• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wings-hifi

wings-hifi

Detailing guru
11 sep 2012
217
120
50
Meppel
Hallo,

Zal me dan ook even voorstellen.
M'n naam is Bernhard kom uit meppel en lees hier zo nu en dan wat mee, heb me sinds kort ook aangemeld en merk dat ik hier steeds langer rond hang....

Nu zit ik eigenlijk langer op het HT-forum vandaar de hifi in de nick naam.

Ook heb ik een auto geschiedenis die op mijn 17e begon dat is dan zo'n 22 jaar geleden.
mijn eerste auto was een Citroën CX 2.0 reflex deze is van een sloper (fl50,-) weer helemaal naar de staat 'zeer goed' gebracht en vervolgens weer terug naar total los....:sob:
toch zo'n 5 jaar gehad een paar weken na aanschaf van deze CX heb ik een DS (snoek) van een vriend overgenomen.
een jaar of 2 daarna werd me een GSA aangeboden en ja, als student kon dat er nog wel bij..... ]d~^ voor de niet kenners het gaat hier allemaal over Citroëns.

na de eerste CX kwam er een nieuwe en wel een CX 25gti hier heb ik ook lang plezier aangehad ook om dat er nooit wat mee aan de hand was, vele vakantie kilometers naar Italië, Frankrijk en Hongarije gingen probleemloos.
er werd toen een bod op mijn auto gedaan die ik niet kon laten schieten... daarna kwam er een XM die heb ik vervolgens 5 maand gehad en kwam er een Lease-bak ]-0 Opel astra (eerste generatie) hiermee kwam ik vaker bij de garage dan bij de klant.....

en als je dan voor je werk zo'n 60 tot 80.000 km per jaar rijd gaar de auto's snel.
-Opel Astra
-Ford Focus
-VW Golf
- Mercedes Vito
- Renault Traffic
-Renault Megane
-Renault Senice
-Renault Megane
en nu Weer een Astra
Daarnaast heeft mijn vrouw een Twingo in het mat groen! en deze wil ik nu eens onder handen nemen. hier zit in de lak een soort schimmel lijkt wel, hij staat buiten maar niet onder een boom ofzo alleen na lange tijd komen de zwarte puntje terug.

Nu heb ik sinds kort een rotary machine aan geschaft alleen heb ik nog pads, middeltjes en handigheid nodig.
zal later wel eens wat foto's plaatsen.

Groet,
Bernhard
 
Welkom Bernhard.
Voor de nodige 'handigheid' beginnen de meesten hier met een Dual Action (DA) machine, om daarna pas eventueel over te schakelen op een rotary.
Velen houden het trouwens gewoon bij een DA.
 
Niet onverstandig inderdaad,

Met een DA kun je eigenlijk net zo veel als met een rotary alleen duurt het wat langer. Je moet dus iets meer geduld hebben maar het is vele malen veiliger.

Ik heb al heel wat auto's gedaan, en ook met verweerde en matte lakken en heb zelden tot nooit behoefte aan een rotary.
 
Dan nu even de zwarte puntjes op de lak, als je goed poetst gaat het wel weg maar na een paar maand komt het weer terug.

scaled.php?server=26&filename=rimg0028y.jpg
 
Welkom op het CC forum !

Wat versta jij onder "poetsen" ?
Is dat waxen, polijsten ?
 
hele auto zat eronder... zie ook mijn project pagina van de charade:

https://forum.Carclean.com/cc_postst14790/Charade-metamorfose-roest-aangepakt.aspx
 
Welkom hier. Let op: Het is verslavend!:D

Als je het leuk vind kan ik je wel even een keer verder op weg helpen in de wondere wereld van het detailen en dan kun je eventueel ook mijn DAP even proberen en het verschil met de rotary ervaren. En we kunnen ook eventueel wat middelen proberen voor de vlekken in de lak.

Ik werk in Meppel, dus kan zo even een keer langs wippen. Laat het maar even weten of je het wat vindt.
 
Thunderbird zei:
Welkom hier. Let op: Het is verslavend!:D

Als je het leuk vind kan ik je wel even een keer verder op weg helpen in de wondere wereld van het detailen en dan kun je eventueel ook mijn DAP even proberen en het verschil met de rotary ervaren. En we kunnen ook eventueel wat middelen proberen voor de vlekken in de lak.

Ik werk in Meppel, dus kan zo even een keer langs wippen. Laat het maar even weten of je het wat vindt.


Dat is een mooi aanbod, dank je. we houden wel even contact dan.
Waar werk je dan?

Ik merk wel dat het verslavend werkt, zit nu langer en vaker hier dan op het HT-forum :roll
 
Welkom!

Dat zwarte spul doet me denken aan wat er bij mijn schoonouders op de qashqai zat... Heb het destijds grotendeels kunnen verwijderen door het gebruik van de Mothers klei.