• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie helpt mijn voorraad compleet te maken? Interieur en Exterieur

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Hoi Allemaal,

Wie helpt mij met het samenstellen van middelen om mijn interieur schoon te maken. En exterieur verder uit te breiden.

Ik heb al de volgende producten:


Meguiars - Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant - 473ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
Meguiars - Ultimate Compound - 450ml
Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml
Meguiars - Hot Rims All Wheel Cleaner
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Poorboys World - Luchtverfrisser Green Apple - 946ml


Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator
Autoglym - Perfect Polishing Cloth - 8 stuks
Monello - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.



Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40c



Meguiars - Versa Angle Wheel Face Brush
Cobra - Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner - 3 pack




Wat mis ik nog en wie helpt mij dit aan te vullen?
Ik ben beginnend - voor een beginner nu toch al aardig compleet he?
 
Wat mis je nog...zo op het eerste zicht: klei, apc en een bandendressing?
Ik zie ook geen shampoo, washmitt en droogdoek in je collectie maar mogelijk heb je deze niet vermeld? :weetniet
 
Ohh ja ik had de orders er even bij gepakt maar heb de NXT Wash en ik heb een washmitt en een washbone - had ik niet bij Carclean gekocht namelijk.
 
Een droogdoek heb je dan ook neem ik aan?

Nog een paar dingen die me te binnen schieten:
een dressing voor kunststof aan de buitenzijde van je wagen?
Diverse kwasten komen ook altijd van pas voor diverse klusjes.
Voor moeilijke plekjes in het interieur vind ik zon'n Cyberclean jelly-ding ook vaak handig. :grinning:
 
Droogdoek inderdaad ook, SORRY! Ik heb die oranje grote.
Stom van mij dat ik dat ben vergeten.


Inderdaad, kwasten moet ik echt nog halen! Handig! Zo'n Jelly Ding heb ik ooit gratis erbij gekregen, beviel mij niet echt.. :p
 
Redelijk compleet, vraag is hoever wil je gaan en wat is het budget?
Kan diverse aanvullingen geven op je huidige collectie, maar waar wil je naar toe en wat wil je bereiken?
 
Geen budget. Gewoon om mijn eigen auto te onderhouden en een Ford Ka flink op te knappen. (van mijn vriendin) wordt mijn eerste project. :party:

Ik heb een nieuwe auto Kia Venga 1.4 CVVT Byte Blue. gaat voornamelijk over het onderhoud daarvan. :)


Het liefste neem ik de spullen mee in mijn auto - iemand een tip om dit mooi mee te kunnen vervoeren? Ik heb een dubbele bodem in de achterbak. Kan eventueel ook bovenin.
 
In je auto bewaren? Lijkt mee geen goed plan. Polijstmiddelen en wax kunnen niet tegen temperaturen onder nul. Misschien is een detailerbag een goede aanvulling. Wat ik nog meer mis zijn de emmers met grit quard en wat te denken van de DAP inclusief toebehoren.
 
APC is echt basis. Klei ook, zou hier eventueel DJ Born Slippy bij kopen, is ideaal kleimiddel vind ik zelf. Hoewel je Spray & Wipe ook daarvoor gebruikt kan worden. Voor borstels zou ik die van mothers nemen, zijn zeker niet te duur. Wat verfborstels in allerlei maten erbij, wel het metaal goed indraaien met tape. Velgenborstel waarmee je tussen de spaken doorkan zoals de EZ? Wat goedkope mf doeken van de action ofzo voor het vuilere werk. Als je alu velgen hebt een velgenwax?
 
Zoals eerder vermeld, zijn 2 emmers met Gritguard, wat APC, een degreaser en een partij borstels zijn een welkome aanvulling. Klei is idd ook een onmisbaar stukje voor een goed resultaat, niet vergeten om daar wat Last Touch, Born Slippy of Spray & Wipe bij te bestellen. Als het budget geen beperkingen heeft zou ik een dap500/900 aanschaffen met wat pads en wat flesjes uit de Monello serie. Sommige mensen denken dat het machinaal werken voor hun teveel van het goede is omdat ze alleen de eigen auto's doen en verder niets anders, maar het gemak en het resultaat wat te behalen valt met de machine staat niet in verhouding met het handwerk.

Verder mis ik nog een goede duurzame wax in je assortiment, en vraag ik me af wat je met de Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner van plan bent te gaan doen :weetniet
 
Vond ook dat je misschien nog een goede wax miste, maar heb geen ervaring met meg's waxen. Mag dat merk eigenlijk niet. Zelf zou ik een collinite of een DJ wax aanraden. Ik heb de diamond white voor mijn wagen en ben daar zeer tevreden over. Plus de duurzaamheid is niet slecht.

Als budget geen punt is kan je inderdaad een DAP overwegen, zeker omdat je de auto van je vriendin wil opknappen. Handmatig polijsten is onbegonnen werk. Machinaal verwerken heeft mijn voorkeur voor alles wat vloeibaar is tegenwoordig. Als je een cleaner, sealant en wax allemaal met de hand moet verwerken na het kleien ben je half lam. Enige dat ik handmatig aanbreng nu is harde wax zoals de DJ.
 
Bedankt allemaal met de aanvulling. Ik ga vanmiddag kijken wat ik er nog bij ga bestellen.

Over de auto van mijn vriendin is een ford ka van 2004, flink wat swirls vanwege de wasstraat. Voor de rest is hij echt heel netjes bijgehouden zonder roest of schade.

De Meg wax NTX 2.0 is mij heel goed bevallen, duurzaamheid is toch wel goed.

Ik laat het jullie vanmiddag nog weten.
 
Ik heb het e.a. besteld.

Blauw bij Carclean.com andere spullen wat in rood is, via het forum hier.


Ik zal over een paar maanden uitbreiden, maar voor nu even mijn portomonee leeg.. :weetniet

Zie hier:
http://www.remko.me/downloads/poetsspullen.pdf

, heb een overzicht. Zwart is wat ik al had.
Natuurlijk heb ik ook emmers, e.d.
 
kan voor de zomer,maar je kan het ook laten want een wax hecht beter op een schrale lak dus zonder glaze(olieen)
 
zuidwest10 zei:
kan voor de zomer,maar je kan het ook laten want een wax hecht beter op een schrale lak dus zonder glaze(olieen)

Oke dank, dan laat ik het zitten. Ik zag een aantal mensen het adviseren op het forum.. :) Volgens mij ben ik nu dus aardig compleet voor een beginner. ;)