback krijg je van de eindgebruiker, niet van de verkoper/verkopende partij ... want deze staat pal achter zijn product.

De feedback kun je iets mee doen en moet je niet gaan onder uit schoffelen. Het gevoel bij sommigen onder ons dat de moderators hun 'eigen' waar harder aanprijzen is niet tastbaar maar wel aanwezig. Wat zou je daar mee kunnen en wat voor effect kan dat hebben op lange termijn ?

De reactie van Tim had ik dan ook niet verwacht....

Tim;321015 zei:
Ik word zo moe van dit soort gezeur.


Ik weet dat Dennis zijn mening geeft, als écht liefhebber voor onze branche. Maar jullie vergeten dat dit een commercieel forum is en blijft. Accepteer dat en als je daar moeite mee hebt is er niemand die je verplicht om deel te nemen aan ons forum.

Ik geef een signaal ( een steekje onderwater) maar ik ben wel bereid om het open en eerlijk te onderbouwen. Dat mijn persoonlijke ervaring dan ook nog in twijfel wordt getrokken neem ik dan maar even voor lief. Omdat detailen ook mijn hobby is en ik Carclean aanbeveel en er graag koop en blijf kopen neem ik de moeite om mijn verhaal te doen als het moet.

Dat heb ik gedaan, of het gewaardeerd wordt ? tja, ik hoop het dan maar.
 
Ik deel de mening van Patrick ook niet. Dit is net zo'n discussie als bij de Vetro Bianco doek. Natuurlijk kunnen wij met gezond verstand prima de kwaliteit beoordelen en vergelijken en dat doen we dan ook. Maar omdat Monello van ons is, mag het opeens niet meer. Dan moeten we het opeens aan onze klanten overlaten, wat een kul.

Maar als wij zeggen dat een Meguiar's Water Magnet van mindere kwaliteit is dan een Delirium, dan mogen we het opeens weer wel zeggen. Of dat een waffle weave van Cobra beter is dan de Mint Merkin van Dodo, dan mag het ook.

En ook hier wordt alles flink overdreven, dat vind ik jammer en dat stoort me inderdaad.
 
In één ding vind ik bovenstaande 'WC eend discussie' een punt hebben: niet iedereen (zeker nieuwe gebruikers niet) weten dat Dibbuz persoonlijk 'involved' is bij CC. In dat opzicht zou je e-ven-tu-eel beinvloed kunnen worden door de mening van iemand waarvan je niet weet dat hij geheel 'onafhankelijk' is. Maargoed, het blijft 'het CC forum', dus wat dat betreft snap ik Tim's punt ook wel. Je zult hier niet snel de tip voor Smartwax of Chemical Guys zien, immers dat wordt hier niet verkocht.
 
Er is toch niemand die zegt dat je die vergelijking niet mag maken Tim? Natuurlijk mag dat. Als het zo is dat de Monello beter uit de bus komt dan is dat ook zo. De Vetro Bianco vind ik beter dan Dodo's Mint Merkin. Ook de Senza zal beter zijn dan de Water Magnet van Meg's. Die van Megs is echt niet geweldig. Het moge duidelijk zijn dat er een verschil zit tussen een advies van een onafhankelijk iemand of iemand van het merk zelf. Carclean.com is en blijft een goede webshop met kundige vakmensen, het forum bied hierbij aanvulling door andere gebruikers met ervaringen van diverse producten en door dit te delen. Vind dit zeker een meerwaarde.

Maar, hoe zit het nu met die Lavare en Born to be Mild?
 
Tim;321056 zei:
Ik deel de mening van Patrick ook niet. Dit is net zo'n discussie als bij de Vetro Bianco doek. Natuurlijk kunnen wij met gezond verstand prima de kwaliteit beoordelen en vergelijken en dat doen we dan ook.
Heb ik geen problemen mee, dat is jullie goed recht (en plicht) om een nieuw product intensief te testen naar eigen wensen samen te stellen, maar het stuit mij tegen de borst (en misschien nog een handje forumleden) dat er op voorhand al wordt gezegd dat een nieuw Monello product beter is dan een ander willekeurig vergelijkbaar product. Met name Dennis heeft er een handje van, hakken in het zand, tot op het bot in de verdediging schieten...

Tim zei:
Maar omdat Monello van ons is, mag het opeens niet meer. Dan moeten we het opeens aan onze klanten overlaten, wat een kul.
Volgens mij is het aan de consument om te bepalen of een product wel of niet goed is en niet een verkopende partij? En tuurlijk, iedere producent, leverancier, verkoper vindt zijn/haar producten het neusje van de zalm.
Anders kunnen de waarderingen ook weg? Want blijkbaar zijn worden complimenten gewaardeerd en kritiek dus niet?

Tim zei:
Maar als wij zeggen dat een Meguiar's Water Magnet van mindere kwaliteit is dan een Delirium, dan mogen we het opeens weer wel zeggen. Of dat een waffle weave van Cobra beter is dan de Mint Merkin van Dodo, dan mag het ook.
Ik, en vele anderen hebben uit de praktijk ervaren dat de WM van mindere kwaliteit is dan menig andere doek. En daar komt het dus weer, een nieuw Monello product is op voorhand blijkbaar al beter dan een ander vergelijkbaar of gelijkwaardig product.

Tim zei:
En ook hier wordt alles flink overdreven
Dat komt door het enthousiaste van de verkopende partij. Niets mis mee overigens, ware niet dat het (door veel forumleden) ook flink gehypt wordt. Mooi voorbeeldje zijn de demin pads. Dennis heeft ze gereviewd, is er helemaal lyrisch over. En nu? Nu hoor en zie je er bijna niets meer over. Sporadisch lees je nog dat iemand ze gebruikt.

Tim zei:
dat vind ik jammer en dat stoort me inderdaad
Dat is het lastige van het ondernemersschap. Soms deel je uit, soms moet je incasseren. Neem je verlies, kin omhoog, borst vooruit en kijken wat de toekomst brengt, er is altijd ruimte voor verbetering.
Gewoon doen waar je goed in bent. :)^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.