• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winkelwagen van een beginner...enorme overkill?

E-Nygma

Detailing rookie
8 aug 2010
28
0
Hi All,

Eerdaags zal ik mijn nieuwe bolide in ontvangst nemen (ooohh happy day!).
Nu heb ik echt NIETS in mijn bezit qua detailing (ik heb 1 emmer voor het schoonmaken van mijn huis).

Dus ik heb een aantal stappenplannen bekeken en ben gaan shoppen. Het eindbedrag schrok ik best van. Maar goed, een hobby mag best wel wat kosten.
Even ervan uitgaande dat ik niets gedaan heb (OOIT) met detailing. Behalve een auto wassen met spons en afnemen met een zeem.

Is de onderstaande overkill of juist een goed begin? Ik denk niet dat ik een DAP nodig heb (vooralsnog) dus daar heb ik even niet naar gekeken.
Tevens heb ik 6 microfibers en 2 Meguiar's Washmitts (aantallen staan niet in het onderstaande lijstje).

Even een reality check van de forumgenoten..dus een eerlijk oordeel of het "too much" is om mee te beginnen.

Oh..en omdat ik het niet kan laten, mijn auto:

Chargersmall.jpg


Mijn boodschappenlijstje en elke input wordt gewaardeerd.



101128 Carclean.com - Flex Foam Tire Dressing Applicator
101113 Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
101340 Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling
100958 Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
101133 Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
101132 Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
101034 Dodo Juice - Orange Crush soft wax - 250ml
101063 Grit Guard - Emmer 19 liter - Rood - Geschikt voor Grit Guard
101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
100040 Grit Guard - Grit Guard - Zwart
101166 Lake Country - Foam on a Stick
101351 Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
100627 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner Spuitfles (APC) - leeg - 945ml
100632 Meguiar's Professional - Standaard Sprayer
101651 Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator
101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!
100572 Mothers Wax - Drying Towel - 50,8x60,9cm
101125 Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
100729 Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
100766 Wolfgang - Auto Bathe - 473ml


Thx,

Erwin
 
Ziet er heel netjes uit. :cool:

Alleen vraag ik me af of je velgenreiniger bent vergeten. De velgen zien er namelijk niet schoon uit, dus daar heb je wel een velgenreiniger voor nodig (en velgenborstel).
 
Goed opgemerkt.
Ik denk dat ik binnen aanzienlijke tijd de velgen ga vervangen. Dus ik wacht daar even mee.
Even normaal met shampoo, tevens heeft mijn broertje daar nog wel iets voor volgens mij.

Moest ergens de kosten drukken.

Verder een goede lijst? Niet te overdreven?


Thx,

Erwin


BMW4Life zei:
Ziet er heel netjes uit. :cool:

Alleen vraag ik me af of je velgenreiniger bent vergeten. De velgen zien er namelijk niet schoon uit, dus daar heb je wel een velgenreiniger voor nodig (en velgenborstel).
 
Wolfgang Bathe vervangen voor DJ Born to be Mild en Mother's Drying Towel voor Miracle dryer van CG en je bent klaar om te gaan!

Schitterende auto overigens. Denk alleen wel dat je die DAP nodig gaat hebben als de auto (veel) buiten staat. Geel is niet echt een kleur die lang mooi blijft.

Veel plezier!
 
Colinite 845 liquid insulator wax is echt een must have voor op je lijst mi

Maar waarom ik eigenlijk reageer: ik ben echt helemaal fan van je nieuwe ride. Wat een ontzettend brute bak voor in NL.

Doe je ook nog specs en fotos plaatsen?
 
Ik vind persoonlijk de Wolfgang Bathe niet onderdoen voor BTBM hoor, dat zijn beide prima shampoo's!

Lijkt mij verder een prima lijst met artikelen. Een velgenborstel is nooit weg om in alle hoekjes en kiertjes schoon te maken, ook als ze niet heel erg vervuild zijn. Maar als je die niet denkt nodig te hebben kun je het altijd zonder doen natuurlijk ;)
De droogdoek van Mothers ken ik zelf niet, dat is toch een waffle weave? In dat geval kun je inderdaad overwegen om voor de Delirium of Carrand Supreme doek te gaan, zijn heel lekker groot en zacht allebei :grinning:
 
Hollywood was mij voor, Collinite 845 is niet duur en heerlijk te verwerken.
Voor de DoDo Orange geldt dat die voor warme kleuren is, geel hoort daarbij. Heerlijke wax met :heart_eyes: geur.

Kijk even of je iets samen met een forumlid in de buurt kunt afspreken
Kan je ook makkelijker wat producten testen. Bijv. ook even een DAP als het nodig is.

Hans
 
Ik ga er over lezen! Thx!

Over de auto, onwijs bedankt zeg! Het is voor mij echt een droom en NL verdient meer Chargers :). Ben in april gaan zoeken en ik kan hem deze of volgende week eindelijk ophalen. Veel stress, maar ook heel veel geleerd van het proces.

Ik zal er eerdaags, als ik hem echt heb (en heb gewassen) een topic aan wijden. Het is iig. een 5.7L V8 Hemi motor @ 350 pk.

Ik houd jullie op de hoogte hoor!


Erwin




Hollywood zei:
Colinite 845 liquid insulator wax is echt een must have voor op je lijst mi

Maar waarom ik eigenlijk reageer: ik ben echt helemaal fan van je nieuwe ride. Wat een ontzettend brute bak voor in NL.

Doe je ook nog specs en fotos plaatsen?
 
Aan de lijst en de antwoorden van de detailers hierboven heb ik niets meer toe te voegen. Maar wat ik wil zeggen dat je een UBER mooie nieuwe aanwinst krijg. Zo zeg, dat is een mooie bak.:)^ :heart_eyes:
 
Thx allemaal,

Altijd leuk om te lezen dat mensen waarderen waarmee je bezig bent geweest :)

Ik ben dus nu enorm aan het twijfelen tussen de Dodo Wax en de Collinite.
Beschermd de Collinite beter? Hij staat altijd buiten namelijk ( nog niet de luxe van een garage... *sigh*).

Ik ga zo ook gewoon op bestellen drukken ook...kan de auto maar beter goed beschermen tegen de weergoden #ribuitmijnlijf


RedCat zei:
Hollywood was mij voor, Collinite 845 is niet duur en heerlijk te verwerken.
Voor de DoDo Orange geldt dat die voor warme kleuren is, geel hoort daarbij. Heerlijke wax met :heart_eyes: geur.

Kijk even of je iets samen met een forumlid in de buurt kunt afspreken
Kan je ook makkelijker wat producten testen. Bijv. ook even een DAP als het nodig is.

Hans
 
chost10 zei:
Aan de lijst en de antwoorden van de detailers hierboven heb ik niets meer toe te voegen. Maar wat ik wil zeggen dat je een UBER mooie nieuwe aanwinst krijg. Zo zeg, dat is een mooie bak.:)^ :heart_eyes:


Thx man!!! Ben er ook heel blij mee....als ik hem start (dat heb ik dan wel al gedaan voordat ie weer weg moest) krijg ik echt kippevel!
 
als hij buiten staat zou ik zeker collinite 845 of 915 aanbevelen...op een goed voorbereide lak staat hij tot 6 maanden!
 
corsawim zei:
als hij buiten staat zou ik zeker collinite 845 of 915 aanbevelen...op een goed voorbereide lak staat hij tot 6 maanden!


Deal, ga ik doen.
Ik zal even zoeken op het verschil

Tevens merk ik dat ik geen GLAZE heb geselecteerd.... :-S.


Ook nog even erbij.

@Reny

Top! Dat wil ik graag een keer proberen bij jou. Ik ga eerst eens kijken hoever ik met de hand kom (ik ga toch vervelende zaken tegenkomen).
Als ik merk dat een DAP nodig is, zou je het dan leuk vinden om mij een keer te helpen?
 
Ik ben zelf nog een super beginner hoor (maar heb al wel de DAP clinic gevolgd :grinning: )
maar een handje helpen en samen ingewikkeld kijken moet lukken :cool:

(ik ben eind sept. terug van vakantie ;) )
 
Geen probleem! Goede vakantie gewenst alvast!

Reny zei:
Ik ben zelf nog een super beginner hoor (maar heb al wel de DAP clinic gevolgd :grinning: )
maar een handje helpen en samen ingewikkeld kijken moet lukken :cool:

(ik ben eind sept. terug van vakantie ;) )
 
Mooi lijstje als eerste bestelling!!

Zorg gewoon dat je voldoende doeken en applicators hebt (heb nu niet direct gekeken hoeveel je er hebt).
Een paar teveel kan nooit kwaad, je doet er erg lang mee als je ze goed onderhoud.

Misschien ook nog handig is onder andere een product om je doeken mee proper te krijgen naast gewoon vloeibaar wasmiddel.
Heb dat bij men eerste bestelling gekocht en erg tevreden van!:)^
Voorbeeld:
https://www.Carclean.com/product/Cobra/Micro-Restore_Concentrate_946ml_MR-32_101459

Over het onderhoud van je doeken en pads is meer dan genoeg informatie te vinden in het gedeelte 'Pads en doeken" hier.
 
Super al die tips!

Nu is de situatie alsvolgt. Ik wil de auto a.s. zaterdag volledig onder handen nemen.
Echter kan dit niet binnen. Even uitgaande van droog weer (fingers crossed).

Ik maak mij een beetje druk om stof e.d. dat op de auto waait als hij in de wax staat.
Hoe lang moet ik de Collinite 915 laten drogen alvorens ik hem kan afnemen?

Ik begrijp dat buiten waxen niet de voorkeur heeft, maar ik kan niet anders.
Ik zal het pad eromheen iig nat houden voor opwaaiend zand e.d.

Ik moet misschien een sneldrogende wax hebben, dat is wellicht beter?

Zou fijn zijn als ik dat nog even te weten kan komen, dan ga ik bestellen...

THX!
 
ik heb heel veel spullen, en een dap, en een rotary..
woon in assendelft.. dat is naast heerhugowaard:-"

845 is iig prima te verwerken hoor buiten..
ik heb eigenlijk nog niet 1 wax/sealant gehad die ik absoluut niet buiten kon gebruiken..

ik zou eerder wolfgangs deep gloss sealant nemen als de 845 (heb ze beide)

je kan ze eventueel allebij van mij proberen voordat je besteld..
 
Inmiddels bestelling gedaan (nog geen foto's...maar goed)

https://forum.Carclean.com/cc_postsm150350/Eerste-bestelling-bij-Carcleannl.aspx#post150350


Allen bedankt voor de supergoede tips!

Erwin